theodor. Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 chyba zaczne tyłem jeździć Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Nie zapomnij lusterek do zadupka przytwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Odjechaliśmy trochę od tematu, ale główne wnioski możnaby sformułować tak (dla przypomnienia mowa o bardzo ciasnych łukach przy maksymalnym pochyleniu motocykla, z niewielką prędkością):na wejściu zaczynamy się składać i patrzymy w punkt, dokoła którego zawiniemyprzechylamy maszynę ze wzrokiem cały czas skierowanym do środka okręgu, balans utrzymujemy gazem i "przeciwsiadem"w okolicach połowy zakrętu przenosimy wzrok na punkt, w którym chcemy skonczyćodkręcamy, prostujemy i jazda :)Czy tak?Jeszcze delikatnie wciskać tylni hamulec. To bardzo pomaga. balans gazem jest trudny, szczególnie jak silnik ma duzy moment hamujący. Najłatwiej (najpłynniej) jest regulować obroty silnika tylnim hamulcem, nie zmieniając jednocześnie położenia manetki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Odpuszczenie gazu w CBF-ce nie powoduje jakiegoś kosmicznego momentu hamującego. A jak chce się pochylić bardziej, to sprzęgło, ale z wyczuciem, bo inaczej może być głośne ŁUP! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Jak Ci tak wygodniej... gorzej gdy chcesz dodać gazu, zamiast go odejmować. Ja mam vke z zębatką na pół koła i nie ma innej opcji jak używanie tylnego hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To po co są opony asymetryczne? :blink: (na poziomie wyścigowym, oczywiście).Jakie? Cos przegapiłem... Pytam poważnie - na czym polega asymetria?chyba zaczne tyłem jeździćAlbo bokiem :) Konrad napisał konkrety, które można nazwać przeciwsiadem z martwym ciągiem: wgniatamy motocykl z jednoczesnym przeniesieniem masy ciała na zewnętrzną stronę zawracającego motocykla. Zaś martwy ciąg, czyli gaz + tylny hamulec, pozwala jechać stabilnie i komfortowo.Ot wsjo :) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Kolejny genialny temat się robi... Tomku, mówisz poważnie, że nigdy nie słyszałeś o tym, że stosuje się opony asymetryczne w wyścigach? Przecież to prawda tak samo oczywista jak przeciwskręt :) . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
claudii Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 też mnie ciekawi ta opona asymetryczna w motocyklu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 http://www.motogp.com/en/news/2011/Bridgestone+preview+Le+Mans+GP Przykładowo ... Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Jakie? Cos przegapiłem... Pytam poważnie - na czym polega asymetria? Ot wsjo :) Tomku, nie pogrążaj się...W dodatku, polskiego chyba zapomniałeś, a u instruktora język polski, to rzecz dość istotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Piórko, aleś Ty zasadnicza. Niby na Twej kawie frędzli nie widać, a jednak.... :P Tez nie wiedziaem ze mozna kupic oponę asymetryczą. Kojarzyło mi się to ze zwyczajną asymerycznie zjechaną potorówką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vega_k Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 No wiesz Komandosek - Tomek to SPEC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Slicki z allegro zawsze są asymetryczne, i odwraca się je i mozna jeszcze je dobić na Lublinie:)Od lat tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG_1975 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Bez jaj. Opony asymetryczne w wyścigach motocyklowych to żadna nowość. Asymetria wprawdzie nie polega (jakbty się mogło kojarzyć z pieknej nauki zwanej geometrią) na innym kształcie opony na lewym i prawym jej boku, a jedynie naza stosowaniu mieszanki gumowej o innych właściwościach po jednej i drugiej stronie np. miększa mieszanka na prawą stronę i twardsza na lewą. Po co? Ano np. taki tor jak Sachsenring ma taką charakterystykę, że zdecydowanie więcej jest zakrętów lewych niż prawych (biorąc pod uwagę, że tor zawsze musi być zamkniętą pętlą to nawet jakby się suma zakrętów zgadzała to zawsze w jedną stronę trzeba kręcić więcej liczą w stopniach...) do tego jest tam fajny odcinek gdzie po 4 kolejnych lewych zakrętach zawodnik przerzuca - i to do tego na fajnym przewyższeniu - motocykl w prawy zakręt... Asymetryczna opona stosowana na tym wyścigu jest "twardsza" na lewej stronie dzięki temu mniej się zużywa w kolejnych lewych zakrętach, a prawa jest "miękksza", żeby zapewnić lepszą przyczepność w prawym łuku pomimo jej niedogrzania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Fajnie... Piórko instruktor nie zna zasad pierwszeństwa, ale jak ja nie widziałem o oponach asymetrycznych to jest wielka afera.Kolego Vega z okolic Błonia, czy my się znamy? Jeśli nie, to chętnie poznam kogoś, kto wie wszystko. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.