Skocz do zawartości

Aprilia RS 50(80) - GUBI OBROTY.


zlk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! :)

Moja RS'ka od dłużeszego czasu gubi obroty tzn. tak jakby blokuje ją przy 8 tysiącach i od razu mówię, że mam odblokowany moduł, więc to nie to. Wszystko się zaczęło od tego, że gdy docierałem poprzedni cylinder to zabezpieczenie od sworznia wywaliło i wpadło do silnika tzn. w miejsce wału. Okej.. zostało to wyciągnięte, lecz po pewnym czasie zaczął tracić obroty.

Myślałem, że to może wina wału, więc został rozpołowiony silnik i założone takie części jak: łożyska, uszczelniacze, wał, cylinder(nowy). Co się okazuje? Aprilia stała się bardziej "zwinna", lecz tylko do 8 tysięcy obrotów. Co może być przyczyną? Miało ktoś takie coś kiedyś jeśli chodzi o obroty? Proszę o pomoc - każda jest cenna.

Ps. Nie piszcie tylko, że to wina świecy czy innego duperelka(chociaż czasami chodzi o duperelek : D ) - licze na poważne wypowiedzi, które pomogą lub przynajmniej naprowadzą na przyczyne.

Edytowane przez zlk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma sprzęgło do blokowania obrotów? Jestem ciekaw czemu na dzień dobry wykluczyłeś świecę...

Wymieniałem ją, a tak w ogóle to chyba nie możliwe, że aż tak spadły by obroty od świecy.. hm.. w sumie może i tak - gubi iskre, ale raczej to nie to. Btw. podobano jeśli się zegnie ten pręcik na świecy to większa iskra jest, a jak odegnie to mniejsza. Z tym to prawda, co nie?

 

A sprawdzałeś czy zawór wydechowy się otwiera? Może się zablokował?

W sumie nie wykluczone, trzeba to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rs 50 nie ma zaworu wydechowego ;) tak samo jak w innych motorowerach z silnikiem AM6.

A co do swiecy to musi byc taka przerwa jaka zaleca producent, nie pamietam ile bylo w am6 ale chyba 0.6mm jak bedzie za duzo albo za malo to iskra bedzie slabej jakosci i bedzie sie tak dzialo jak dzieje sie u Cb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - tak jakby różowy, ale jeśli chodzi o chińskie to nie są takie złe - mój kolega ma 70'tke(żółty) i w miare dobrze chodzi już sporo czasu .. wyciąga prawie 130 na nim chociaż ma ciężko bo zębatka 19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z tym gównem w 2 RSkach, jakość wykonania - masz rację nie zła tylko tragiczna, jedynym rozwiązaniem na poprawę pracy była zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu, ale rewelacji, bo do równej pracy na tym cylindrze nie dojdziesz.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak do mojego rieju wsadzizlem ten rozowy to ladnie chodzil i bylo czuc roznice w mocy. Ale to chinska produkcja i zalezy jak komu sie trafi :D a co do tych 8 tys obrotow to nie zapomniej ze trzeba zmienic dysze i wyregulowac gaznik. Zapewne dostaje za malo paliwa zeby sie wyzej krecila ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysza już była zmieniana i to nic nie dało - jedynie wzrosło spalanie, a gaźnik mam wyregulowany. Obstawiam na wydech. Co myślicie? Macie jakieś pomysły?

 

 

/edit.

Teraz jeszcze mam zamiar wpakować większy gaźnik bo to jednak większy cylinder i zobaczymy czy cokolwiek się poprawi.

Edytowane przez zlk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...