Skocz do zawartości

wina akumulatora czy alternatora?


bandit4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zwracam się z prośbą o pomoc do szanownych forumowiczów otóż mam następujący problem... jestem posiadaczem hondy cbr 600 f4 ostatni wymieniałem w niej akumulator bo nie trzymał już prądu. Zamówiłem nowy z allegro zwykły elektrolitowy. Wsadziłem go wybrałem się na przejażdżkę gdy nagle po 20 min jazdy motocykl w trakcie jazdy poprostu mi zgasł! nie było dopływu prądu.. zdjąłem siedzenie i sprawdziłem czy klemy się nie pozuzowały ale wszystko ok! sprawdziłem bezpieczniki tez ok! przekręcam stacyjkę i nic się nie świeci! pomyślałem ze coś stało się z układem zapłonowym cewka może albo gdzies jakas wtyczka się wypieła? motocykl na przyczepkę i do domu ! w domu z ojcem spradzilismy akumulator okazało się że nie ma pradu w ogóle a przeciez nowy akumulator... teraz zastanawiam w czym tkwi problem? czy jest to może wadliwy akumulator czy moze alternator go nie ładuje i wystarczyło mu tylko pradu na 20min jazdy i padł? prosze o pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech ludzie, kiedy Wy się nauczycie profilaktyki?

 

Zakładasz nowy aku badasz jak ma się sprawa z ładowaniem, robisz cokolwiek przy ładowaniu badasz potem czy ono jest poprawne! Dopiero wtedy można jechać.

Masz przyklejony temat wyżej o ładowaniu, pomierz wszystko według instrukcji i napisz o wynikach.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym naładować aku zamontować do maszyny odpalić i sprawdzić miernikiem czy maszyna w ogóle ma ładowanie bo możliwe ze padł ci alternator i nie miałeś ładowania podczas jazdy stad wyczerpany akumulator .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zabił akumulator tak, że wzrosła mu rezystancja wewnętrzna, to napięcie pomiar napięcia na aku (utożsamiane z pomiarem ładowania) wykaże "prawidłowe ładowanie" nawet na altku, który jest w stanie dać tylko kilka watów.

 

Aku naładować w domu, sprawdzić czy pociągnie parę minut zasilając oba włókna żarówki przedniej na raz (jakieś 110-120W). Podpiąć do moto przez amperomierz. Sprawdzić czy przy wyłączonej stacyjce prąd nie zwiewa. Sprawdzic, czy rozrusznik nie ma przebicia między masą a kablem. Odpalić sprzęta, sprawdzić bilans prądów w instalce - ile prądu biorą poszczególne odbiorniki. Nawet przy nienajmocniejszym altku przy włączonych światłach drogowych i pozycyjnych oraz zapłonie, na obrotach mocy znamionowej altka bilans powinien być dodatni dla akumulatora. Tu z opisu wynika, że nie jest, ale trzeba sprawdzić dlaczego jest ujemny i w której gałęzi. Jeśli z altka do instalki płynie prąd mniejszej wartości niż wynikałoby to z podłączonych odbiorników, to krąg podejrzanych zawęża się do altka, regulatora i okolicznych kabli.

Albo altek nie wyrabia z z amperami (uszkodzony, przetarty przewód) albo gdzieś prąd spływa do masy..

Edytowane przez c64club

www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 20km nie wyładuje aku do zera , chyba że pokona je w godzine .

 

Spróbuj naładować aku i odpalićna nim motocykl . , jak zapali bez problemu to masz problem z ładowaniem lub aku ma walnięte połączenie między celami .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 20km nie wyładuje aku do zera , chyba że pokona je w godzine .

 

Wyładuje. Ostatnio przerabiałem z bratem wymiane aku na nowy w drodze do pracy bo mu sprzynt padł. W drodze powrotnej znowu telefon że stoi gdzieś po drodze. Wina reglera oczywiście, jak na Hondę przystało.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie na poczatku chciałbym podziekowac wszystkim za podpowiedzi... naładowałem akumulator ładował się 3 godz włozyłem go w moto i motocykl odpalił! przejechałem się wszytko jest ok! dodam jeszcze ze ojciec gdy przyszedł do mnie nowy akumulator z allegro rozpakował go wlał elektrolit i podłączył pod prostownik zeby go naładowac z tego co wiem tak isę nie robi akumulator po wlaniu elektrolitu jest gotowy do uzycia no trudno mozliwe ze akumulator jest już do niczego jutro postaram się podjechac gdzieś do mechaniora i sprawdzić czy jest ładowanie... w niedziele planowałem pokonac 250 km i teraz troche mam cykora bo jaki mi znowu padnie gdzies w trasie to bedzie lipa... jeszcze raz dziekuję! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś odstawić aku na godzinkę po zalaniu elektrolitem , natomiast od ładowania odpowiednim prostownikiem nie powinno ci się nic popsuć, bo w końcu jak założysz aku do motocykla to podczas jazdy alternator tez je cały czas ładuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i lipa... motocykl nie odpalił.... wczoraj ładnie odpalił na tym nowym aku a po nocy dziś nawet nie miał siły raz zakręcić... wyciągnąłem go z moto postawiłem na stole podłączyłe zarówkę to powoli się regeneruje.... czy to wina regulatora napiecia? z kablami w środku nic przeciez nie robiłem raczej zwarcie się nigdzie nie robi...

 

jeszcze dwa tyg temu ojciec był się niem przejechać i wszystko było ok zrobił kilkanaście km ładnie odpalał nic mu nie było na tym nowym aku aż do wczoraj kiedy ja wyjechałm i nagle w trakcie jazdy na prostej drodzę odłączyło kompletnie zasilanie padł aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić ładowanie, inaczej możemy sobie tylko zgadywać. To że aku zostało podłączone do prostownika po zalaniu elektrolitem to nic nie szkodzi, chyba że to był prostownik samochodowy i ładował zbyt dużym prądem, wtedy mógł uszkodzić aku. W każdym razie weź go naładuj i sprawdź ładowanie. Światła mają być włączone, na wolnych obrotach powinno być ok. 11-12V, a w miarę dodawania gazu powinno rosnąć do ok. 14.4V przy 5000 obr. Powyżej tych obrotów powinno już stać w miejscu. Jeśli będzie dalej rosło to jest walnięty regler.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dostałeś mnóstwo porad lecz do żadnej się zastosowałeś. Nawet nie zmierzyłeś napięcia ładowania więc o czym w ogóle tu mowa. To nie temat "przy piwie".

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naładowałem znowu akumulator po włożeniu go przekręciłem stacyjkę światła u mnie zapalają się automatycznie i akumulator jest raczej dobry bo trzyma prąd światła świeciły mocno a po naćisnięciu startera nagle znowu padł! nie mam tego przyżądu do sprawdzenia czy alterenator ładuje więc ściągnę jakiegoś elektryka żeby to sprawdził.. mi osobiście tak jak limo pisze wydaję się że to wina regulatora napięcia. I juz wczesniej nie potrzebnie kupywałem aku bo tamten stary tez jeszcze jest raczej dobry tylko juz wtedy zaczeło coś się dziac a ja myślałem że kupno nowego aku rozwiąże problem... sprawdzam ładowanie i chyba problem bedzie z głowy jeśli moge sobie pozowolic temat uwazam za zakończony:) dziękuję wszytkim za pomoc!!! pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...