Skocz do zawartości

Kontrolka Engine TwinCam Heritage


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba znalazłem przyczynę. I jak to bywa w takich wypadkach jest ona błacha z pozoru oczywiście. Moduł jest dobry. Wracajac do pierwszego postu napisałem że zmieniłam swiece , akumulator, i przewody wysokiego napiecia. No i tu jest ukryty problem.... Produkt kupiony na allegro wcale mie musi być oryginalny mimo iż tak zapewnia sprzedawca i ja mam takie podejzenie. 7 lat temu kupilem mojego heritage i po 4 latach z przyzwoitości :) zmienilem mu swiece na NGK, które tuż po zimie zaczeły zawodzić i tu pojawil sie poraz pierwszy błąd. Działaly chwile po przeczyszczeniu drucianka. Ale przy kolejnym odpaleniu znowu startował z jednego cylindra i po chwili dopiero odpalał drugi. Szybko stwierdziłem ze to męka i postanowilem znowu wymienic świece tym razem na "oryginalne" ale jak juz wymieniam to kupie z górnej półki Ecreamin Eagle... i tak zrobilem... za swiece zaplacilem 2 rzy wiecej niz za zwykle a blad nie zniknac wiec to nie wina swiec ... pomyslalem. i tak do wczoraj. Kilka miesiecy temu kupilem Dyne na Evo i to nia ostatnio sie wożę. W Dynie tez wymieniłem Swiece na nowe ale jest z nimi cos nie tak ... Dzyna zaczyna jechac dopiero po 4-5km. Jak jest 30stopni na zewnątrz to troszke szybciej 1-2km ... parska szczela poprostu nie jedzie. Kumpel kupil heritage na Evo i tez zmienil swiece i po 4 odpałach i krótkich wycieczkach jedna swieca padla calkiem.. Zbieg okolicznosci???? NIE - jeden dostawca z allegro.!!! Ja po niecałym roku uzytkowania swiec screamin eagle wczoraj wypchalem mojego Heritage i okazalo sie ze tym razem na przedni cylinder nie odpali wcale mimo czyszczenia swiecy. Znalazłem w sakwie swieczki z którymi przyjechał z USA, na których jeździłem 4 lata w polsce i Bóg wie ile lat jeszcze ktoś przede mną w USA. Zakręciłem i błędu nie ma ... jest tylko 6 sek przypomnienie ze byl i gasnie ... wszystko ok. Ale to tak jak mowie wczorajszy temat jeszcze może sie okazac ze to jednak nie to .... mam nadzieje ze jednak to !!!!!



No chyba istnieje coś co wpływa destrukcyjnie na te świece a ja o tym nie wiem :) ...... .a świece faktycznie są oryginalne????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w google trochę materiałów o podrabianych świecach i oczywiście, że są podróbki.

 

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego RK tez kupiłem ęwiece SE w V-force w Poznaniu wiec raczej oryginalne. Świeczki założyłem moto odpaliłem i moto zgasło po 300m, z silnika podczas prób odpalania słyszałem metaliczne stuki, więc obstawiałem najgorsze (że silnik zdechł i takie tam). Moto zapchałem do garażu i już zacząłem szukać na google kosztu remontu silnika, ale coś następnego dnia mnie tknęło i zmieniłem świece na stare i moto odżyło i zero problemów. Więc chyba coś jest z tymi świecami SE.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdaje sie pisalem wczesniej ze kulawi mi na tylny cylinder. Po przejechaniu kilkuset km odkrecilem obydwie i widac bylo ze na przedniej cegielka czyli spalanie perfekcyjne a tylna zakopcona wiec cos kuleje. Zalozylem wiec przednia na tyl a tylna na przod. No i tym razem po dluzszym przestoju odpalil tylko na tylny dla odmiany. Co dziwne nie pomogła jej nawet szczotka drutka co w takich sywuacja przynajmniej na chwile reanimuje taka zdechnieta swieczke.

Edytowane przez RobertPx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jednak to nie swiece. Wymiana świec pomogła dorażnie na 5 moze 10 odpaleń a potem bład szybko wrócił. A ja głupi :) ucieszyłęm sie ze rozwiązalem problem. Ręce mi już opadają. Odnośnie tego przerywania na tylny cylinder to wyczaiłem ze zaraz po odpaleniu tylny cyliner przerywa i wyglada to mniej wiecej tak ze na 3 suwy braknie mu jednej iskry albo dwuch. Trudno to usłyszec zaraz po odpaleniu ... wydaje sie lepiej po przejechaniu ok 3km wtedy jest to jakby łatwiej wyodrębnic. Poza tym po odpaleniu przednia rura szybciej sie nagrzewa i po chwili juz nie mozna jej dotknac a tylnią dużo dłużej można. Po przejechaniu jakiejkolwiek trasy po wykręceniu obu świec wyglądają identycznie ... prawidłowo. Po odpaleniu i przejechaniu 5-10 km świeca z tylnego (przerywającego) cylindra jest okopcona ....czarna. Tak jak opisywałem wcześniej po ok 15 km kontrolka gaśnie i puki silnik nie ostygnie całkiem wszystko działa prawidłowo i kontrolka nie zaświeca sie. ... z małymi wyjątkami. Mimo tego że silnik jest nagrzany po zakręceniu manetki lubi sobie czasem strzelić w rure (hamowanie silnikiem). Wczoraj leciałem nowym kawałkiem A4 i pozwolilem sobie docisnąć na full tzn. tyle ile fabrycznie mu dano. Pociągnołem tak jakieś 3-4 min i potem po zwolnieniu do 120-130 2 albo 3 razy zaświeciła sie kontrolka na sek może 2 sec. Kilka dni temu wpadłem na pomysł żę jeżeli cewka jest sprawna to może któryś z 3 kabli moduł => cewka może byćuszkodzony zmostkowałem oddzielnymi kablami i bez rezultatu. Ostatnim moim pomysłem sugerowanym wczesniej jest moduł od początku moło przezemnie podejrzany no chyba że ma dwa niezależne układy oddzielny dla każdego cylindra. Kupiłem więc używkę no i nic się nie zmieniło. Już nie mam więcej pomysłów. Sensory odpadają bo albo nie chodziło by wcale albo jężeli przerywałoby to na oba cylindry a nie tylko na jeden..... Ma ktoś jeszcze jakies sugestie ????

