Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mamy problem z cr 250, rocznik chyba 01. Moto było kupione rok temu w kiepskim stanie, m. in. paliło olej ze skrzyni, trójka była albo i nie była, nicasil szrot, ogólnie mina jakich mało, szkoda pisać. Ale do rzeczy: w zimie przeszła kapitalkę, w silniku wymieniono wszystko co trzeba, w tym zimmery wału podejrzane o puszczanie oleju. Niestety po ok 20l paliwa problem palenia oleju powtórzył się i w zasadzie jest gorzej niz było, bo przez 0.9tmth crka wypiła praktycznie całe 850ml do zera. Dramaturgia. Kartery złozone na org. uszczelce, "na oko" w porządku, bez pęknięć. W moim kacie wykonano "poprawę płaszczyny połówek", co wyczytałem na fakturze, a u kolegi w tej cr nie, z tym, mi remontowano w ASO a jemu w małym warsztaciku. Pytanie brzmi czy przy kapitalkach regułą jest poprawa tych płaszczyzn(mi nic nie brało oleju a mimo to poprawiono) i kto za to ponosi winę? Czy moze byc inna droga niz zimmery i uszczelka między połówkami, ktorą tłok zasysa olej ze skrzynki biegów? Jakieś mikropęknięcia karterów? Albo inna droga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali na bank bo śmierdzi czymś innym niż motul, bo sam jezdze na motulu w takiej samej proporcji, dymi tez bardziej niz moj. Gość jest mechanikiem motocyklowym, ja co prawda go nie znam, ale ma dobre opinie raczej wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką... Wał był regenerowany w ASO, także raczej by wykryli krzywiznę, ogólnie reszta działa OK.

 

Chodzi mi o to czy "obowiązkowe" przy kapitalce jest sprawdzenie i ew. poprawienie płaszczyzn karterów? Wg mnie. tak, bo mi to zrobiono, mimo, ze nie mialem zadnych problemów z silnikiem. A zle pasowanie połówek jest tu przyczyną na 99% bo mikropęknięcia nie przepuściły by tyle oleju tak szybko, zwłaszcza bez palowania, na dotarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz to sam sobie odpowiedziałeś na wlasne pytania. Jak przed remontem palił olej to może być jakaś nierówność na karterach. Obowiązkowe nie jest sprawdzenie, ale jesli był problem przed to trzeba było wykluczyć wszystko. Jak wyglądał stary simmering? A nie ma tam tulei na wale i pod nią oringu? U mnie w RM simering chodzi po tulejce założonej na wał pod którą jest oring. Zerknij w serwisówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...