Skocz do zawartości

Problem z ubogą mięszanką w XL 600r. 85r.


Hipolit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik pracuje cichutko, wiadomo dochodzą z niego jakieś dźwięki ale nie jest to nic niepokojącego. Widziałem jak wygląda cały rozrząd i powiem że był w lepszym stanie niż ten Dominatorze z przebiegiem 50tyś. km którego miałem kilka lat temu(XLka ma 66tyś.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem serwisówke i wiem jak sprawdzić stator bez odpalania więc zaraz idę dokonać pomiarów.

 

pomiar omomierzem niewiele ci da bo uzwojenia dostają przebicia pod wysokim napięciem a miernik podaje kilka voltów

 

sprawdzałeś czy jak zgaśnie jest iskra ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co nie udało mi się jej dzisiaj odpalić, założyłem drugie gaźniki z nadzieją że to coś zmieni ale nawet nie zagadała a iskra cały czas była. Wiem że iskra może znikać pod wpływem ciśnienia jak świeca jest zużyta ale ta jest nowa nie powinna się ubić nawet od ubogiej mieszanki lub zbyt bogatej.

Ja cały czas stawiam na te gaźniki...

Mam dwa zestawy gaźników są w nich dusze wysokich 102 i 122 i iglice 2049 i 2051 grubsze i cieńsze 3049 i 3051 wolnych są takie same i nie pamiętam rozmiarów. Co do którego gaźnika mam założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oryginalne od 85 i na nich nie chce w ogóle gadać i mam od 83dakar(te mają takie specyficzne kapturki zakładane na dusze wysokich obrotów inaczej umiejscowioną śrubkę regulacji powietrza, inne korpusy) w obu gaziorach były te same zestawy dysz. Czy uzwojenie to się przekonam jak odpalę tylko już sam nie wiem jak składać te gaźniki żeby było wszystko ok...

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do dobrania iglic i dysz, mam iglice z oznaczeniami E3051F E3049C po dwie E2053D E2348C do tego dysze wolnych 55 i 65 i po dwie dysze wysokich 102 i 122. Jaki zestaw będzie najlepiej do siebie pasował, biorąc pod uwagę przelot? ;]

 

Z tego co wyszukałem to mogę zamontować dysze wolnych 55 i w lewym gaźniku dysze wysokich 122 a w prawym 102 tylko które iglice do tego dobrać?

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak poskładałem gaźniki na cacy przejechałem może 1,5 km motor zgasł, okazało się jak że iskry brak pojawiała się już po kilku minutach ale była na tyle słaba że nic by nie zdziałała... Dokładnie tak jak pisali Saltus i Michoa.

Pomiar omomierzem wykazał 330 ohm na ciepłym silniki gdy nie ma iskry i 390 ohm gdy ostygnie na tyle że można go spokojnie odpalić. Czy powinno być tak że iskra jest lepsza im oporność dalej od limity serwisowego w tym miejscu(235-319 ohm)?

Orientuje się ktoś czy alternator uzwojenie od PD04 pasuje do PD03? .

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIdzisz, różne dysze raczej by nie powodowały takich cyrków, ewentualnie silnik mógłby się kulawo wkręcać albo źle chodzić. PD04 miały już rozrusznik więc możliwe, że się różnią. Jak chcesz mam namiary na gościa co przewija prądnice (ja płaciłem 250 z wysyłka za przewinięcie i wymiane przewodów) i śmiga aż miło. Używanej raczej bym nie ryzykował, bo nie wiadomo kiedy się znów cyrk nie powtórzy - na przewiniętą mam rok gwarancji ale po tym jak wygląda przewinięta (lepiej niż oryginał) obstawiam, że pochodzi dłużej

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej całe uzwojenie bo tak może sie okazać że za tydzień padnie ci inne :D

 

Pomiar omomierzem wykazał 330 ohm na ciepłym silniki gdy nie ma iskry i 390 ohm gdy ostygnie na tyle że można go spokojnie odpalić. Czy powinno być tak że iskra jest lepsza im oporność dalej od limity serwisowego w tym miejscu(235-319 ohm)?

 

i tak i nie :D

generalnie oporność wraz z temperaturą trochę może się zmieniać bo drut się nagrzewa blablalba, kwestia tylko o ile......mnie to sie wydaje że masz przebicie gdzieś i tego omomierzem nie wykryjesz-omomierz do pomiaru generuje kilka v i przy takim napięciu nawet jak ta cewka będzie mieć cholernie goraca to i tak teoretycznie będzie ok, natomiast napięcie wytwarzane przez cewkę do zasilania CDI jest w okolicach 200V i więcej i przy takim napięciu może ,,przebijać'' do masy i iskra zniknie....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uzwojenie przewinięte motor działa bez zarzutów jak narazie ;] Już po wymontowaniu altka zauważyłem uszkodzenia izolacji cewki zasilającej moduł, altek po przewinięciu wygląda lepiej niż fabryczny hondowski.

P.S Prośba do admina o dopisanie do nazwy tematu problemów z uzwojeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...