Skocz do zawartości

Dunlop Sportmax GP - prośba o doradzenie


Sherman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, wiem, że tematy opon przewijają się non-stop, ale potrzebuję "usystematyzować" informacje, bo zgłupiałem. Chodzi o to, że na motocyklu, który sobie upatrzyłem, założone są Dunlopy Sportmax GP (rozmiar tylnej to 200)

 

To dokładnie ta opona, może po bieżniku pomożecie ustalić, co to jest:

 

 

xtnkm.jpg

 

No i pytania:

 

1) Czy to opona, która występuje pod nazwą D209 i D211? Czym się różnią obydwie te gumy (stronę Dunlopa obczytałem)

 

2) Czy na tych oponach można jeździć również po ulicy, czy do jazdy na ulicę będę musiał sobie kupić jakieś gumy typu Michelin Pilot, a te zostawić tylko na tor? Pomijając szybsze zużycie, czy nie jest tak, że takie gumy trzymają dopiero od naprawdę wysokiej temperatury, a wcześniej są np. mega-nieprzewidywalne? Czy to jest tak, że taka opona odpowiednio nagrzana trzyma super, a niedogrzana po prostu gorzej, ale i tak lepiej od zwykłej "ulicznej"?

 

Z góry dzięki za krótką pomoc, może być na priv żeby nie zamulać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!! Coś więcej będę mógł powiedzieć po południu, bo moto idzie na "rentgen" i zobaczymy, co jest warte. Jak tylko sprawdzę, to napiszę. Ale z tego co piszesz, to wychodzi, że lepiej sobie założyć coś normalnego na ulicę i zmienne temperatury + pojeżdżenie rekreacyjne po torze, a opony typowo torowe zakładać do sprzętu używanego wyłącznie na torze. Dobra, thx!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie opona pracuje odpowiednio przy dobrym dogrzaniu, we wrześniu i październiku jeździło się bardzo słabo, tył notorycznie odpływał.

Ale względem jakich opon. Bo z moich obserwacji niedogrzane D211 zachowuje się bez porównania lepiej od niedogrzanej supercorsy.

Na supercorsie przy niskich temperaturachh miałem wrażenie jakbym tylne koło miał odkręcone, a na D211 po prostu nieco wczesniej uślizgi sie łapie, ale bez zmiany pieluchy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, po prostu nie mam takiej skali porównawczej bo na typowo drogowych oponach nie jeżdżę.

Po prostu tak znikome przebiegi robię że nie ma to uzasadnienia.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o zimną D211 - odkręcam na pierwszym biegu i zrywa przyczepność na suchym, szorstkim (dobrze przyczepnym) asfalcie - Ułęż. Dwa dni temu był właśnie przez to wstęp do sceny finałowej ;)

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o zimną D211 - odkręcam na pierwszym biegu i zrywa przyczepność na suchym, szorstkim (dobrze przyczepnym) asfalcie - Ułęż. Dwa dni temu był właśnie przez to wstęp do sceny finałowej ;)

 

Sypnęło gruzem? Co się stało?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajechana 211 jest słaba jak kazda zajechana do imentu opona. Nagrzana i schłodzona z milion razy.

Ja tam nie miewam problemów z zimno 211, ale ze świeżo.

 

Zawieszenie ma już wyregulowane,

Na wyregulowanym przez wiadomo kogo też zrywa?

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...