Michał Mleczko Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 (edytowane) Dzień dobry!W powitalni nasmarowałem niezły elaborat, ale tutaj chciałbym przedstawić sój pierwszy nabytek - Hondę CB250N z 1983 roku. Nie wiem, czemu zdecydowałem się na tak stary motocykl (szukałem gn, sr czy el 250 z lat 90+) ale trochę przypadku i szczęścia dało taki efekt, że moja kolekcja pojazdów samochodowych wzrosła :) Po więcej zdjęć zapraszam na nadal niewypełniony profil motocykla - Honda CB250N Superdream na Autocentrum Motocykl kupowałem z kumplem, który bardzo dobrze ogarnia temat - motocyklista, pracował w serwisie, zna się na rzeczy i podszel do sprawy bardzo profesjonalnie. Opis na aukcji brzmiał:Motocykl zarejestrowany i użytkowany.W pełni sprawny technicznie (ubezpieczenie i przegląd techniczny do 06.2013).Wersja pochodzaca z niemiec (stąd zablokowana).Przed sezonem wymieniono olej i filtry, a także :- świece zapłonowe,- obie linki gazu,- linkę sprzęgła,- uszczelniacze i olej w przednim zawieszeniu.- wyregulowano zawory,- wymieniono filtr powietrza,- wymieniono tylną oponę, stara jeszcze dobra do jazdy (do zabrania).- w ubiegłym sezonie wymieniono napęd (łańcuch i zębatki).- nowy akumulator (wymiana 2011 rok) Motocykl w oryginalnym malowaniu !Uwaga : sakwy na fotce nie są przedmiotem sprzedaży. Powód sprzedaży :Motocykl zakupiono w celu "wjeżdżenia się" po 30 letniej przerwie. Aktualnie realizowana "przesiadka" na mocniejszy. Uwaga :Motocykl ma lekkie wgniecenie na baku (zapędzlowane) oraz ułamaną kulkę od dźwigni hamulca (koszt nowej klamiki ok 15 zł). Przyczyna wgięcia to przewrotka w garażu przez nieświadomą jego wagi córkę.Licznik dzienny jest uszkodzony (problem z wycerowaniem). Generalnie ładnie się prezentuje mimo swojego wieku (ładne chromy). Jest idealny do nauki jazdy lub podobnie jak dla mnie - powracających po latach. Czyli - opis idealny, szczery i zdecydowanie od motocyklisty, nie od sprzedawcy. Nadal nie wiem, czemu byłem jedynym licytującym :P Ludzie wolą, jak im sprzedawca powie "OKAZJA! IDEALNY, NIE JEŻDŻONY WCALE, JAK NOWY" itd, szczególnie dużymi literami :P wtedy lepiej to do nich trafia. Cóż, ja zauważyłem potencjał w motocyklu, pokorespondowałem z właścicielem - wydał się bardzo w porządku, teraz śmiga suzuki gsf650 (chyba) - wyglądał świetnie, ale jednak cb bardziej mi się podobała :) Co się okazało po przybyciu na miejsce - jedyna niedziałająca rzecz w motocyklu to obrotomierz - ma nieoryginalną linkę i ona zwyczajnie czasami przerywa/piszczy/wariuje - pokazuje dwa razy większe obroty, wskazowka faluje itd... - wszystko do zrobienia - oraz nie działał prawidłowo przedni hamulec - tarcza się grzała. Nie mogliśmy z taką usterką wracać z Jasła do Warszawy (400km to nie żarty). Co się okazało? Zaówno przednia tarcza, jak i klocki oraz tylne szczęki były też wymieniane! Klocki nie zdążyły się jeszcze dotrzeć po prostu - po 100km tarcza była już ledwo ciepła, a teraz hamulce hamują jak marzenie (no, prawie...) i nic się nie grzeją :) Sprzedawca nie zszedł nam co prawda ani złotówki z ceny (która i tak była bardzo niska, więc nie miałem mu tego za złe) ale dostałem resztkę oleju silnikowego, oleju do lag i płyn hamulcowy, jakbyśmy mieli jakiś problem w trasie. Oczywiście cztery strony A4 zapisków z napraw i wymian z ostatnich dwu lat też nam dał, instrukcję obsługi, serwisówkę i opakowania po wymienionych elementach :) Po wszystkim wziął mnie z kumplem do restauracji (po pięciu godzinach w aucie i trzech kupowania motocykla zrobiła się osiemnasta i byliśmy piekielnie głodni) i zafundował nam obiad - SPRZEDAWCA IDEALNY! Podsumowując - zrobiłem 800km jednego dnia, przepaliłem 260zł na paliwo, na motocykl wydałem 2400 i uważam, że to jeden z najlepszych zakupów w moim życiu - na razie na pewno największy :) A żebyście widzieli miny rodziców, gdy przyjechałem następnego dnia do domu motocyklem - wcześniej nie pisnąłem im słówka i myśleli że pojechałem na jakąś imprezę :D PS Gdyby ktoś potrzebował - posiadam serwisówkę oraz instrukcję użytkownika do tego modelu w języku angielskim. Edytowane 8 Września 2012 przez Michał Mleczko Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Cieszem siem Twoim szczesciem :DOby służył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekooo Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 fajna maszynka !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Dzięki :) Też mi się wydaje, że jest fajna - na zdjęciach wydaje się biała, ale jest srebrna. Stelaż do sakw, kufer - ma wszystko, co jest potrzebne. Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zbroję się przed sezonem - mam już tankbag, nowy kask (Caberg Rhyno czarny), pozostały mi rękawice i sakwy.Oprócz tego dorobiłem w kufrze dodatkowe światła STOP i pozycyjne - trochę jak choinka, ale oryginalne sąstrasznie nędzne, szczególnie po przykryciu przez kufer. Wysokie spalaniepochdozi - tak mi się rzynajmniej wydaje - z nieszzelności w układzie paliwowym, ale to sprawdzę dopiero przed sezonem, gdy się cieplej zrobi. Teraz moto ze zdemontowanym aku czeka na nowe lusterko (stare miało "ducha") i pokrowiec z prawdziwego zdarzenia, żeby się nie brudziło w blaszaku. Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patrycjap Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Gratuluję zakupu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hayka2k12 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Fajny,miło wiedzieć że ktoś jeździ jeszcze starszym motocyklem niż mój hehehe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomjag Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Świetna ćwiartka w dodatku Honda. Gratuluje zakupu oraz świetnej ceny. Życzę zadowolenia z maszyny i do zobaczenia na trasie! LWG! Cytuj ホンダが一番ですhttp://www.otowakacj...owy-20-id635935 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ ETZ Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Ładna hondka,moja mz jest rok młodsza :) Tak zapytam z ciekawości,jakie spalanie ma ta honda?ile max z niej wyciśniesz na prostej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbynio61 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Witaj kolego :) . Jeździmy zabytkami :biggrin: . Moja VENTURKA jest tylko o rok młodsza :) . Byle do wiosny i L.w G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) @Mz ETZW trasie z Jasła do Warszawy spaliła idealnie 3.5, jechałem 80-90 na krajowych i 115 maksymalnie na ekspresówce. Potem spalanie mi wzrosło, ale mam wrażenie, że z wężyka się leje na postoju - kranik puszcza czy coś w tym stylu, muszę to przed sezonem przetestować. Szybciej niż 115 już potem nie jechałem, jakoś brak zamkniętego kasku (teraz już mam, Cabergi dwa) i umiejętności skutecznie studziły mój zapał. Prędkość maksymalna to coś około 120, to w końcu zaledwie 17KM. Teraz robię do niej nową owiewkę, wymieniłem wkład lusterka i naprawiam obrotomierz, bo ukręca linki. Przed sezonem czeka mnie jeszcze zakup oleju - filtry, świece i nowe rączki hamulca i sprzęgła mam. Edytowane 17 Lutego 2013 przez Michał Mleczko Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allf Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Extra sprzęt niech ci służy dobrze :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alex1151 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Będzie służył...moja "babcia" jest z 1980.....ale jestem pewien, że jeszcze kilka dobrych latek pośmiga:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) Prawie gotowa do sezonu, został olej jedynie, zawory i regulacja gaźników. Wyciągnąłem filtr powietrza - jak nowy, czyściutko, blachy dookoła jakby prosto z fabryki, wytrzepałem (chociaż nie było z czego), nasączyłem hipolem i z powrotem do obudowy. Nowa linka obrotomierza, zalana hipolem - może będzie działać, obrotomierz też nasmarowany,bo któreś łożysko się wyrobiło i brzęczy. Niestety, ten element jest w motocyklu do wymiany. Wymieniłem rączkę hamulca przedniego (ułamana) oraz żarówkę - z bańki na halogen (ta sama moc, takie samo mocowanie, tylko cena x3, z InterCarsu). Wymieniłem świece - dzięki bogu, że poprzedni właściciel dał mi w zestawie klucz do świec, bo żaden z moich aktualnych (21 i 16) nie pasował, to 18 bodajże. Zwykłym nasadowym odkręcić się nie da. Stare świece zostawilem do obejrzenia komuś z większym doświadczeniem - wydają mi się zbyt czarne. Nie odpalałem, bo szkoda byłoby mi od razu ją gasić (a i dla nowych świec średnio zdrowe) a jazdy wkoło komina nie lubię, więcej czyszczenia z 200m dojazdu do asfaltu niż przyjemności z jazdy. Założyłem doładowany akumulator (raz na dwa miesiące go ładowałem, leżał wcieple w domu, razem z dwoma innymi akumulatorami :)). Założyłem też lusterko z odnowionym wkładem (25zł) bo stare miało "ducha". Cos było w nim widać, ale bez szału, wolałem wymienić. Co do oleju, mam pytanie - w instrukcji (Haynes "Honda CB250 & CB400 N Super Dreams 249cc ~ 395cc. OWNERS WORKSHOP MANUAL 1978-1984", mogę udostępnić gdyby ktoś potrzebował) jest napisane jedynie 10w40, za to, że trzeba go wymieniać co 3000km. Mogę więc nalać zwykły, najtańszy GM 50zł/bańka 5l (taki leję do auta)? Motocyklowy miałbym w cenie 15zł/litr, więc niby tragedii nie ma, ale jeśli miałbym faktycznie wymieniać olej co 3tys. km to w ogólnym rozrachunku wyjdzie tego sporo. Edytowane 8 Marca 2013 przez Michał Mleczko Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Gratulacje i pełen szacun dla sprzedającego :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.