Skocz do zawartości

Yamaha R6 wykręcenie ośki przedniego koła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z wykręceniem osi przedniego koła. Kupiłem niedawno moto chcę zmienić opony ale nie mogę zdjąć przedniego koła bo nie mogę wykręcić osi. Czy ktoś się orientuje czy tam jest lewy czy prawy gwint? Bo ciągnę aż mi oczy wychoodzą i nie idzie, a nie chce nic urwać. problem był ze wszystkimi śrubami bo sprzęt długo stał ale to już jest masakra.

 

 

Temat do zamknięcia. Długa rura, mocny klucz i poszło.... Jakby ktoś nie wiedział to gwint jest normalny.

Edytowane przez Pstryk2528
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często spotykam motocykle z kołami dokręconymi na chama. Nie wiem co ludzie mają we łbach, butem dokręcają, jak w samochodzie....

 

 

Nie pamiętam jak w R6 ale nie przypominam sobie też osi koła z lewym gwintem, więc raczej ma normalny. Nie zapomnij że musisz poluzować śruby ucha w goleni, bez tego nie odkręcisz osi.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często spotykam motocykle z kołami dokręconymi na chama. Nie wiem co ludzie mają we łbach, butem dokręcają, jak w samochodzie....

 

 

Nie pamiętam jak w R6 ale nie przypominam sobie też osi koła z lewym gwintem, więc raczej ma normalny. Nie zapomnij że musisz poluzować śruby ucha w goleni, bez tego nie odkręcisz osi.

Ostatnio w LC4 620 odkręcałem korek spustowy oleju(!) metrową rurą bo nawet pneumatem nie poszło. Ciągnąć za rurę modliłem się tylko żeby coś w bloku nie zostało, ale na szczęście udało się. Z kołami było to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam koksu, burak zwykły. Pracuję jako mechanik moto czyli często robię koła, lagi i napęd. Można powiedzieć że większość motocykli ma koła dokręcone w taki sposób. Nasadka, stały T-bar i noga potrzebna żeby odkręcić. Sporadycznie trafiają się sprzęty gdzie używam przedłużki. Jeszcze częściej jest to spotykane przy tylnym kole. A jak wahacz blaszany jest to się zdeformował, napinacze też krzywe/pogięte, tuleje dystansowe nienajlepsze, łożyska przy okazji nieźle dostają po d.... .

 

 

Śruby lag? Masakra.Udar czasem nie daje rady, potem torx idzie w ruch, a potem jak nie da rady to jeszcze wiertło i większy torx i udar. Górne korki lag też dokręcane na chama, do tego gołym kluczem bez choćby szmatki w formie ochrony. Górna nakrętka sztycy też czasem jest dokręcana na chama.... Banda buraków grzebie w motocyklach i potem takie cuda wychodzą. I potem śruby wyślizgane, korki pokaleczone, chrom nakrętek pozdzierany...

 

Mało tego. Znam gościa który świece zapłonowe wkręca używając dużej przedłużki z zestawu.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam koksu, burak zwykły. Pracuję jako mechanik moto czyli często robię koła, lagi i napęd. Można powiedzieć że większość motocykli ma koła dokręcone w taki sposób. Nasadka, stały T-bar i noga potrzebna żeby odkręcić. Sporadycznie trafiają się sprzęty gdzie używam przedłużki. Jeszcze częściej jest to spotykane przy tylnym kole. A jak wahacz blaszany jest to się zdeformował, napinacze też krzywe/pogięte, tuleje dystansowe nienajlepsze, łożyska przy okazji nieźle dostają po d.... .

 

 

Śruby lag? Masakra.Udar czasem nie daje rady, potem torx idzie w ruch, a potem jak nie da rady to jeszcze wiertło i większy torx i udar. Górne korki lag też dokręcane na chama, do tego gołym kluczem bez choćby szmatki w formie ochrony. Górna nakrętka sztycy też czasem jest dokręcana na chama.... Banda buraków grzebie w motocyklach i potem takie cuda wychodzą. I potem śruby wyślizgane, korki pokaleczone, chrom nakrętek pozdzierany...

 

Mało tego. Znam gościa który świece zapłonowe wkręca używając dużej przedłużki z zestawu.

Mnie się wydaje że w połączeniu z aluminium długi czas "nieodkręcania" też robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. W 20-30letnich sprzętach które ostatnią połowę żywota spędziły w stodole czy kurniku. Wtedy Twoja teoria ma sens. No i w bardzo zaniedbanych motocyklach młodszego rocznika.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...