spryszak23 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Cześć Ostatnio w mojej aprili doszło do zwarcia i zapaliła mi się instalacja całkiem mocno , kupiłem nową instalacje zamontowałem wszystko ale nie ma iskry.Od Prądnika odchodzi 5 kabli 2 żółte prowadza do instalacji chyba od ładowania , czerwony , czarny,i zielony do modułu nie mam miernika ale sprawdzałem czerwony kabel i w nim idzie prąd bo mnie kopie z tego co wiem w zielonym powinien iść tez a nawet mocniejszy , niestety nie mam chwilowo miernika żeby to dokładnie sprawdzić ,czarny to masa wiec moim zdaniem problem tkwi w zielonym kablu .Na starej instalacji wszytko było ok. czy Prądnik mógł się uszkodzić i dlatego nie podaje prądu w zielonym kablu ??czekam na szybką odpowiedz mecze się już kilka dni . Proszę o pomoc kogoś kto się zna na tym . Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Sprawdź czy masa styka, czy nie izoluje jakiś lakier. Bez miernika to za takie rzeczy się w ogóle nie bierz... Musiał byś sprawdzić oporności cewek ładujących i cewki zapłonowej. W ogóle co nazywasz "instalacją" ? Co się spaliło ? Może nie wymieniłeś tego co ci poszło. Jak sam mówisz nie wymieniłeś np. elementów prądnicy. Wymieniałeś moduł ? Cewkę zapłonową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Wymieniłem cala instalacje elektryczna czyli wszystkie kable jakie są w motorze ,na mechanice znam sie całkiem dobrze gorzej z instalacja własnie ,cewko moduł mam zmieniony no i juz teraz nie wiem co może być nie tak masa jest dobrze podłączona ,najbardziej interesują mnie kable od prądnicy dokładnie ten zielony skoro w czerwonym jest prąd a w zielonym ma być a nie ma to może być przyczyną .Musze to dokładnie sprawdzić miernikiem co z tym zielonym kablem . Ogólnie ten czerwony sprawdzałem podłączając go pod mała żarówkę i dotykając do ramy masę żarówki nie wiem czy tak być powinno ale gdy trzymam ten czerwony kabel przy żarówce kopie prąd.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Za słabo to opisujesz. Do czego dochodzą te kable ? Kiedy kopie prąd i co robisz jak kopie ? Na włączonej stacyjce ? Włączonym kill switch'u ? Czy może na chodzącym motocyklu ? W ogóle co ci się wcześniej spaliło ? Wiesz że ten moduł i reszta instalacji są na pewno dobre ? Dlaczego interesują cie akurat te 2 kable ?! Najlepiej wrzuć zdjęcia tego do czego dochodzą te kable jeśli nie będziesz wiedział co to będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 te kable idą od pradnika bezposrednio do cewkomdulu ,kabel od gaszenia mam w tej chwili odłączony .instalacja mi sie zapalila podczas jazdy musialem gasic to gasnica stalo sie to p[o wymianie regulatora napiecia .no ale teraz jest nowa instalacja wiec musi byc okej wszystko . wszystko jest dobrze podlaczone cewko moduł dobry z czerwonego kabla idze prad a z cewkomodulu juz nie wydaje mi sie cos z kablem zielonym nie tak , czy moglby sie uszkodzic pradnik bo tam tez sa jakies cewki tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 te kable idą od pradnika bezposrednio do cewkomdulu ,kabel od gaszenia mam w tej chwili odłączony .instalacja mi sie zapalila podczas jazdy musialem gasic to gasnica stalo sie to p[o wymianie regulatora napiecia .no ale teraz jest nowa instalacja wiec musi byc okej wszystko . wszystko jest dobrze podlaczone cewko moduł dobry z czerwonego kabla idze prad a z cewkomodulu juz nie wydaje mi sie cos z kablem zielonym nie tak , czy moglby sie uszkodzic pradnik bo tam tez sa jakies cewki tak?Bez multimetru zapomnij o jakichkolwiek pracach przy swoim motocyklu. Zaopatrz się też w serwisówkę, żeby wiedzieć co z którego kabla ma iść, jakie mają być napięcia i oporności. Paraliżowanie się prądem to nie jest najlepszy pomysł :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 w poniedziałek sprawdzę to miernikiem .serwisówki nie mogę znaleźć .jak ktos ma link to moze podesłac ..a co do tych kabli to musze sprawdzic