Skocz do zawartości

Zawracanie - gdzie patrzeć?


Gość nem tudom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość komandosek

Odjechaliśmy trochę od tematu, ale główne wnioski możnaby sformułować tak (dla przypomnienia mowa o bardzo ciasnych łukach przy maksymalnym pochyleniu motocykla, z niewielką prędkością):

  • na wejściu zaczynamy się składać i patrzymy w punkt, dokoła którego zawiniemy
  • przechylamy maszynę ze wzrokiem cały czas skierowanym do środka okręgu, balans utrzymujemy gazem i "przeciwsiadem"
  • w okolicach połowy zakrętu przenosimy wzrok na punkt, w którym chcemy skonczyć
  • odkręcamy, prostujemy i jazda :)

Czy tak?

Jeszcze delikatnie wciskać tylni hamulec. To bardzo pomaga.

 

balans gazem jest trudny, szczególnie jak silnik ma duzy moment hamujący. Najłatwiej (najpłynniej) jest regulować obroty silnika tylnim hamulcem, nie zmieniając jednocześnie położenia manetki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nem tudom

Odpuszczenie gazu w CBF-ce nie powoduje jakiegoś kosmicznego momentu hamującego. A jak chce się pochylić bardziej, to sprzęgło, ale z wyczuciem, bo inaczej może być głośne ŁUP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Jak Ci tak wygodniej... gorzej gdy chcesz dodać gazu, zamiast go odejmować. Ja mam vke z zębatką na pół koła i nie ma innej opcji jak używanie tylnego hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co są opony asymetryczne? :blink: (na poziomie wyścigowym, oczywiście).

Jakie? Cos przegapiłem... Pytam poważnie - na czym polega asymetria?

chyba zaczne tyłem jeździć

Albo bokiem :)

 

 

Konrad napisał konkrety, które można nazwać przeciwsiadem z martwym ciągiem: wgniatamy motocykl z jednoczesnym przeniesieniem masy ciała na zewnętrzną stronę zawracającego motocykla. Zaś martwy ciąg, czyli gaz + tylny hamulec, pozwala jechać stabilnie i komfortowo.

Ot wsjo :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny genialny temat się robi... Tomku, mówisz poważnie, że nigdy nie słyszałeś o tym, że stosuje się opony asymetryczne w wyścigach? Przecież to prawda tak samo oczywista jak przeciwskręt :) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Piórko, aleś Ty zasadnicza. Niby na Twej kawie frędzli nie widać, a jednak.... :P

 

Tez nie wiedziaem ze mozna kupic oponę asymetryczą. Kojarzyło mi się to ze zwyczajną asymerycznie zjechaną potorówką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj. Opony asymetryczne w wyścigach motocyklowych to żadna nowość. Asymetria wprawdzie nie polega (jakbty się mogło kojarzyć z pieknej nauki zwanej geometrią) na innym kształcie opony na lewym i prawym jej boku, a jedynie naza stosowaniu mieszanki gumowej o innych właściwościach po jednej i drugiej stronie np. miększa mieszanka na prawą stronę i twardsza na lewą. Po co? Ano np. taki tor jak Sachsenring ma taką charakterystykę, że zdecydowanie więcej jest zakrętów lewych niż prawych (biorąc pod uwagę, że tor zawsze musi być zamkniętą pętlą to nawet jakby się suma zakrętów zgadzała to zawsze w jedną stronę trzeba kręcić więcej liczą w stopniach...) do tego jest tam fajny odcinek gdzie po 4 kolejnych lewych zakrętach zawodnik przerzuca - i to do tego na fajnym przewyższeniu - motocykl w prawy zakręt... Asymetryczna opona stosowana na tym wyścigu jest "twardsza" na lewej stronie dzięki temu mniej się zużywa w kolejnych lewych zakrętach, a prawa jest "miękksza", żeby zapewnić lepszą przyczepność w prawym łuku pomimo jej niedogrzania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie... Piórko instruktor nie zna zasad pierwszeństwa, ale jak ja nie widziałem o oponach asymetrycznych to jest wielka afera.

Kolego Vega z okolic Błonia, czy my się znamy? Jeśli nie, to chętnie poznam kogoś, kto wie wszystko.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...