Asmodan Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 A nie lepiej kupić klucz przystosowany do odkręcenia tej nakrętki? Np. tutaj http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=koronkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Więc tak, postanowiłem że jedynym mądrym rozwiązaniem będzie wymiana silnika. Szkoda mi wydawać pieniędzy na części skoro mam cały drugi silnik. Obecny miał iść na części, ale że pali i jeździ to tak wyszło. Wczoraj wyczytałem w serwisówce, że luz na klamce sprzęgła powinien wynosić 2-3cm!! Od razu pobiegłem do garażu i wyregulowałem. Po dwóch krótkich przejażdżkach mogę śmiało powiedzieć, że jest o niebo lepiej, ale nie jestem w 100% pewny czy ślizganie sprzęgła ustało. Mam jeszcze pytanko związane ze zmianą biegów bez sprzęgła - czy czasami zdarzyło wam się, że bieg wypadł? Bo po prostu nie wiem czy ja robię to źle, czy ze skrzynią coś nie tak. Już drugi raz wrzuciłem wyższy bieg i po chwili zredukowało do niższego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Przy niedbałej zmianie biegu, może wypaść "raz na ruski rok". Jeśli sprawa jest nagminna, to wtedy naprawa. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) Przy niedbałej zmianie biegu, może wypaść "raz na ruski rok". Jeśli sprawa jest nagminna, to wtedy naprawa.Jak wbijam ze sprzęgłem to wszystko ok, żaden bieg nigdy nie wypadł, natomiast bez sprzęgła już drugi albo trzeci raz mi się zdarzyło. Dzisiaj wsiadłem na kunia i ku mojemu zdziwieniu przez noc zepsuła się dźwignia zmiany biegów -.- Po prostu nie odbija. Wrzucam bieg i stoi w miejscu.Biegi wchodzą normalnie. Może ma to związek z wypadaniem biegów? czyt. uszkodzona skrzynia? Bo nie wiem czy jest sens rozbierać mechanizm skoro to może być coś ze skrzynią. Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez Adiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Pekla sprezyna powrotna mechanizmu zmiany biegow.Musisz sie nauczyc zmieniac biegi bez sprzegla zeby nie wypadaly, mnie nigdy sie to nie zdaza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Biegi przy zmianie bez sprzęgła mogą wypadać raz od złej techniki jak napisał p.Adam albo ewentualnie jeśli dźwignia zmiany jest wyrobiona i ma luzy. Wtedy część zakresu ruchu jest tracona na tym luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Myślę jednak, że to nie problem techniki :) Na kursie praktycznie cały czas zmieniałem bez sprzęgła i ani razu nie wypadało. Rozebrałem zewnętrzny mechanizm zmiany biegów i zauważyłem, że w miejscu łączenia z metalową osłoną, wajcha bardzo ciężko chodzi. Rozkręciłem, nasmarowałem, skręciłem i jak nówka :D Teraz pewnie nie będzie problemu z wypadającymi biegami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam! :)A więc jestem świeżo po zmianie całego silnika. Jest o niebo lepiej! Pali jak pszczółka i ciągnie jak głupi.Mam kolejne pytanie dotyczące sprzęgła więc nie będę zakładał kolejnego tematu.Mianowicie, sprzęgło ciągnie dopiero pod koniec, praktycznie jak puszczam już klamkę. Ni cholery nie mogę się przyzwyczaić, zawsze łapało mniej więcej na środku uskoku klamki. Da się coś z tym zrobić? :D Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez Adiii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 (edytowane) Regulacja linki, ale najpewniej sprzęgło do wymiany, mam taką samą przypadłość w kursowym CBF 250. Edytowane 7 Kwietnia 2012 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Regulacja linki, ale najpewniej sprzęgło do wymiany, mam taką samą przypadłość w kursowym CBF 250.Źle się wyraziłem, "zawsze" - czyli na kursach, innych moto itp. Silnik ma przebieg ok. 5tys km więc wątpię aby sprzęgło już było do wymiany :)Pobawię się linką, powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Regulacja linki przy silniku, potem przy klamce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 "zawsze" - czyli na kursach, innych moto itp. Silnik ma przebieg ok. 5tys km więc wątpię aby sprzęgło już było do wymiany :)Mają 5tys. na tych gdzie mają 10 kursantów na rok.Moja maszyna przy zakupie miała 25tys. km. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.