Skocz do zawartości

Kawasaki ZR7S '02 stuki pod bakiem


Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Posiadam Kawę ZR7S od dwoch lat, lecz przejezdziłem nią okolo 2 miesiecy (jestem za granicą) po tych 2 mc przed zimą wymieniłem olej i od tamtej pory stoiu poslusznie w garazu, przepalana jest co jakis miesiac na jakies pol godz dopoki sie rozgrzeje. Teraz postanowilem go przyciągnąć do siebie i spowrotem sie nim cieszyc, lecz przed wyjazdem poza kraj chciałbym zrobić wszyctko na "cacy" , zeby pozniej nie zaskoczyly mnie koszty :) Otoz moj problem polega na tym ,iż po odpaleniu , a takze przy ruszaniu slyszę stuki pod bakiem( niemam pojecia czy w baku, rozkrecalem plywak jako jedyną rzecz ruchomą w baku, ale wydaje sie ok) ,albo w silniku. Stuki nie są jednostajne , tylko chwilowe, dosłownie jakby ktos pod bakiem uderzył 3-5 razy w bak(metaliczny dzwiek ,jakby metal uderzał o metal i głuche echo) i cisza, nie jest to regułą,że za kazdym razem gdy ruszam,ale często. proszę o jakieś info, rade, itp. Oczewuscie gdy wrócę do kraju po moto wybierę się do mechanika, ale na chwilę obecno niemam możliwości, niemam takze mozliwosci wrzucenia filmiku. Pozdrawaim. Niestety nieznalazlem nic podobnego na forum.

Żeby nie zasmiecac dodatkowo forum, zapytam także w tym poscie. Jaka moze byc przyczyna braku światła stop po wcisnieciu przedniego hamulca? Jeśli używam tyłu jest ok.

Edytowane przez bluecard88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam. Posiadam Kawę ZR7S od dwoch lat, lecz przejezdziłem nią okolo 2 miesiecy (jestem za granicą) po tych 2 mc przed zimą wymieniłem olej i od tamtej pory stoiu poslusznie w garazu, przepalana jest co jakis miesiac na jakies pol godz dopoki sie rozgrzeje. Teraz postanowilem go przyciągnąć do siebie i spowrotem sie nim cieszyc, lecz przed wyjazdem poza kraj chciałbym zrobić wszyctko na "cacy" , zeby pozniej nie zaskoczyly mnie koszty :) Otoz moj problem polega na tym ,iż po odpaleniu , a takze przy ruszaniu slyszę stuki pod bakiem( niemam pojecia czy w baku, rozkrecalem plywak jako jedyną rzecz ruchomą w baku, ale wydaje sie ok) ,albo w silniku. Stuki nie są jednostajne , tylko chwilowe, dosłownie jakby ktos pod bakiem uderzył 3-5 razy w bak(metaliczny dzwiek ,jakby metal uderzał o metal i głuche echo) i cisza, nie jest to regułą,że za kazdym razem gdy ruszam,ale często. proszę o jakieś info, rade, itp. Oczewuscie gdy wrócę do kraju po moto wybierę się do mechanika, ale na chwilę obecno niemam możliwości, niemam takze mozliwosci wrzucenia filmiku. Pozdrawaim. Niestety nieznalazlem nic podobnego na forum.

Żeby nie zasmiecac dodatkowo forum, zapytam także w tym poscie. Jaka moze byc przyczyna braku światła stop po wcisnieciu przedniego hamulca? Jeśli używam tyłu jest ok.

Co do braku stopu to sprawdź czujnik i okablowanie, co do stuków to nagraj filmik jak możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to filmik wrzuce, ale za jakieś 2 tyg jak wrócę. A gdzie ten czujnik sie znajduje, bo u mnie trochę blado z mechanika motocykli. Jeszcze moje pytanie;; jeśli po wymianie oleju było pezejechane około 500-1000, ale stoi grubo ponad rok to pewnie do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik znajduje się przy klamce. Zewrzyj kable do niego dochodzące i będziesz miał odpowiedź. Jak Stop zaświeci masz włącznik do wymiany, jak nie musisz szukać przerwy w obwodzie. Olej wypadało by wymienić po tak długim postoju. pozdro :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz :) Mam jeszcze dylemat jakie swiece wrzucic do ZR? Po zakupie nie wymieniłem , ale teraz myśle ,że warto. Katalogowe DENSO albo NGK ( okolo 15zl /szt) czy cos drozszego ? Jesli tak to jakies sugestie? Wdzieczny bede za odp. Nic nieznalazlem na ten temat na forum, wogole malo info na temat ZR ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik znajduje się przy klamce. Zewrzyj kable do niego dochodzące i będziesz miał odpowiedź. Jak Stop zaświeci masz włącznik do wymiany, jak nie musisz szukać przerwy w obwodzie. Olej wypadało by wymienić po tak długim postoju. pozdro :crossy:

Czy to taki czujnik? http://moto.allegro....2301127352.html

Wiem ,ze pisze juz nie na temat jaki zalozylem,ale nie potrafię edytowac tytułu. A mam jeszcze pytania w sprawie mojego moto , bo jak wspomnialem wczesniej w 1 poscie chce wymienic pare rzeczy, więc:

Chce wymienic takze opony, ale juz zdecydowalem, ze bedą to Pirelli Diablo Strada, czytałem ( na tym forum) że to dobry wybór.

