Skocz do zawartości

Chroniczny brak iskry honda xl500


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Do niedawna byłem szczęśliwym posiadaczem hondy xl 500 lecz moje szczęście nie trwało za długo, na jednej z przejażdżek po przejechaniu zaledwie 3 km honda zdechła i pchanko do domu postała ostygła i pali wyjerzdżam z podwórz 3km i znów to samo deiagnoza brak iskry.Wymiana świecy, cewki na nowe wyjazd i znów to samo cdi drugie i znów to samo hroniczny brak iskry już mi ręce opadaja zostało wymienić stator tylko jak go sprawdzić czy to napewno to dodam ze luz zaworowy jest ok zeby nikomu nie przyszło pisać ze to zawory się podpierają help bo trace wiare w swój talent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojan to nie koniecznie do wymiany, rozbierz magneto i zobacz czy nie rozpuszczają się luty albo zabezpieczenie cewek. Miałem takie przypadki, że moje custom hand made smarki na stojanie rozpuszczały się pod wpływem temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak da rade, musisz pomierzyć zgodnie z zaleceniami książki serwisowej. Można by jeszcze pokombinować, żeby zapłon dać tej cewki, która nie ociemniała :) Tylko trzeba się upewnić że też daje ten sam rodzaj napięcia

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to alternator dwunasto cewkowy i tylko te dwie cewki które są ciemniejsze są od zapłonu reszta jest od ładowania i zamiana kabli nie wchodzi w gre ,cewki od zapłonu są grubsze.Zastanawiam się tylko czy pod wpływem wzrostu temperatury silnika może zanikać iskra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo to honda i tutaj nawet na niemieckich forach trwają dyskusje jak poradzić sobie z cewkami -- suzuki DR mają chłodnice i tam temperatura jest niższa podpowiedz przewijającemu aby użył grubszego przewodu .. zawsze będzie grubsza izolacja -- (jest ona proporcjonalna do średnicy przewodu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie będzie czasem tak że grubszy przewód zmieni parametry cewki np;prąd będzie większy i będzie jarać moduł i resztę.Może lepszy patent to chłodnica oleju xl 600 ma taką i nie ma problemu z cewkami problem ten występuje raczej w mniejszych modelach bez chłodnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to przy przewijaniu cewek ważne jest to by zastosować taki sam drut i taką samą ilość zwoji bo inaczej dupa raczej,a po za tym to zawsze można wysłać maila do tego co przewija i zapytać,na pewno nie zaszkodzi a nawet może pomóc :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...