te dwa zielony i czerwony ktore ida z pradnika miernikiem jakie maja napiecia .w poniedzialek wam podam wszystko :biggrin: . pomóżcie mi bo juz stracielm na ten motror sporo nerwów i pieniadzy . :angry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Serwisówkę na pewno warto kupić. Ja mam do każdego pojazdu jaki kiedykolwiek miałem ( a było ich sporo). Ja zamawiałem wszystkie u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/li...0&string=haynes Do twojej aprilli pewnie też ci sprowadzi. Nie wiem jaki typ instalacji jest w tym twoim motocyklu. Nie wiem też za co odpowiedzialny jest ten zielony. Nie jest powiedziane że musi płynąć w nim prąd. Opcji jest wiele. Trzeba sprawdzić schematy a przynajmniej określić do czego on w ogóle idzie. Bez tego nikt ci nic nie powie... A jak będziesz dalej tak "paraliżował się prądem" to jak trafisz na zły kabel możesz nawet poważnie uszkodzić moduł o ile już tego nie zrobiłeś. Dla podbudowania powiem ci tylko ze wszystko da się rozwiązać. Jednak potrzebne są do tego odpowiednie narzędzia, schematy i wiedza. W to ostatnie na pewno dobrze uzbrojonych jest wielu użytkowników tego forum. Więc nie poddawaj się za łatwo. Podaj jeszcze rocznik tej Aprill'i to może znajdę jakieś schematy elektryki. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Rok aprili to 1991 w nowej budzie takie cos http://polskajazda.pl/Motocykle/Aprilia/Af1-Futura-125/131774 ogulnie wczesniej wszystko dzialalo spaliło sie troche kabli ale pradnica powinna byc dobra czemu mialby sie niby zepsuc? instalacja jest dobrze podłaczona i jest nowy cewkomodul .Sprawdze napiecie w kablach idacych od pradnicy i napisze ile wynosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 czescKupiłem dziś miernik i teraz gdybyście mogli mi powiedzieć dokładnie jak to zmierzyć.W przewodzie od świecy sprawdzałem napicie prądu stałego ustawiłem na 20 v w mierniku i pokazalo mi 0.21. odłączyłem cewko moduł i sprawdziłem te kable od prądnicy czerwony i zielony idzie w nich prąd w zielonym jest słabszy ale jest . Potrzebuje pomocy jak to mam wszystko dokładnie sprawdzić co i jak ustawić na mierniku. Nikt mi nie pomoże ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Za długo by pisać jak się obsługuje miernik i co można zmierzyć a co nie bo cos mierzysz ale nawet nie wiesz co...a skąd my mamy wiedzieć?. Z Twoją wiedzą na temat elektryki to raczej warto zaprowadzić sprzęt do elektryka. Schemat instalacji jest niezbędny przy takiej robocie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) Chciałem to sam sprubwac naprawić bo i tak juz sporo kasy wydałem na ten motor .No ale jak bd trzeba to zaprowadzę go do elektryka. No i jak napisałem w przewodzie do świecy jest prąd Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez spryszak23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) Mam to: http://www.alfa-pages.co.uk/Cagiva/c12.htm http://www.alfa-page...giva/wiring.jpg http://www.alfa-page...a/wiringkey.jpg Ale to jest do rocznika 1988. Nie wiem czy w między czasie nie zaszła jakaś znacząca zmiana. Tego trzeba by się dowiedzieć a dowiesz się tego najłatwiej z serwisówki.Po raz kolejny mówię że jeśli chcesz jakiejś pomocy to powiedz do czego idą te kable ! (zielony i czerwony). Skąd ktoś tu ma to wiedzieć ?Mierzenie napięcia na kablu WN (jeśli dobrze zrozumiałem to zrobiłeś) to karkołomny pomysł. Możesz uszkodzić moduł. To się mija z celem. Nie jesteś w stanie nawet zarejestrować odczytu... Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić czy kabel WN jest dobry to sprawdź jaką powinien mieć oporność i to zmierz a nie łup po nim prądem... Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spryszak23 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Kable czerwony i zielony ida z pradnicy do cewkomodulu z cewkomodulu idzie kabel WN do swiecy . Zmienialem kabel WN i nic nei pomoglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.