Skocz do zawartości

Wyjęcie rozrusznika Dyna 1450 2000r


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety musisz zdjąć kapę zewnętrzną. Odłącz aku (+ jest na stałe do rozrusznika), odepnij przewody, u Ciebie będzie chyba jeszcze trzeba zdjąć kolako wydechu tylnego cylindra. Pod kapą odkręć śrubę trzymającą zembatkę. Rozrusznik jest przykręcony dwoma imbusami do kapy sprzęgła, dostęp jest od strony rozrządu. Zwinne palce i go wyciągniesz.

 

Wałek rozrusznika ma wielowpust na który jest zakładane tuleja, która przechodzi przez simmering w kapie i w tą tuleję wchodzi zembatka w sprzęgle. Pamiętaj, że ta tuleja ma zawleczkę umeszczoną nie na środku o którą blokuje się wałek żeby wysunąć zembatkę. O ile dobrze pamiętam wałek rozrusznika w chodzi w krótszą część, a zembatka w dłuższą. Musisz to sprawdzić przy demontażu, chociaż chyba odwrotnie nie będzie pasować.

 

W mojej Electrze da się to zrobić bez rozkręcania wydechu.

 

Czemu chcesz wyciągać rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegos czasu przy odpalaniu,jakby cos zablokowało na moment,ale zapalał,ostatni czas mało jezdziłem i słabo krecił,dałem pradu z auta i było dobrze za 2 razy,wczoraj juz nawet z auta nie chciał,przy zapalaniu szybko stukał ale nie krecił(moze elektromagnes)motocykl ma przejechane 20000mil moze jakies tulejki sie wyrobiły nie wiem,nie chce krecic na duzym aku(*kable sie grzeją)kupiłem zestaw naprawczy u Małego i czekam na paczke,musze sie tym zając bo chce gdzies jechac na piwo ;-)Troche boje sie tej klapy ruszac,ogladałem dzis i nie widziałem korka spustowego oleju,Na moje to rozrusznik do regeneracji?Czysciłem klemy ,wszystko jak nowe,nie wiem sam,mysle,dzieki za rade bracie,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ładna maszyna

od razu uprzedzam że żaden ze mnie spec (zwykły zasraniec który w końcu dorobił się harego) i są to tylko moje domysły

....diagnozowanie na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia napięcia przy rozruszniku zanim go wybebeszysz , jeśli jest napięcie w rozruszniku to może być cewka lub zwora (może się klinować)

 

poczekaj chwile a zaraz się odezwą Ci co wiedzą w którym kościele dzwoni a nawet który ksiądz odprawia mszę ja tylko wiem że gdzieś biją dzwony

 

lecz temat kazania znany będzie tylko temu który będzie to naprawiał :wink:

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jednak zacząć od początku.Czyli nowe aku założyć do moto i dopiero próbować palić.20tyś mil to żadem przebieg dla rozrusznika,więc nie tu szukał bym przyczyny.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...no i cos wiem,dobra Panowie nie spieszno mi prawde mówiąc,wiec musze poszukac fachowca od prądów widze,piekne dzieki za podpowiedzi,super ze znalazłem was tutaj bo moze bym juz miał połowe motocykla rozebrane,Co do stukania to tak jakby właczał i wyłaczał,no nie wiem,jakby elektromagnes,nie znam sie,ale ogolnie sie wstrzymam z tym i po,szukam fachowca,dzieki jeszcze raz,pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ostatnio przez przypadek załatwiłem aku (zwarcie) i mam ten sam problem... Rozrusznik masz OK, po prostu akumulator Ci się kończy... Masz zbyt niskie napięcie / prąd rozruchu i elektromagnes załapuje ale brak mocy do obrócenia rozrusznikiem - stąd klik włączanie i wyłączanie. U mnie jak postoi 1 dzień to muszę go wspomóc prostownikiem / innym aku żeby odpalił, jak potem jeżdżę to jest OK, a po nocy znowu trzeba pomóc....

 

U mnie łatwiej to zobaczyć bo mam woltomierz. Jak było OK, to napięcie w instalacji z aku było ok. 12.5V, w momencie rozruchu spadek do 10V, i odpalony miał ok. 13V. Teraz jak postoi to ma z aku niecałe 11V a spadek przy uruchomieniu rozrusznika (którym nie ma siły przekręcić) jest do 8.5V.

