Skocz do zawartości

Problem po warsztacie


Piort
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Odebrałem niedawno z warsztatu mój motocykl. Wymieniono łańcuszek rozrządu , dotarto zawory wymieniono uszczelniacze zplanowano głowice wyregulowano gaźniki i zawory. Po paru dziesięciu kilometrach z lewego tłumika na wolnych obrotach zaczął wydobywać się biały dym. Przed serwisem nie było takich objaw. Mechanicy twierdzą ze to pierścienie.

Nie wiem co o tym myśleć. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi w jakich sytuacjach wydobywa się ten dym. Na wolnych obrotach, po odpaleniu ciepłego motocykla czy po puszczeniu gazu, czy pod obciążeniem, tym bardziej im wyższe obroty ???

To pozwoli dokładniej odpowiedzieć o co chodzi.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie objawy typowe dla uszczelniaczy zaworowych.

Albo ich nie wymienili albo coś schrzanili. Jedno z dwojga.

Gdyby były to pierścienie tłokowe, największe dymienie występowało by po przegazowaniu i zamknięciu gazu.

Jeżeli dymi na wolnych obrotach a później przy obciążeniu silnika nie , to świadczy to o żle działających uszczelniaczach zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać, nic ująć, właśnie po to się zapytałem o objawy. Może uszczelniacz nie został właściwie założony i zsunął się ze swojego miejca. Tak czy siak, trzeba to posprawdzać. Jesli chcesz mieć pewnośc w 100% by Ci nie wmówili pierścieni, to sprawdź ciśnienie sprezania. Jeśli ma wysokie wartości, a co najważniejsze równe na wszystkich cylindrach to pieścienie odpadają (napisałeś, że dymi z jednego wydechu, w takim wypadku różnice ciśnienie powinny się różnić w przypadku zniszczonych pierścieni, np. popękanych itp). Zresztą zawsze w przypadku rozłożenia silnika można a nawet terzeba sprawdzić zamki na poierścieniach. Z tego co pamiętam, w większości motocykli taką wartością graniczną jest 0,7 mm na optymalną około 0,15 (nie wiem jak w Twoim sprzecie, zawsze powinno się to sprawdzić, amsz tu jednak rząd wielkości o kórym można dyskutować). Dlaczego o tym pisze ? Dlatego, że komplet pierścieni na JEDEN tłok do motocykla japońskiego kosztuje w oryginale około 250 zł.

 

Pozdro, Paweł

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po paru dziesięciu kilometrach z lewego tłumika na wolnych obrotach zaczął wydobywać się biały dym. Przed serwisem nie było takich objaw. Mechanicy twierdzą ze to pierścienie.  

Nie wiem co o tym myśleć.

 

A co masz mysleć? Do wymiany łańcuhca rozrządu ani wymiany uszczelniaczy nie trzeba rozbierac cylindrów,tłoków i pierścieni , więc skoro przed serwisem pierścienie były ok to dlaczego miały by wysiąśc po naprawie? Na mój gust odwalili manianę z uszczelniaczami i tak jak napisał Paweł którys z nich spadł z prowadnicy i olej ścieka po trzonku zaworu. Niech Ci nie wciskają ciemnoty tylko poprawią swój błąd :!:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...