Skocz do zawartości

yokoszko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj po raz pierwszy po zimie odpaliłem motocykl (Kawasaki KDX 125) i przejechałem może z 20km. Dziś wchodzę do garażu a pod nim spora plama czarnego oleju, olej wyciekał w gumowej rurki wychodzącej z tłumika. Sprawdziłem poziom oleju i zdecydowanie go brakowało. Wcześniej zdarzało się ,że wypluł trochę oleju tłumikiem ale nigdy nie aż takiej ilości, żebym po krótkiej jeździe musiał dolewać ponad 50ml oleju. Co może być tego przyczyną ze bierze tyle oleju? dziś odpaliłem go na chwile i znowu po jakimś czasie zrobiła się plama pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamów najlepiej nowy to nie jest wielki koszt. Pod deklem po stronie sprzegła musisz sciągnąć wszystko co jest na wale czyli pewnie zębatkę, może jakiś napęd pompy wodnej albo dozownika, nie wiem jak jest dokładnie w KDX ale wszystko widać. Po pierwsze sprawdz czy siedzi w gniezdzie jak siedzi to tylko wydłubać i zamawiać nowy, sprawdz tez czy miejsce w którym przylega do wału lub tulei jest bez rowka. jak jest tuleja to zdejmij ją z wału pod nią moze być Oring i on tez moze puszczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze "primo" sprawdz skąd się Ci to leje :)

 

Po co wymieniac coś co może być dobre. Z różnych najdziwniejszych czeluści potrafi się olej lać.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze "primo" sprawdz skąd się Ci to leje :)

 

Po co wymieniac coś co może być dobre. Z różnych najdziwniejszych czeluści potrafi się olej lać.

 

Jeśli chodzi Ci o to skąd wycieka olej bezpośrednio z motocykla to pisałem, że kapie z gumowej rurki wychodzącej z tłumika, jutro chciałbym się tym zająć i poza sprawdzeniem tego uszczelniacza na wale to nie wiem na co innego zwrócić uwagę.

 

Dobrze rozumie, że jeśli to przez ten uszczelniacz na wale to w "przestrzeni" korbowej będzie olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, to jest spływ oleju który został wypluty do wydechu. Jakie proporcje mieszanki stosujesz, czy może masz dozownik? Żeby olej się tam znalazł silnik musi pracować.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Ci o to skąd wycieka olej bezpośrednio z motocykla to pisałem, że kapie z gumowej rurki wychodzącej z tłumika, jutro chciałbym się tym zająć i poza sprawdzeniem tego uszczelniacza na wale to nie wiem na co innego zwrócić uwagę.

 

Dobrze rozumie, że jeśli to przez ten uszczelniacz na wale to w "przestrzeni" korbowej będzie olej?

tak olej przedostanie sie wtedy do przestrzeni korbowej i bedzie spalany z paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...