Edytowane przez RobertPx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miewam, że przebicia nigdzie nie masz co do świec kup zwykłe H-D 3 szt. ( 1 na zapas ) też zdarzają się wadliwe , pewniejsze są Champion , te SE odradzam - chyba, że masz moduł tuningowy i single fire albo cewkę SE czy Accel

zmienisz świece na zwykłe, przewody mogą mieć przebicie ( nawet niezauważalne dla oka ) no i jak zazwyczaj bywa to cewka - i tu też standard H-D pewniak jest

mało kiedy moduł - bo wtedy w ogóle by nie chodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece sa nowe i dobre bo jak zmienial ta co byla z tylu na przad i odwrotnie to i tak tylny przerywa. Przewody sa nowe SE. wymienione ze wzgledu na te wlasnie okazje, na nowych czy jak założę stare to nic się nie zmienia. Zresztą lałem wszystko woda i obmacywałem przy okazji sprawdzania czy cewka nie ma przebicia. Zresztą przewody nie gasily by kontrolki po nagrzaniu silnika......
przypomne ze wszystkie wtyczki i gniazdka w calym motocyklu sprawdzilem i wygladaja zdrowo...nawet pod zbiornikiem, kable staralem sie poprzeswietlac od wtyczki do wtyczki i wszystko wydaje sie ok , cewka sprawdzona, modul w zasadzie też (chyba ze trafilem na drugi z identyczną wadą) , kable wys. napięcia nowe SE, akumulator nowy, ładowanie w normie,



Nie ma tez zadnych czujnikow oprucz MAP sensora i czytnika zaplonu na wale i nietypowo bo tylko dla tego rocznika sensora polozenia rozrzadu (w tym miejscu gdzie w evo byl aparat zaplonowy)

NIE MA temperatury w glowicy, NIE MA polozenia przepustnicy, zadnych alarmow, immobilaizerow nic...



na gazniku wiec zadnych sond lambda



Wszystko wydaje sie byc bardzo proste a jednak cos jest nie tak

Jeszcze jutro jak bedzie przyzwoita pogoda to sprubuje go przegonic na tym module i zobaczyc czy jak sie rozgrzeje tez zgasi kontrolke

Zastanawiając sie nad kwestią co moze zapalac kontrolke... to wydaje mi się ze informacja o przeładowaniu cewki. (znaczy o nierozładowaniu jej w danym cyklu pracy) nie wiem na 100% za co odpowiada MAPsensor ale wydaje mi sie ze za przyspieszenie zaplonu.... im większe podciśnienie tym większe wyprzedzenie... jeżeli sie myle to prosze mnie poprawic. ale raczej blędu by nie wykazywał, pozostała elektronika to speed sensor, bieg jałowy, ciśnienie oleju... nie maja nic do zapłonu a tym bardziej na jeden baniak......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień świece ,nie napisałeś jakie teraz masz (albo nie dopatrzyłem ) .Ja w swoim motocyklu zmieniłem na nówki denso i miałem problemy z tylnym cylindrem ,nie zapalał na drugim garnku ,albo przerywał .W końcu nie wytrzymałem i wstawiłem stare używane HD i jak ręka odjął ,wszystko ok. Może daj nowe HD ,to nie wielki wydatek ,a może w tym leży problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze skojarzenie na tym ostatnim filmie . Może podczas tych wysokich obrotów silnika gdzieś jakiś kabelek na złączce ma większy luz i niezbyt dobrze kontaktuje co powoduje zapalenie się kontrolki ?

w tym przypadku mialo by sens, ale we wczesniejszych ??? nie bardzo trzyma sie kupy . na drugim filmiku gdzies kolo 7 minuty gasnie sama czyli 7 min + wczesniejszy filnik 5,5 min i przed kreceniem jeszcze jakies 2 min chodzil . nagram jeszcze jutro z rana i zobaczymy znowu co bedzie .....

 

może to pomoże

 

http://watamix.com/harley/

To raczej nie pomoże bo to chyba z innego modelu to raz a druga sprawa jest taka że mój nie zapisuje tam błędzów co starałem sie pokazac na pierwszym filmiku. Raz tylko mialem d10set ale jakos go skasowalem. nie pamiętam od czego byl ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensory nie odpadaja. Wyjmij te cholerne czujniki połozenia i je wyczyść, może coś podkleiło się od spodu i wariuje jeden z nich.

Jak umiesz i masz mozliwosc to podepnij się do nich a także do WN tuż przy swiecy i sprawdz współczynnik wypełnienia impulsu. To Ci pokaże jak pracują te układy.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...