qba Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Co do klapki to Hipolitowi chodziło o coś do zasłaniania chłodnicy by za zbytnio nie ostudzić oleju Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 chyba nie kupa, bo takiej chlodnioczki to sie nie zaslania, chodzilo mu o sterowanie przeplywem oleju... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) A to są dwie kolejne prawdy o tym, że po takich manewrach jesteś bliżej zakatowania silnika i to bardziej niż bez chłodnicy.Janusz ma rację, ładuj samą chłodnicę i tyle.chyba nie kupa, bo takiej chlodnioczki to sie nie zaslania, chodzilo mu o sterowanie przeplywem oleju...wrzucę samą chłodnice i zrobię na niej przesłonę obsługiwaną linką z kierownicyNie wiem jak mogliście pomyśleć że chodzi i mi o zasłanianie przepływo oleju jakimś czymś jeśli wyraźnie napisałęm że chodzi mi o "przysłonę" więc jest tak jak podejrzewał Qpa. Janusz a kto powiedział że takiej chłodniczki się nie zasłania? :)Co do klapki to Hipolitowi chodziło o coś do zasłaniania chłodnicy by za zbytnio nie ostudzić olejuPrzysłaniając chłodnice moge sterować temperaturą oleju wpływającego do zbiornika...temp. robocza oleju to 140*Cnie wiem po co dodatkowa chlodnica , jezdze od lat olejakami i nie zdazylo mi sie przegrzac sprzeta ;)Tu nie chodzi o przegrzanie takiego silnika tylko o gęstość oleju o temperaturze 140*C > ... bo wtety jest konsystencją zbliżony bardziej do wody niż do oleju który w takim silniku jest chłodziwem tak jak płyn w wodniaku. Dla poprawnego funkcjonowania silnika z chłodzeniem wodnym temp. chłodziwa też nie powinna przekraczać 100*CZresztą omijająć teorie silnik poporstu chodzi odczówalnie lepiej na oleju o temp. 90*C niż 140 i jego żywotność także znaczenie się wydłuża. Edytowane 20 Września 2012 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 jaka przyslona nie sciemniaj, ostatnia widzialem w zuku po co Tobie przyslona na mala malenka chlodniczke, zaczynasz sciemniac i kombninowac bo Ci post nie wyszedl, najpierw zenisz nam termostat ktory jest odp za przeplyw wewnetrzny a teraz sobie przeslone z zuka wymysliles../ Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 w jakim żuku co ty za głupoty wypisujesz i to chyba tobie posty nie siadają bo jeśli ktoś pisze słowo przysłona a ty czytasz całkowicie co innego to powinieneś się bardziej postarać następnym razem może czytaj dwa razy albo poproś kogoś o pomoc, w ogóle na cholere się produkujesz jak sam babola zajebałeś... nie pisz więcej w tym temacie bo się ośmieszasz Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 moze nie siadaja, ale Tobie siadaja nerwy, a wystarczy wlozyc lub nie wlozyc tej chlodniczki bez dodatkowych filozofii i komplikacji calego ukladu.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 (edytowane) mi siadają nerwy? żartowniś z ciebie :)jaka przyslona nie sciemniaj, ostatnia widzialem w zuku po co Tobie przyslona na mala malenka chlodniczke, zaczynasz sciemniac i kombninowac bo Ci post nie wyszedl, najpierw zenisz nam termostat ktory jest odp za przeplyw wewnetrzny a teraz sobie przeslone z zuka wymysliles../ p.s nie wiem czemu mój poprzedni post został usunięty więc napisałem go raz jeszcze.... Edytowane 21 Września 2012 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary XBR Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Cześć. Ja pracuję nad podobnym rozwiązaniem w silniku Hondy XBR 500 (silnik jak w XR i NX), obecnie nieco doładowanym przez zastosowanie cylindra z NX 650 (co przy mniejszym skoku daje jakieś 600). Znalazłem używany termostat olejowy produkcji USA. Do tego mam w przygotowaniu chłodnicę olejową z Hyosunga 125 naked. Czas tylko dokupić przewody olejowe i króćce z gwintem 1/2 cala i poskręcać całość. Oto garść materiałów na ten temat, na pierwszej fotce moje części:http://chomikuj.pl/H...rmostat+olejowyMam za to pytanie - który z dwóch przewodów wyprowadza olej z silnika do zbiorniczka (muszę ten przeciąć i wpiąć tam termostat)? Acha, termostat olejowy można kupić np tu:http://www.rallyshop.pl/index.php?p150106,termostat-101-x-73-mmJa kupiłem taniej, ale używany. Edytowane 19 Stycznia 2013 przez Cezary XBR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 jaka przyslona nie sciemniaj, ostatnia widzialem w zuku po co Tobie przyslona na mala malenka chlodniczke, zaczynasz sciemniac i kombninowac bo Ci post nie wyszedl, najpierw zenisz nam termostat ktory jest odp za przeplyw wewnetrzny a teraz sobie przeslone z zuka wymysliles../ tak samo zrozumiałem czytając post Pana od kombinacji z chłodnicą oleju o zastosowaniu jakieś przepustnicy...Człowieku coś czuję że zarżniesz te moto szybciej niż oryginał :) a skoro Ci piec olejak siada nawet w trudnych warunkach to masz nieźle zajechany ten motorek. Wystarczy dać dodatkową chłodnice i nic więcej. Żadne termostaty ch*je muje, dłużej Ci się będzie rozgrzewał ale jak złapie temp. roboczą to już będzie ją trzymał. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Wystarczy mała chłodnica, ba może to być kawałek rurki aluminiowej o długości powiedzmy 30 cm odpowiednio omywanej strugą powietrza, nawet żeber radiacyjnych nie trzeba. Macie zgubić max 20 stopni, jak chcecie gubić więcej trzeba zwiększyć przekrój rurki tak żeby obniżyć ciśnienie dynamiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 są takie chłodniczki przy starszych niedużych kompresorach jest to kawałek rurki aluminiowej z niedużymi żeberkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Są też do kupienia nowe, nie kosztuje to bóg wie ile;] Zresztą wszystko ogranicza tylko fantazja właściciela, jak będzie chciał to może nawet wytoczyć nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary XBR Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 A tu jest opis mojego projektu - już sprawdzony:http://chomikuj.pl/Honda_XBR/Galeria/My+i+nasze+maszyny/Cezary/ch*c5*82odnica+oleju+i+termostat+olejowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.