Skocz do zawartości

Dodatkowa chłodnica oleju XL600. Jaki termostat zamontować?


Hipolit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A to są dwie kolejne prawdy o tym, że po takich manewrach jesteś bliżej zakatowania silnika i to bardziej niż bez chłodnicy.

Janusz ma rację, ładuj samą chłodnicę i tyle.

chyba nie kupa, bo takiej chlodnioczki to sie nie zaslania, chodzilo mu o sterowanie przeplywem oleju...

wrzucę samą chłodnice i zrobię na niej przesłonę obsługiwaną linką z kierownicy

Nie wiem jak mogliście pomyśleć że chodzi i mi o zasłanianie przepływo oleju jakimś czymś jeśli wyraźnie napisałęm że chodzi mi o "przysłonę" więc jest tak jak podejrzewał Qpa. Janusz a kto powiedział że takiej chłodniczki się nie zasłania? :)

Co do klapki to Hipolitowi chodziło o coś do zasłaniania chłodnicy by za zbytnio nie ostudzić oleju

Przysłaniając chłodnice moge sterować temperaturą oleju wpływającego do zbiornika...

temp. robocza oleju to 140*C

nie wiem po co dodatkowa chlodnica , jezdze od lat olejakami i nie zdazylo mi sie przegrzac sprzeta ;)

Tu nie chodzi o przegrzanie takiego silnika tylko o gęstość oleju o temperaturze 140*C > ... bo wtety jest konsystencją zbliżony bardziej do wody niż do oleju który w takim silniku jest chłodziwem tak jak płyn w wodniaku. Dla poprawnego funkcjonowania silnika z chłodzeniem wodnym temp. chłodziwa też nie powinna przekraczać 100*C

Zresztą omijająć teorie silnik poporstu chodzi odczówalnie lepiej na oleju o temp. 90*C niż 140 i jego żywotność także znaczenie się wydłuża.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka przyslona nie sciemniaj, ostatnia widzialem w zuku po co Tobie przyslona na mala malenka chlodniczke, zaczynasz sciemniac i kombninowac bo Ci post nie wyszedl, najpierw zenisz nam termostat ktory jest odp za przeplyw wewnetrzny a teraz sobie przeslone z zuka wymysliles../

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim żuku co ty za głupoty wypisujesz i to chyba tobie posty nie siadają bo jeśli ktoś pisze słowo przysłona a ty czytasz całkowicie co innego to powinieneś się bardziej postarać następnym razem może czytaj dwa razy albo poproś kogoś o pomoc, w ogóle na cholere się produkujesz jak sam babola zajebałeś... nie pisz więcej w tym temacie bo się ośmieszasz Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi siadają nerwy? żartowniś z ciebie :)

jaka przyslona nie sciemniaj, ostatnia widzialem w zuku po co Tobie przyslona na mala malenka chlodniczke, zaczynasz sciemniac i kombninowac bo Ci post nie wyszedl, najpierw zenisz nam termostat ktory jest odp za przeplyw wewnetrzny a teraz sobie przeslone z zuka wymysliles../

 

p.s nie wiem czemu mój poprzedni post został usunięty więc napisałem go raz jeszcze....

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć. Ja pracuję nad podobnym rozwiązaniem w silniku Hondy XBR 500 (silnik jak w XR i NX), obecnie nieco doładowanym przez zastosowanie cylindra z NX 650 (co przy mniejszym skoku daje jakieś 600). Znalazłem używany termostat olejowy produkcji USA. Do tego mam w przygotowaniu chłodnicę olejową z Hyosunga 125 naked. Czas tylko dokupić przewody olejowe i króćce z gwintem 1/2 cala i poskręcać całość. Oto garść materiałów na ten temat, na pierwszej fotce moje części:

http://chomikuj.pl/H...rmostat+olejowy

Mam za to pytanie - który z dwóch przewodów wyprowadza olej z silnika do zbiorniczka (muszę ten przeciąć i wpiąć tam termostat)?

 

Acha, termostat olejowy można kupić np tu:

http://www.rallyshop.pl/index.php?p150106,termostat-101-x-73-mm

Ja kupiłem taniej, ale używany.

Edytowane przez Cezary XBR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka przyslona nie sciemniaj, ostatnia widzialem w zuku po co Tobie przyslona na mala malenka chlodniczke, zaczynasz sciemniac i kombninowac bo Ci post nie wyszedl, najpierw zenisz nam termostat ktory jest odp za przeplyw wewnetrzny a teraz sobie przeslone z zuka wymysliles../

 

tak samo zrozumiałem czytając post Pana od kombinacji z chłodnicą oleju o zastosowaniu jakieś przepustnicy...

Człowieku coś czuję że zarżniesz te moto szybciej niż oryginał :) a skoro Ci piec olejak siada nawet w trudnych warunkach to masz nieźle zajechany ten motorek.

Wystarczy dać dodatkową chłodnice i nic więcej. Żadne termostaty ch*je muje, dłużej Ci się będzie rozgrzewał ale jak złapie temp. roboczą to już będzie ją trzymał.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy mała chłodnica, ba może to być kawałek rurki aluminiowej o długości powiedzmy 30 cm odpowiednio omywanej strugą powietrza, nawet żeber radiacyjnych nie trzeba. Macie zgubić max 20 stopni, jak chcecie gubić więcej trzeba zwiększyć przekrój rurki tak żeby obniżyć ciśnienie dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...