 

Jak chcesz to pomierzyć to zapnij miernik : - gdzieś do masy, + do śruby, która jest na rozruszniku pod gumowym kapturkiem. Dochodzą do niego 2 kable - ten grubszy to + bezpośrednio z akumulatora.

 

Takie same objawy kończącego się akumulatora mieliśmy w zeszym roku u kolesia w FLSTS na EVO, wymiana akumulatora pomogła.

 

Na 99.9% masz problem z akumulatorem, niestety żeby obrócić BigTwina musisz mieć solidne pierdnięcie z akumulatora. U mnie niestety wymiana musi chwilę poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie tez tak myslałem ze aku sie skonczył,dałem dwa razy pradu z auta,pomogło dwa razy,ale teraz juz tylko stuka jekby cos blokowało,kupie nowe aku i zobacze,zestaw naprawczy rorusznika juz mam,prawde mówiąc boje sie jakis napraw,raz nie mam czasu,dwa zaufania do regionalnych mechaników,nigdy nie miałe problemów z Dynką,jezdziłem motorem 4 lata bez zadnych usterek,nie jestem zawiedziony ;-)nie zamienie HD na zaden inny motocykl,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...........i to się nazywa prawdziwa wierność i łączenie się w pary na całe życie a nie zaraz zmiana na inny, oby nasze kobiałki były wierne nam tak jak my swoim maszynom :wink:

 

Może zanim kupisz nowy wyjmij stary i w każdym sklepie z aku sprawdzą go jak trzyma

 

Jak już stwierdzą że Twój aku to padaka to nie kupuj tylko byle chujostwa jakiś motobatów czy innych wynalazków bo zostaniesz z tym gównem (jak wytrzyma) na parę sezonów. Z tego co ja się kapnąłem to polecają Yuasę, ja osobiście kupiłbym ordżinal H.D. Z salonów do kupna mogę Ci polecić Appaloosę z Wrocławia i Pana M. Witosławski najbardziej kumaty/rzeczowy/uczynny i daje dobrą cenę oraz Gdańsk Zdanowicz też zadzwoń dla porównania ceny.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jak już stwierdzą że Twój aku to padaka to nie kupuj tylko byle chujostwa jakiś motobatów czy innych wynalazków bo zostaniesz z tym gównem (jak wytrzyma) na parę sezonów. Z tego co ja się kapnąłem to polecają Yuasę, ja osobiście kupiłbym ordżinal H.D.

 

Tak by the way to to chujostwo Motobatt wygral kilka porownan aku AGM roznych marek, wiec tak od razu bym go nie skreslal.

Yuasa napewno drozsza, ale czy zawsze lepsza od wszystkiego innego ?

I od kiedy to HD jest producentem akumulatorow ?

Skad wiesz ze to nie Motobatt w innym opakowaniu ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by the way to to chujostwo Motobatt wygral kilka porownan aku AGM roznych marek, wiec tak od razu bym go nie skreslal.

Yuasa napewno drozsza, ale czy zawsze lepsza od wszystkiego innego ?

I od kiedy to HD jest producentem akumulatorow ?

Skad wiesz ze to nie Motobatt w innym opakowaniu ? :)

 

Z tego co wim do H.D aku robi East Penn Manufacturing/DEKA Motobatt jest chiński i nie mam do niego zaufania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to polowa kazdego HD jest kupowana przez wytworce w roznych czesciach Azji, a w Chinach robi sie w tej chwili

wszystko. Wazne zeby materialy, technologia i kontrola produkcji byly na normalnym japonskim poziomie i bedzie OK.

Jasne ze zaufanie to sprawa indywidualna, ale sadze ze z czasem moze ci sie zmienic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......z zaufaniem to nieraz jest tak- czego oczy nie widzą i uszy nie słyszą to i sercu nie żal. Pamiętam jak pracując w aso dostaliśmy nowe wózki narzędziowe, szef wpadł i powiedział: zestawy są amerykańskie, drugiej co do jakości firmy po snap-on, ach jak my sami sobie zachwalaliśmy te narzędzia, po roku ktoś z biura wysypał się że to tajwan i euforia opadła, a nawet zrodziła się niechęć i już nikt nigdy nie powiedział jakie to dobre narzędzia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...