samolot Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Przy szybkim przejeżdżaniu przez krótkie nierówności poprzeczne lub przy zjeżdżaniu z krawężnika w przednim zawieszeniu coś stuka. Przy okazji corocznych badań technicznych pracoawnik stacji kontroli pojazdów nie stwierdził żadnych nieprawidłowości w zawieszeniu. Sprawność amortyzatorów niewiele ponad 50%, elementy matalowo-gumowe nie zużyte. Mechanik w warsztacie w którym ustawiałem zbieżność również stwierdził, że elementy metalowo gumowe są ok.Czy to same amortyzatory tak stukają, a może przyczyną stuków są łożyska amortyzatorów? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 W takim wypadku wypada rozebrać McPersona i sprawdzić łożyska...jeśli tam są. Amory mogą mie poniżej 50 % ...na tej stacji a na innej mogą mieć 70. Spotkałem się kilka razy z takimi przypadkami.Również wypadałoby obadać drążek reakcyjny i gumy na nim oraz łączniki bo tuleje gumowo-metalowe to nie wszystko.Czasem takie stuki wydają zaciski hamulcowe z powodu wyrobionych sworzni prowadnic i ich gniazd. Sprawdź czy przy hamowaniu tez jest ten dźwięk bez ręcznego i z ręcznym... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Najprawdopodobniej stukają końcówki stabilizatora. Trzeba złapać za jedną potem za drugą i próbować nimi poruszać góra dół. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 To prawda 2 lata temu przy okazji badań technicznych okazało sie że sprawność amortyzatorów przednich wynosi 60 a tylnych 70 procent. Diagnosta powiedział, że nastepnych badań te amortyzatory nie przejdą. Tymczasem rok temu diagnosta w innej stacji nie miał żadnych uwag co do amortyzatorów i nie proponował rychłej ich wymiany.Łączniki stabilizatora niedawno wymieniłem na nowe - były tak zużyte, że sie rozsypały, mimo to po wymianie stuki nie zniknęły.Zaciski hamulcowe też nie stukają, bo nie mają nadmiernych luzów.Ktoś mi mówił, że zużyte łożyska amortyzatora hałasują przy skręcaniu - u mnie w tym przypadku jest cisza. Czy jazda z zużytym łożyskiem amortyzatora powoduje też szybsze zużywanie sie innych czesci które bede musiał wkrótce wymienic? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 To prawda 2 lata temu przy okazji badań technicznych okazało sie że sprawność amortyzatorów przednich wynosi 60 a tylnych 70 procent. Diagnosta powiedział, że nastepnych badań te amortyzatory nie przejdą. Tymczasem rok temu diagnosta w innej stacji nie miał żadnych uwag co do amortyzatorów i nie proponował rychłej ich wymiany.Łączniki stabilizatora niedawno wymieniłem na nowe - były tak zużyte, że sie rozsypały, mimo to po wymianie stuki nie zniknęły.Zaciski hamulcowe też nie stukają, bo nie mają nadmiernych luzów.Ktoś mi mówił, że zużyte łożyska amortyzatora hałasują przy skręcaniu - u mnie w tym przypadku jest cisza. Czy jazda z zużytym łożyskiem amortyzatora powoduje też szybsze zużywanie sie innych czesci które bede musiał wkrótce wymienic? Uszkodzone łożysko mcpersona wydaje podobne stuki jak uszkodzony łącznik stabilizatora i odzywa się zwykle na małych nierównościach jak nadlewki w asfalcie czy studzienki. Cytuj kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 U mnie podobnie coś tłucze w Golfie, za każdym razem gdy zajrzę pod auto to się zastanawiam po co tyle tych części tam jest i gdzie szukać problemu. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Przekladnia moze stukac albo drażek kierowniczy od strony przekladni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Odkopuje temat, może komuś się to przyda.Wymieniłem wszystkie amortyzatory na nowe i stuki nie ustały. Prowadzenie się poprawiło - amortyzatory były już mocno zużyte bo autem mocno bujało. Teraz nawet przy mocnym hamowaniu przód samochodu wcale nie nurkuje.Przyczyną stuków w zawieszeniu były wybite gumy stabilizatora (metal stukał o metal). Po ich wymianie zapanowała wreszcie cisza. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.