Skocz do zawartości

Brak reakcji na przełączenie stacyjki w pozycję ON/problem z ładowaniem/GSXR600K6


Rekomendowane odpowiedzi

no więc zwierałem miernik według instrukcji podanych wyzej przy zimnym motocyklu i ciepłym i nic, nie ma przebicia, nie pipczy...

styki i masy poczyszczone, powazelinowane i pościskane... co jest ku**a?! jak sprawdzic regler? jak mierze te dwie pary styków wychodzących z niego, to pokazuje 0,45V na kazdym, ale nie wiem czy jest to dobra metoda pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stole probierczym u dobrego elektryka zajmującego się naprawą rozruszników i alternatorów. Wiesz ile takich akcji miałem, że pomiary dobre a w rzeczywistości stojan uwalony. Pomiary wykonujesz bez zadnego obciążenia i dlatego izolacja może w tym przypadku spełniać swoja funkcję jednak jak dostanie dużego prądu dostaje przebicia i tyle.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc zwierałem miernik według instrukcji podanych wyzej przy zimnym motocyklu i ciepłym i nic, nie ma przebicia, nie pipczy...

styki i masy poczyszczone, powazelinowane i pościskane... co jest ku**a?! jak sprawdzic regler? jak mierze te dwie pary styków wychodzących z niego, to pokazuje 0,45V na kazdym, ale nie wiem czy jest to dobra metoda pomiaru

 

Rozumiem, że między plusem akumulatora a każdym z przewodów od alternatora nie było żadnego napięcia gdy ustawiłeś miernik na DC20?

 

Ciężki przypadek, ja również obstawiam uwalony stojan. Ja na Twoim miejscu podmieniłbym jeszcze jeden regulator i jeżeli to nie da rezultatów to wyciągaj alternator i wieź go do elektryka, niech sprawdza.

Edytowane przez Mrówa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że między plusem akumulatora a każdym z przewodów od alternatora nie było żadnego napięcia gdy ustawiłeś miernik na DC20?

 

Ciężki przypadek, ja również obstawiam uwalony stojan. Ja na Twoim miejscu podmieniłbym jeszcze jeden regulator i jeżeli to nie da rezultatów to wyciągaj alternator i wieź go do elektryka, niech sprawdza.

 

Dokładnie Mrówa, żadnego napięcia. Dopiero jak ustawiłem DC2, to wskakiwało na 0,001V, ale to kompletnie nie ma znaczenia już.

Musze wpiąć jakiś inny regler jeszcze zanim zaczne wyciągać stojan. Powiedzcie czy każdy regulator z taką samą ilością przewodów wchodzących i wychodzących powinien pracować prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

one są pi razy drzwi dostosowane do mocy alternatora, a konkretnie tyrystor/tyrystory w środku. Reszta tak jak mówisz kostka i mocowania. Ta sama historia jak z przepływkami do samochodów. Do jakiegoś modelu ferrari przepływka ma ten sam wkład albo nawet cała idzie identyczna jak do fiata. A w cenie przepaść.

Edytowane przez Pepesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inaczej sprawdza się stojan.

Bzykiem moższ sprawdzać do masy czy nie ma przebicia.

Między fazami już musisz ustawić oporność jak najmniejszą.

Na zimnym i gorącym zazwyczaj pokazuje inaczej.

I jeszcze upływność odpinając masę.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze jaj ciąg dalszy... gość z motowarsztatu (od tych regulatorów) powiedział, że jego regler nie będzie latał należycie w moim moto... dobrze, ze uprzedził.

szukam regulatora dalej. jakiejś nówki raczej. jest szansa zapłacić mniej niż 4 stówki? macie do polecenia jakieś zamienniki?

 

dzięki,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kup używany, byle miał tyle samo przewodów i był do alternatora samowzbudnego, wywal kostkę i jeździj. Prościej się nie da. Ja do srada z fazera 600 dokupiłem. Śmigał bezproblemowo. Na otworach w radiatorze ewentualnie zrobisz fasolkę i tyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator można sprawdzić przynajmniej częściowo. wyjąć go i na teście diody miernikiem powinno być 500-700mV napięcia spadku miedzy każdym żółtym, a czerwonym. Między czerwonym, a każdym z żółtych nie powinno być przejścia. Powinno być także 500-700mV między czarnym z każdym z żółtych. W drugą stronę tzn żółte->czarny nie może być przejścia... Powinno być także kilkaset miliwoltów między czarnym, a czerwonym. W drugą stronę oczywiście nie bo powodowałoby to "uciekanie" dużego prądu z akumulatora. Nie można niestety w ten sposób sprawdzić czy działa automatyka regulacji napięcia a jedynie sam mostek zawarty w reglerze.