Do wymiany także napęd ,ale tutaj zaczyna sie moj problem, chcę łańcuch D.I.D (chociarz niewiem czy tak drogi mi potrzebny, jezdze bardzo lagodnie, ale napewno posluzy dluzej) a zebatkę przednią z iloma zębami mam kupic bo jest 15 i 17 zębów do tego modelu, a niemoge na chwilę obecną zobaczyć mojej z 2 powodów, iż niema mnie przy moto na chwile obecną , a chcę częsci skompletowac przed powrotem do PL ,zeby odrazu zaprowadzic do mechanika i nie czekac az czesci przyjda (wiec nie zobacze jaka jest stara).

Edytowane przez bluecard88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jeździsz łagodnie to osobiście wrzuciłbym 17 zębów, stracisz na przyspieszeniu ale ale wg. mojej opinii zyskasz mniejsze zużycie paliwa

aktualnie dojeżdżam zr-em do pracy oddalonej o 25 km po ekspresówce i zaczyna mnie drażnić 120 km/h i 6 tys. obrotów na 5 biegu, przydałby się nadbieg w postaci 6 ale że jest to niemożliwe, przy wymianie napędu pokombinuję wielkościami zębatek żeby mieć niższą prędkość obrotową silnika przy większej prędkości,

i tak na 1/4 mili nie startuję więc... :D

co do marki napędu to już zależy od zasobności twojego portfela, ja bym nie przepłacał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duza utrata na przyspieszeniu po wrzuceniu 17 zębów by była? Nie straci na elastyczności silnik? No właśnie DID drogi jest, a jaki naped mozesz polecic w zamian wart uwagi? Bo niepowiem, ze zle by nie było gdyby parę groszy w portfelu zostalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś tu na forum któryś z użytkowników wrzucał fajny programik do obliczania zależności pomiędzy wielkościami zębatek, prędkościami itd. w tej chwili nie jestem w stanie tego odszukać, pogrzeb po tematach w mechanice a na pewno to odnajdziesz

oryginalnie w ZR7 jest łańcuch marki ENUMA, w tej chwili mam go u siebie z przebiegiem 24 tys i jest w połowie naciągu, także jeszcze sporo czasu zanim go wyrzucę, w sprawię zębatek + łańcucha odsyłam do działu co kupić dla motocykla, było sporo tematów i z tego co pamiętam dobre były zestawy sunstar+ DID

myślę że nie ma potrzeby bawić się w super wzmacniane DIDy a zwykły Oringowy wystarczy na długo

ile masz przejechane na swoim sprzęcie??\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za programik i odpowiedzi. Przebieg mam w granicach 25 tys ( chyba org bo opony jeszcze z tego samego roku co moto i nie zjezdzone, ale stare wiec do wymiany) Niemam pojęcia czy napęd org jeszcze czy nie.....naciągu mam jeszcze okolo 1/3 do konca, ale zębatka przednia już zajechana i czasami stuki i puki odchodzą od niej ( prysnę na łancuch smarem to spokoj, ale na jakies 500km). Dla spokoju chce wymienic całość. Michal.051 jak ogółem sprawuje Ci sie ZR-ka? Na jakim oleju latasz? Nigdy niemiałeś poważniejszych problemów z silnikiem? ( stukanie, grzechotanie) Po jakim przebiegu lancuszek rozrzadu moze pasc?

Programik wypas :)chyba wrzucę 17 do przodu.

Edytowane przez bluecard88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej zębatki to dziwne objawy, podjedź może do kogoś doświadczonego niech obsłucha ten temat. Może nie będzie takiej tragedii i wymiana nie będzie konieczna. Generalnie łańcuch smaruje się co 300/500 km w zależności od warunków w jakich podróżujesz.

Ze swoim nie mam najmniejszych problemów, brzęczy mi tylko przednia owiewka w pewnym zakresie obrotów i delikatnie mnie to irytuje mimo że wszystko dokładnie poskręcałem. :P

Obecnie jeżdżę na motulu 5100 ester. Niebawem planuję wywalić oryginalne (sic!) jeszcze świece i wkręcić DENSO, bo te leciwe NGK średnio łapią na zimno i czasem trzeba zakręcić delikatnie manetką żeby załapał. Rozmawiałem z właścicielem Zephyra 750 (identyczne silniki) wg. drogomierza miał nalatane ponad 90 tys km i po za delikatnie hałasującym łańcuchem przeniesienia napędu, żadnej awarii nie było, w zr7 już ten problem wyeliminowano więc nie ma się co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej zębatki to właśnie mechanik mi powiedział (dobry mechanik), że przednia zębatka na wykończeniu. Znalazłem już napęd o-ring D.I.D za nie całe 4 stówki plus zębatki sunstar ( takie jak polecałeś) myśle że cena nie jest straszna. No to skoro u mnie nie stuka łańcuszek rozrządu to niemam pojęcja co to jest, ale jak wróce to do mechanika z miejsca. Mam nadzieję,że to nie jakieś cyrki z zaworami ;/ Świece masz irydowe czy zwykłe? Warto dopłacić za iryd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...