Gość nem tudom Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Cześć.Mam zagwozdkę za każdym razem, kiedy krecę łuk o bardzo ciasnym promieniu (zawracanie na drodze i takie tam).Mianowicie lepiej się czuję i pewniej jadę wbijając wzrok w punkt będący środkiem zataczanego okręgu zamiast w miejsce, w którym chcałbym skończyć manewr.Patrząc w dół, pod podnóżek, zataczam znacznie ciaśniejszy łuk, niż patrząc "po okręgu". Jak to się ma do zasady, że motocykl jedzie tam, gdzie patrzy kierowca? Mamy tu jakieś odstępstwo od tej zasady, czy to po prostu moje subiektywne odczucia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rauven Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Mysle ze to raczej subiektywne uczucie. Mi jest wygodniej patrzec w miejsce gdzie chce skonczyc zawracanie. Generalnie mysle ze bezpieczniej jest patrzec gdzie sie jedzie, mniejsza szansa wyladowania w rowie czy na krawezniku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Ja patrzę tam gdzie chcę jechać, przed tym szybkie mignięcia głowa czy nic nie nadciąga z innych stron i ogień. Patrząc w dół, pod podnóżekTego jeszcze nie słyszałem :cool: Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Ja patrzę tam gdzie chcę jechać, przed tym szybkie mignięcia głowa czy nic nie nadciąga z innych stron i ogień.I na jakiej średnicy zawracania wyrabiasz się z tym ogniem? Tego jeszcze nie słyszałem :cool:No właśnie ja też nie i mi trochę z tym głupio. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Zawsze patrz tam, dokąd chcesz pojechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Nie do końca, bo na długich łukach możesz wpaść na wewnętrzną stronę łuku, czego kilka razy sam doświadczyłem prawie kosząc trawę :) . Więc za daleko patrzeć to chyba też nie jest zawsze dobrze... Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Przede wszystkim z zakładką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 (edytowane) I na jakiej średnicy zawracania wyrabiasz się z tym ogniem?Wszystko zależy od prędkości, łuku, warunki na drodze... z reguły max skręt kierownicy + jakieś tam pochylenie zależne od prędkości, żeby mnie nie wykurwiło na ziemie. Temat z dupy trochu no ale póki admin go nie skasował to można spamować. @edit.Max skręt kierownicy to na parkingu mam na myśli :D Edytowane 27 Lipca 2012 przez rexar Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Może uściślę: chodzi o bardzo ciasny zakręt - taki z szorowaniem podnóżkiem po glebie lub trzymaniem go tuż nad nią. Gdy patrzę "szerzej", nie udaje mi się utrzymać takiego przechylenia motocykla i zakręt wychodzi szerszy. Kłopot tylko w tym, że boję się, czy przez takie gapienie się w nieodpowiedni punkt nie strzelam sobie jakoś w stopę - że się wyglebię albo coś (to że nie widzę, czy nic nie nadjeżdzą jest dla mnie dość oczywiste). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Gdy patrzę "szerzej", nie udaje mi się utrzymać takiego przechylenia motocykla i zakręt wychodzi szerszy. No i? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 No i to źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Chodzi Ci np. o zakręt typu 90 stopni albo zakręt typu "wjazd na autostradę, że taka spiralka jest" ? Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Chodzi Ci np. o zakręt typu 90 stopni albo zakręt typu "wjazd na autostradę, że taka spiralka jest" ?Nie. Chodzi mi o zawrócenie na raz na drodze szerokości przedpokoju.Trzeba to zrobić na małej prędkości, na maksymalnym przechyleniu sprzęta i kierze zblokowanej do ogranicznika. I tu właśnie pojawia się problem: gdy gapię się za bardzo "po obwodzie łuku", nie jestem w stanie zachować tego przechylenia i odruchowo lekko prostuję kierę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 nie jestem w stanie zachować tego przechylenia i odruchowo lekko prostuję kierę.Nie to żebym Cie wyzywał czy coś ale dziwny z Ciebie przypadek, sytuacja dla mnie banalna a Ty masz taki problem :blink: Nie wiem no... na placu poćwicz gdzieś czy coś, innego wyjścia nie ma. Pachołki rozstaw i próbuj, aż się "przełamiesz" bo nawet nie wiem jak opisac tą sytuację. Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 No i to źle. Dlaczego? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.