 

Na odłączonym regulatorze, wyjścia w powietrzu wiszą, stojan nie może mieć przejścia między uzwojeniami, a masą. Zmierz omomierzem w zakresie kilku kiloomów, tak 500kohmów (0,5Mohm) to może mieć to już na tyle dużo że nic nie robi. Co wiecej, ta wartość będzie pływała i nigdy nie zmierzysz czy to jest 300 czy 600k. pomiędzy wyjściami żółty- żółty musi być ułamek oma. ten pomiar nie jest dokładny, ale sprawdź to. Lepiej sprawdzić jego napięcie, można pod obciążeniem. Bez obciążenia już wiemy, że jest 70V Zmierz napięcie na alternatorze AC-V z podłączonym regulatorem do niego między każdą fazą, a każdą (trzy kombinacje). Będzie kilkanaście woltów, oby mniej więcej tyle samo na każdym. Jeśli chcesz nie musisz mierzyć obciążając wyjście regulatorem bo on jest niepewny, po jego odłączeniu możesz obciążać mierzone wyjście żarówką na 230V tak ze 60watów.

 

Sprawdź czy nie masz uszkodzonej instalacji na skutek przegrzania. chodzi mi tu o plus między akumulatorem idący przez bezpiecznik główny, stacyjke (!) i kilka mocno obciążonych kostek. Sprawdź koniecznie napięcie ładowania na samym regulatorze napięcia, bo domyślam się, że mierzysz na aku. Jeśli te wartości będą zdecydowanie różne, mam tu na myśli >1V to szukaj popalonej kostki w instalacji. Na pierwszy ogień stacyjka na krótko. Włóż inny akumulator, może ten na skutek zbyt dużego ładowania po prostu się wygotował tak jak woda paruje, mimo że był nowy zwiększyła mu się rezystancja wewnętrzna i nie tłumi już tak dobrze. moto szybciutko odpala?

 

Napisz co zmierzyłeś

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć znów,

dzięki na wstępie za wszystkie wskazówki. powiem co zrobiłem i co się dzieje teraz. sprawa ciekawa, wręcz zagadkowa.

po zabawie z wpinaniem używanych regli zdecydowałem się na nowy. ten z motowarsztatu po rozmowie ze sprzedawcą/producentem okazał się być nieodpowiedni do mojego motocykla. skusiłem się więc na polecany przez znajomego (który notabene miał ten sam problem co ja, też zakładał używki, które nie działały - ten sam motocykl) regulator electrosport - u niego smiga bez zarzutu... wczoraj założyłem i... przez pierwsze parenaście sekund nic (12,8V) po czym, gdy pomachałem manetką wartość napięcia na aku wskoczyła na 14,5V i niewiele się wahała wraz z ruchem manetki (in plus). poczekałem jeszcze chwile, zagrzałem maszyne, pojeździłem - działa! no, ale nie może być zbyt pięknie. dzisiaj pojeździłem trochę (30km traski i 20km miasto) i wszystko hulało, aż do momentu, gdy odpaliłem za którymś tam razem sprzęt i już po obrotach (delikatnie zwiększonych na jałowym) wyczaiłem, że nie ładuje, no to miernik i faktycznie. no to byle do domu póki aku żywe. dojechałem do domu te 40km i mierze - ładuje... ehh! zaraz po tym zajechałem do sklepu, wyszedłem, odpaliłem - nie ładuje. później zapaliłem po godzinie - ładuje. już nie jeździłem więcej i zostawiłem sprzet pod domem. odpalam sprzęt po paru godzinach, aby wrzucić do garażu - nie ładuje. I TERAZ NAJLEPSZE. gaszę po czym od razu zapalam - ładuje... O CO TU CHODZI????

 

sorry za ten sienkiewiczowski wywód, ale łapy opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...