ernestZL Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 witamrzadko zaglądam do działu mech ale i mnie się przytrafił problem z moją najukochańszą R1... Problem zaczął się od tego że miałem zły styk na czerwonym przewodzie co idzie na akumulator. Rozłączało zegary w trakcie jazdy i działy się dziwne akcje. 2 mechaniorów nie zauważyło tego i tak jeździłem przez jakiś czas. Sam doszedłem co i jak i naprawiłem ten styk. Ale zaczęły się wtedy takie akcje że przygasały mi światła przy schodzeniu z obrotów. Więc... do elektryka i miernik w łapę... Okazało się że altek jest OK tylko padł reg napięcia (nadmienię tylko że elektryk stwierdził że ładowanie jako takie jest tylko że "liche") Więc kupiłem tani chiński reg z allegro za 50zł. Światła nie przygasały, było wszystko OK. Pojechałem wczoraj na obstawę ślubu kolegi i po 5/7 odpaleniach siadł akumulator (nowa vectra kupiona w maju) Dzisiaj naładowałem akum i widzę że jest niby ok (przejechałem 20km i odpalił bez problemu) ale jak włączę migacze to przygasają mi światła. I teraz drodzy koledzy znawcy tematów prądowych z yamahahy... Pytanie.... Ad1Czy kupiony reg za 50zł to śmieć?Ad2Czy prze ten czas co jeździłem na padniętym reg napięcia zabiłem akum?AdCzy może to stwierdzenie mech "ładowanie jako takie jest ale jest słabe" oznacza że altek się skończył i na ciepłym silniku jak się trochę pośmiga (bo na zimnym jest OK) nie wydaje? Podobno ciężko jest czasem wykryć walnięty altek... Za wszystkie błędy i niejasności przepraszam, jestem po 0,5 czystej gorzkiej i mogłem nabazgrać głupot których już nie wychwycę. Ale ciężko iść spać jak ona kochana stoi w garażu i ją coś boli... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Weź miernik w łapę i sam zmierz altek czy nie ma przebić. Na zimno i na ciepło najlepiej. Akumulator nie pada tak z miejsca z niedoładowania, mógł ucierpieć ale nie aż tak, że w ogóle nie przyjmuje napięcia.Jeśli wyjdzie, że altek mieści się w normie to niestety chiński regiel robi wypad. Sam osobiście jeden taki wyrzuciłem, bo ładował po 10V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 na zimno 13,8 na ciepło 13.6... tylko znajomy maił taką samą R1 i dopiero wyciągnięcie altka i próba u elektryka wykazała że jest walnięty... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 (edytowane) Wygląda na to, że ładowanie jest nawet jeśli nieznacznie spada. Zostaje chyba tylko podmiana akumulatora co by się upewnić jak sobie radzi instalacja. Ewentualnie jeszcze raz zrobić pomiar jak trochę pośmigasz tj tyle ile poprzednio trzeba było żeby rozrusznik ledwo zakręcił. P.S Mam nadzieję, że ładowanie sprawdzałeś pod pełnym obciążeniem elektryki. Edytowane 27 Sierpnia 2012 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 więc tak... Pośmigałem dzisiaj trochę i przed jazdą na zimnym ładowanie w granicach 13.8V. Po 20km sprawdzam ładowanie a tu zoonk 12.6V. Akum na 100% jest OK bo zamieniłem z kolegą. Elektryk sprawdzał altek i według jego oceny jest dobry. Zaryzykuję i kupię jeszcze raz regulator napięcia-tym razem oryginalny nie chiński za 50zł i zobaczę co to da. Jak nie to odstawiam do konkretnego elektromechanika i niech sprawdza wszystko od nowa. Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Ten regler byl sadze do mniejszej mocy altka przystosowany i to go moglo oslabic.Sprawdz czy jego masowanie jest dobre, czy cos tam moze przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Tak jak pisze Adam, podczas pracy regulator sie nagrzewa czyt. przegrzewa poniewaz jest przystosowany do mniejszych obciazen, wtedy przestaje pracowac, watpie by byl to alternator przy takich objawach... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumi Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 W nocy odpal go po ciemku i zobacz czy iskry po przewodach sie nie ganiają . Sprawdzanie samym voltomierzem nie wystarczy , zajrzyj do serwisowki, bo pomiaru trzeba dokonać też omomierzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 To sa dla mnie zupelnie nowe metody sprawdzania reglera.Jestes pewien ze dobrze w tej serwisowce to przeczytales ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumi Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Nie mówię o sprawdzaniu regulatora lecz instalacji , i poszczególnych elementów np impulsatora zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 ale jestesmy na etapie oceny ladowania.... a swoja droga widziales kiedys impulsator ktory iskrzy na przewodach??? Kolego nieprawidlowa iskra na swiecach ktora skutkowalaby zniszczonymi przewodami WN mialaby wplyw na prace silnika, w tym temacie autor o tym nie wspomina... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Po założeniu ori regulatora napięcia sytuacja wygląda tak że bez różnicy czy jest silnik zimny czy trochę pośmigam ładowanie cały czas trzyma 13.83V. Czyli wynika że to była wina reg bo ładowanie liche bo liche ale wróciło. Cały czas jednak światła przygasają na włączonych kierunkach. Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 To jeden problem z głowy. Przygasanie to chyba problem dużego poboru prądu, zobacz czy wtyczka i styki od przerywacza nie są brudne/zaśniedziałe. Potem ewentualnie można dojrzeć styki w samych kierunkowskazach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 w kazdym motocyklu przygasaja, zwlaszcza gdy jeszcze wcisniesz klamke stopu i masz wyregulowane za niskie obroty silnika, spadek napiecia i tyle... Shinigami, przez zasniedziale styki przerywacz co najwyzej moze pobierac mniej pradu i nie dzialac, a nie wiecej... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Uznałem, że gówniane połączenie powoduje większe opory i wzrost zapotrzebowania na prunt :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.