yokoszko Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Witam,wczoraj po raz pierwszy po zimie odpaliłem motocykl (Kawasaki KDX 125) i przejechałem może z 20km. Dziś wchodzę do garażu a pod nim spora plama czarnego oleju, olej wyciekał w gumowej rurki wychodzącej z tłumika. Sprawdziłem poziom oleju i zdecydowanie go brakowało. Wcześniej zdarzało się ,że wypluł trochę oleju tłumikiem ale nigdy nie aż takiej ilości, żebym po krótkiej jeździe musiał dolewać ponad 50ml oleju. Co może być tego przyczyną ze bierze tyle oleju? dziś odpaliłem go na chwile i znowu po jakimś czasie zrobiła się plama pod nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 simmering na wale po stronie sprzęgła prawdopodobnie puszcza, kiedy zmieniałes olej? możesz spróbowac od wymiany oleju. Jak jest już mocno przepracowany też potrafi przenikać przez uszczelnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yokoszko Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Olej był niedawno wymieniany, z tym że wlałem Castrola MTX 80W a wcześniej jeździłem na Motul Transoil 10W40 i właściwie od tego czasu zaczęło go ubywać. Jak sprawdzić ten simmering? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 zamów najlepiej nowy to nie jest wielki koszt. Pod deklem po stronie sprzegła musisz sciągnąć wszystko co jest na wale czyli pewnie zębatkę, może jakiś napęd pompy wodnej albo dozownika, nie wiem jak jest dokładnie w KDX ale wszystko widać. Po pierwsze sprawdz czy siedzi w gniezdzie jak siedzi to tylko wydłubać i zamawiać nowy, sprawdz tez czy miejsce w którym przylega do wału lub tulei jest bez rowka. jak jest tuleja to zdejmij ją z wału pod nią moze być Oring i on tez moze puszczać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Po pierwsze "primo" sprawdz skąd się Ci to leje :) Po co wymieniac coś co może być dobre. Z różnych najdziwniejszych czeluści potrafi się olej lać. Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yokoszko Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Po pierwsze "primo" sprawdz skąd się Ci to leje :) Po co wymieniac coś co może być dobre. Z różnych najdziwniejszych czeluści potrafi się olej lać. Jeśli chodzi Ci o to skąd wycieka olej bezpośrednio z motocykla to pisałem, że kapie z gumowej rurki wychodzącej z tłumika, jutro chciałbym się tym zająć i poza sprawdzeniem tego uszczelniacza na wale to nie wiem na co innego zwrócić uwagę. Dobrze rozumie, że jeśli to przez ten uszczelniacz na wale to w "przestrzeni" korbowej będzie olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 A ta ów gumowa rurka jest za dyfuzorem ?? Najlepiej pstryknij zdjęcie też że rurki. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yokoszko Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 To jest ta rurka, z drugiej strony nie jest do niczego podpięta po prostu sobie wisi i z niej kapie olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 (edytowane) No tak, to jest spływ oleju który został wypluty do wydechu. Jakie proporcje mieszanki stosujesz, czy może masz dozownik? Żeby olej się tam znalazł silnik musi pracować. Edytowane 24 Marca 2012 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Jeśli chodzi Ci o to skąd wycieka olej bezpośrednio z motocykla to pisałem, że kapie z gumowej rurki wychodzącej z tłumika, jutro chciałbym się tym zająć i poza sprawdzeniem tego uszczelniacza na wale to nie wiem na co innego zwrócić uwagę. Dobrze rozumie, że jeśli to przez ten uszczelniacz na wale to w "przestrzeni" korbowej będzie olej?tak olej przedostanie sie wtedy do przestrzeni korbowej i bedzie spalany z paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.