Skocz do zawartości

Oponą do Suzuki GSX 600F


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Posiadam Suzuki GSX-600F z roku 2001 i noszę się z zamiarem

kupna nowej, tylnej opony -150/70-17

 

Zaproponowano mi taki opony (i ceny + trochę za obsługę):

 

150/70-17 DUNLOP GT 501 580 pln

DUNLOP D 205 610 pln

DUNLOP D 220 650 pln

 

Jestem ciekaw jakie jest Wasze zdanie o tych gumkach.

Posiadam oryginalną oponę Michaelina (jak to sie pisze?!), z bieżnikiem grubości 2-2,5 mm, chwalę ja gdyż przejechala już 12 000 km, ale moim zdaniem jest troszke za twarda (jak wymienię, to mogę ją komuś z Was sprezentować - odbiór we własnym zakresie, lub za pokryciem kosztow przesyłki (dajcie znać na skrzynke pocztowa: [email protected], lub tu, na PW, czy w jaki inny sposob - np: sms 693474217), w stanie aktualnym (ale raczej nie będzie sie czego czepić).

Szczerze mowiąc troszkę sie przymierzalem do tej za 610zł, ale jestem zielony w tych sprawach i prosze o Waszą pomoc. Doradźcie mi jaką oponę wybrać.

Wcale nie musi to być Dunlop.

Chciałbym bezpiecznej opony, która w zakrętach nie będzie "uciekała" (obecna ma takie tendencje).

Serdeczne dzieki - i przepraszam za prywatę [nie wiem czy nie spam].

 

 

 

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czasem twoja obecna opona to nie jest Michelin Macadam.

Jezeli tak to rozumiem dlaczego miala taki ladny przebieg.

Gdy przejdziesz na opony bardziej `sportowe` - czytaj lepiej trzymajace sie drogi, to automatycznie stracisz ten dobry przebieg i cena tez wzrosnie.

Musisz si9e z tym liczyc.

Z opon wymienionych, nie kupowalbym GT 501, bo to opona diagonalna a mnie osobiscie na radialnych sie o wiele lepiej jezdzi. D 205, o ile pamietam jest opona radialna poprzedniej generacji, a D 220 wspolczesna i ja naprawde oplaca sie kupic. Oprocz Dunlopa mozesz szukac opon Michelin z serii Pilot Road, lub bardzo przeze mnie lubiana Bridgestone BT 020. Moze miec ona jakies literki dodatkowo co znaczy ze kord nie jest kevlarowy, tylko stalowy - nie ma to znaczenia i tez sa dobre.

Doscv podstawowe pytanie jest jaka masz przednia opone, bo najlepiej byloby kupic cos co by do niej pasowalo. Najlepiej aby obie byly kompletem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką samą suczkę jak ty (rocznik '99) i powiem ci że Michelin Macadam to dla mmnie była porażka. Masz zupełną rację, że to twarda opona i nie nadaje się do sportowej jazdy (taką preferuję i ty chyba też skoro chcesz dobrego trzymania w zakretach). Osobiście jeszcze nie jeździłem na tych Dunlopach, które wymieniłeś ale polecam Ci tak jak Adam Bridgestone'a - chciałem kupić BT020 ale trafiły mi się BT57 i jestem z nich bardzo zadowolony (najpierw miałem przednią pół sezonu później tył). Polecam Ci jakąś bardziej sportową gumę a pomimo mniejszej trwałości nie będziesz chciał założyć innej - w końcu radocha i bezpieczeństwo to podstawa!

 

PS. osobiście mam dwie tylne opony - drugą turystyczną mam zamiar założyć na objazdowe wakacje po Europie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bardzo się cieszę, ze mogę na Was liczyć!

 

Wyszukałem taka oponę:

ContiRoadAttack [150/70ZR17 M/C 69W TL] cena 728,34PLN,

czy ktos mógłby napisac pare słow o tym cudzie?

 

 

 

__________

moja przednia opona to fabryczny kapeć, nie będe jej jeszcze zmieniał, gdyż prawie nie wykazuje śladów zużycia... wiem, ze to nie jest najmądrzejsza decyzja..., jest ona podyktowana względami finansowymi (cos czuję, że zbliża mi się wymaina napędu, no i 12000 km to regulacja zaworow + pewnie jakies nieprzewidziane wydatki....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz slysze o tym cudzie techniki, ktory nadaje sie zarowno do sportu jak i do turystyki.

Niestety jedyna ocena uzytkownika ucina sie po pierwszym zdaniu, wiec trudno cos powiedziec.

Ma kord stalowy i wyzszy bieznik, wiec powinna byc odporniejsza i miec troche dluzszy przebieg, ale warto by bylo miec jakas niezalezna opinie.

Wg notatki reklamowej `krawaty wiaze, usuwa ciaze`.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz slysze o tym cudzie techniki' date=' ktory nadaje sie zarowno do sportu jak i do turystyki.

Niestety jedyna ocena uzytkownika ucina sie po pierwszym zdaniu, wiec trudno cos powiedziec.

Ma kord stalowy i wyzszy bieznik, wiec powinna byc odporniejsza i miec troche dluzszy przebieg, ale warto by bylo miec jakas niezalezna opinie.

Wg notatki reklamowej `krawaty wiaze, usuwa ciaze`.

 

Adam M.[/quote']

 

Nie ucina sie - trzeba na nazwisko kliknąć to się cała otworzy :crossy: :

 

od ANDRZEJ MALAK Data Dodania: Tuesday, 01 June 2004

 

Załorzyłem te oponki do VTR 1000F. W oczy rzuca się nietypowy wzór bieżnika. W czasie rozgrzewania lubi się czasami uślizgnąć. Po rozgrzaniu bardzo stabilna przy max prędkościach (250km/h). Ładnie trzyma na zakrętach nawet przy dużych przechyłach. Aha: w fazie rozgrzewania nie polecam stoppie.

 

Ocena: [5 z 5 Gwiazdek!]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A nie lepiej wejść w D220 (to są następcy 205). 205 słyną z dużej żywotności i niezłego prowadzenia (może nie zawsze dało się nią zejść na kolanko, ale GSXF nie jest do tego stworzony...). A 220 sa poprawione właśnie pod względem jeszcze lepszej przyczepności. Zarówno na sucho jak i w deszczu.

 

Jeżeli chodzi o Bridgestony, to miałem (nie pamiętam oznaczenia) i były fajne, ale mało żywotne. JEśli więc mało jeździsz, to możesz fundnąć sobie coś bardziej miękkiego, ale jak dużo, to raczej polecałbym D220...

 

Ostatnio w ZZR miałem D207 - świetnie się prowadziły i trzymały - zarówno na suchym jak i na mokrym (pod warunkiem że były odpowiednio napompowane!) i po 7,5 tys. km zostało jeszcze ze 3 mm bierznika - na następne 4 - 5 tys spoko pewnie starczą. Inna sprawa, że nie paliłem gumy.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D205 byly dosc cienkie na mokrym, D220 sa duzo lepsze.

Z tego co uzytkownik napisal o Conti Road Attack widac ze sa dobre po rozgrzaniu - czyli na jesieni trzeba bedzie pamietac o mozliwosci uslizgu i starac sie je pozadnie rozgrzac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...