Skocz do zawartości

Przegroda w misce, odwrócony smok


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przegroda w swoim zamyśle tworzy niby wanienkę z której smok może ciągnąc olej, zapas jaki się gromadzi starczy na ok 3 sek pracy pompy, przy czym trzeba pamiętać że tylko część (szacunkowo połowa) wraca po cyklu smarowania do tej wanienki a reszta ląduje za, po kilkunastu sekundach pracy w pionie olej jest NIE po tej stronie przegrody gdzie być powinien!

To samo tyczy sie suchej miski olejowej. Zasobnik wystarcza na kilka sekund. W pionie połowa oleju zostaje w zasobniku/ ramie a tylko połowa jest w obiegu, w efekcie czego smok zostaje odkryty i smarowania brak. Najlepiej można to prześledzić w quadach, gdzie często sie stosuje suchą miskę. Sytuacje ratuje stosowanie łożysk igiełkowych, zdecydowanie odporniejszych na braki ciśnienia. Przykładowo w Raptorze zaciera się korbowód przy dłuższej jeździe na ośce i właściwie nie wiele da się z tym zrobić.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegroda w swoim zamyśle tworzy niby wanienkę z której smok może ciągnąc olej, zapas jaki się gromadzi starczy na ok 3 sek pracy pompy, przy czym trzeba pamiętać że tylko część (szacunkowo połowa) wraca po cyklu smarowania do tej wanienki a reszta ląduje za, po kilkunastu sekundach pracy w pionie olej jest NIE po tej stronie przegrody gdzie być powinien!

Czyi dluższy smok i więcej oleju powinno w miare rozwiązac sprawę ?

 

Robił ktoś moze badania ciśnienia smarowania w zalezności od kąta nachylenia moto ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zmiany smoka mają sens. Przy czym nie ma złotego środka, w bladym robiłem gumy po kilka km i po dwóch sezonach panewki wyglądały cały czas wzorowo, natomiast gdy nauczyłem się już dłuższych stopie to zapalała sie w ostatniej fazie kontrolka ciśnienia, na szczęście motocykl pracował na wolnych obrotach bez ociążenia więc było to mało szkodliwe.

Najlepiej gdyby były dwie oddzielne pompy jedna wysysająca olej z przodu silnika, druga z tyłu. Myślałem też o rozgałęzieniu smoka ale to by nie zdało egzaminu.

Ciśnienie oleju zależy od jego temp. i obrotów silnika nie od pozycji, co najwyżej może w ułamku sekundy spaść do zera. Mam w GSXR pełnozakresowy czujnik ciśnienia oleju, i obserwuję sytuację w czasie nagrzewania- wiem kiedy mogę zacząć dawać na maxa i że wszystko jest w porządku. Fabryczny czujnik jest wyskalowany na tak niskie ciśnienie, które niczego nie gwarantuje, informuje tylko że jakieś ciśnienie jest. W efekcie tego choćby wyjąć jeden korbowód to kontrolka i tak by gasła.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...