Piort Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 Witam!Odebrałem niedawno z warsztatu mój motocykl. Wymieniono łańcuszek rozrządu , dotarto zawory wymieniono uszczelniacze zplanowano głowice wyregulowano gaźniki i zawory. Po paru dziesięciu kilometrach z lewego tłumika na wolnych obrotach zaczął wydobywać się biały dym. Przed serwisem nie było takich objaw. Mechanicy twierdzą ze to pierścienie. Nie wiem co o tym myśleć. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 A powiedz mi w jakich sytuacjach wydobywa się ten dym. Na wolnych obrotach, po odpaleniu ciepłego motocykla czy po puszczeniu gazu, czy pod obciążeniem, tym bardziej im wyższe obroty ???To pozwoli dokładniej odpowiedzieć o co chodzi. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piort Opublikowano 23 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2004 Zauważyłem to po raz pierwszy jak stałem na światłach gdy silnik chodził na niskich obrotach. W trakcie jazdy i gdy się go przytrzyma na wysokich obrotach prawi przestaje dymić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 W takim razie objawy typowe dla uszczelniaczy zaworowych.Albo ich nie wymienili albo coś schrzanili. Jedno z dwojga.Gdyby były to pierścienie tłokowe, największe dymienie występowało by po przegazowaniu i zamknięciu gazu.Jeżeli dymi na wolnych obrotach a później przy obciążeniu silnika nie , to świadczy to o żle działających uszczelniaczach zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Nic dodać, nic ująć, właśnie po to się zapytałem o objawy. Może uszczelniacz nie został właściwie założony i zsunął się ze swojego miejca. Tak czy siak, trzeba to posprawdzać. Jesli chcesz mieć pewnośc w 100% by Ci nie wmówili pierścieni, to sprawdź ciśnienie sprezania. Jeśli ma wysokie wartości, a co najważniejsze równe na wszystkich cylindrach to pieścienie odpadają (napisałeś, że dymi z jednego wydechu, w takim wypadku różnice ciśnienie powinny się różnić w przypadku zniszczonych pierścieni, np. popękanych itp). Zresztą zawsze w przypadku rozłożenia silnika można a nawet terzeba sprawdzić zamki na poierścieniach. Z tego co pamiętam, w większości motocykli taką wartością graniczną jest 0,7 mm na optymalną około 0,15 (nie wiem jak w Twoim sprzecie, zawsze powinno się to sprawdzić, amsz tu jednak rząd wielkości o kórym można dyskutować). Dlaczego o tym pisze ? Dlatego, że komplet pierścieni na JEDEN tłok do motocykla japońskiego kosztuje w oryginale około 250 zł. Pozdro, Paweł Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Po paru dziesięciu kilometrach z lewego tłumika na wolnych obrotach zaczął wydobywać się biały dym. Przed serwisem nie było takich objaw. Mechanicy twierdzą ze to pierścienie. Nie wiem co o tym myśleć. A co masz mysleć? Do wymiany łańcuhca rozrządu ani wymiany uszczelniaczy nie trzeba rozbierac cylindrów,tłoków i pierścieni , więc skoro przed serwisem pierścienie były ok to dlaczego miały by wysiąśc po naprawie? Na mój gust odwalili manianę z uszczelniaczami i tak jak napisał Paweł którys z nich spadł z prowadnicy i olej ścieka po trzonku zaworu. Niech Ci nie wciskają ciemnoty tylko poprawią swój błąd :!: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.