Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Chciałem prosić o poradę w związku z bardzo 'agresywną' zmianą biegów. Czytałem tu wcześniej że poluzowanie sprzęgła na regulacji może pomóc... próbowałem i niestety bez rezultatu. Skrzynia dalej ciężko chodzi i stuka praktycznie przy każdym biegu a na zimnym silniku jak załączam jedynkę to aż mnie serce boli i mam wrażenie że coś się naprawdę szybko sypnie.

 

Widziałem też, chyba tutaj poradę że zmiana oleju może pomóc ale nie pamiętam na jaki i czy tyczyło się to akurat sporciaka.

 

I jeszcze dodatkowe pytanie, czy rzeczywiście po każdym odkręceniu wlewu oleju (chciałem sprawdzić poziom) zmieniacie uszczelkę jak nakazuje instrukcja a śruby powinny być potraktowane loctitem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest łysy31

Nie przyszło ci do głowy że ten typ tak ma.

Edited by łysy31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia czyli przekładnia to nie sprzęgło, zmień olej na inny w sprzęgle, coby nie sklejał za mocno. Do skrzyni też powinieneś zalewać typowo przekładniowy np. 75W90 do sprzęgła możesz np. 10W40 Amsa ale możesz i inne tylko klasyfikację musisz dopasować

 

ale to nie będzie sprawa oleju (chociaż wymiana mu nie zaszkodzi) tylko odpowiedniej regulacji pod kapą i na lince

 

Poza tym masz chyba sprzęt świeży (2011 r. czy tak?) i pewnie z małym przebiegiem, moim zdaniem masz wszystko ok tylko musisz się przyzwyczaić

 

Posłuchaj jak zapina jedynkę

 

Nie przyszło ci do głowy że ten typ tak ma.

:lalag: :clap: nareszcie się przyznałeś :biggrin:


-PAXP-deijE.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest łysy31

Najlepsze jest to że jak nie śmigam swoim potworkiem dłuższy czas to przez pewien moment jazdy myślę że coś mi nawala :biggrin: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przyszło ci do głowy że ten typ tak ma.

 

Przyszło, przyszło ale nie mając z kim (z czym) porównać, miałem obawy czy to aby napewno normalne. No i już mi lepiej :-P

 

Robert, dzięki za przypominkę z olejami. Zgadza się mój Iron jest z 2011 i mam na nim niecałe 3000 mil.

Rozumiem że nie ma co panikować i spieszyć się na razie z wymianą oleju...

 

Ok, dzięki panowie.

Edited by punkcik5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to świerzak to może wymień ten olej...

Podpytaj u dealera jak masz gwarancję...

Pewnie zalali Ci Formule +. Miałem to w Dynce 2006. Wymieniłem na Rev Techa i się poleprzyło. Jasna sprawa że można też wlac silnikowy tak jak pisze Robert powyżej.


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to świerzak to może wymień ten olej...

Podpytaj u dealera jak masz gwarancję...

Pewnie zalali Ci Formule +. Miałem to w Dynce 2006. Wymieniłem na Rev Techa i się poleprzyło. Jasna sprawa że można też wlac silnikowy tak jak pisze Robert powyżej.

 

Spox. Dzięki Fisu. Odezwę się do dilera. A jaka lepkość Rev Techa ty używałeś? Bo z tego co widze na ebayu to Rev Tech grabox oil zestaw do sporta to tez 20W50 (tak jak do silnika wg. manuala). Serwisowka natomiast nie podaje lepkosci oleju przkladniowego tylko pisze FORMULA+

http://www.ebay.co.u...=item41697fc219

Edited by punkcik5

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to powinienes podpytac użytkownika łysy31, bo ja w Sportach za mocny nie jestem... ;)

 

Ale spróbuję coś tam podpowiedziec. Do Sporta o ile dobrze pamietam jest Rev Tech przeznaczony do Sportsterów.

Masz 3 rodzaje zatem mineralnych Rev Techów (za wyj. silnikowych) Przekładniowy, do sprzęgła i ten do Sportów. Nie patrzysz zatem na gęstość- zachowujesz się jak prawdziwy amerykun- czytasz nalepkę i lejesz w odpowiednią dziure.

Sorki ale naprawdę łba mi się nie trzymają wieksze szczegóły odnosnie Sportów (malutko tego robię)... jak chcesz to podpytaj Małego HD z Wieliczki. Ja się u niego zaopatrywałem w oleje. Na dzień dzisiejszy za sugestią Adama M. zmieniam dilera na inną firme.

Szczegółów nie chce podawać bo nie mam zamiaru doradzać komuś czegoś czego sam nie przetestowałem. Za swoje widzimisię sam ponoszę odpowiedzialność. Z Rev Techa schodze w tym sezonie, przelatałem na nim w sumie jakieś ( w 3 HDekach w sumie) 40 000 mil, mi się sprawdził (lecz zmieniam, ch*j wie po co) i mogę go polecić. Natomiast mój kumpel lata w sprzegle na silnikówce 20w-50 i tez nie jest źle. Pisze tu o EVO BT.


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. No więc, łysy31 a jakimi olejami ty traktujesz motocykle pod twym dachem? ;-)

Z twego posta #4 wnioskuje ze tez używasz tych 'podręcznikowych' ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz tak, a możesz i tak:

http://amsoil.sklep.pl/products-page-2/oleje-motocyklowe/mcf-10w-40/ - sprzęgło

http://amsoil.sklep.pl/products-page-2/oleje-przekladniowe/amsoil-75w-90-svg/ - skrzynia/przekładnia

http://amsoil.sklep.pl/products-page-2/oleje-motocyklowe/amsoil-20w-50-mcv/ - silnik

 

ciężko Ci będzie znaleźć coś lepszego

dobry jest jeszcze do silnika Mobil V-Twin

 

Zdrów


-PAXP-deijE.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz tak, a możesz i tak:

http://amsoil.sklep....owe/mcf-10w-40/ - sprzęgło

http://amsoil.sklep....oil-75w-90-svg/ - skrzynia/przekładnia

http://amsoil.sklep....oil-20w-50-mcv/ - silnik

 

ciężko Ci będzie znaleźć coś lepszego

dobry jest jeszcze do silnika Mobil V-Twin

 

Zdrów

 

Dokładnie. A Ty se chłopie wybierz. :) Bo.... wybór firmy czy rodzaju oleju to indywidualna sprawa właściciela.

I każdy ma na ten temat swoje wg niego jedynie słuszne zdanie. A prawda jak zawsze leży sobie gdzieś tam.... być może ze nawet pośrodku. Ja na przykład przechodze na Mobila. ;)

Szerokości!

Edited by fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to juz mi sie rozjasnilo co nie co.

 

PS. Fajne pozdrowienie - Zdrów :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, co byś nie wlał to pojedziesz. Staraj się tylko nie lać olei przeznaczonych do silników samochodowych, są to oleje przeznaczone do silników chłodzonych cieczą, różnią się dodatkami od tych przeznaczonych do chłodzonych powietrzem, wpłynie to nieznacznie ale wpłynie na temp. oleju. Nie stosuj też zasady jak to Fisu zgrabnie ujął - amerykuna (on jak się nauczy wkręcać śrubkę w lewo to już w prawo nie umie) jeden rodzaj oleju w 3 dziury :wink: skrzynia to skrzynia a silnik to silnik inne warunki pracy po co robić ją jeszcze głośniejszą. Do skrzyni lej oleje przeznaczone do skrzyń biegów i nie patrz że inni robią inaczej, po prostu bądź mądry chłop :biggrin:

Edited by Robert J.

-PAXP-deijE.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...