Skocz do zawartości

Biodiesel, a pompowtryski?


Adam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Na stacjach od czasu do czasu pojawia się ten wynalazek (BIO100). Mam auto ze standardowym Volkswagenowskim silnikiem 1.9TDI na pompowtryskach. Mogę to lać?

 

Słyszałem, że:

Tak

Nie

Poniżej zera nie.

Nie bo tworzy jakiś nalot, zapycha EGR-y, filtry paliwa itd.

Nie bo rozpuszcza węże, oringi, lakier i w ogóle asfalt też.

Nie bo pan Stasiek mówił, że nie

Nie bo ciocia Stachna jak zatankowała, to wróciła z pogiętą felgą.

Tak, ma lepszego kopa i mniej pali.

Tak, ale trochę więcej pali

 

To pokrótce wynik moich poszukiwań w internecie, wniosków z tego żadnych nie wyciągnę.

Proszę o opinie osoby, które jeżdżą, jeździły lub naprawiają auta i wiedzą co jest.

 

Bzdury w stylu pana Staśka i cioci Stachny, politykowanie i jazdę Golfem SDI na słonecznikowym proszę zachować dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź jest taka: do diesli na pompach nadaje się, do Common Raila i pompowtrysków nie i lepiej nie eksperymentować.

Pompowtryski bardzo drogie w naprawie, a głównie padają końcówki.

Teoretycznie producent zezwala na stosowanie w dodatich temperaturach BIO100, ale nie wiadomo jak z jakością tego paliwa jest na naszych stacjach.

Tutaj masz z instrukcji od silnika AXR (101 km), może Yuby przetłumaczy:

dieselkraftstoff

der dieselkraftstoff mub der DIN EN 590 entssprechen

CZ nicht niedriger als 51

 

RME - kraftstoff (biodiesel)

entsprechend DIN E 51 606

fehrzeuge mit dieselmotor konnen auch mit dem RME - kraftstoff rapsolfettsaure methyl ester betrieben werden.

Wenn sie biodiesel tanken, verwenden sie bitte nur RME - kraftstoff!

wo RME - Kraftstoff zu erhalten ist erfragen sie bitte bei ihrem volkswagen - betrieb oder bei einem automobilclub.

beachten sie auch die hinweise in haft 3.1 unter "tanken"

 

hinweise

die fahrleistungen konnen geringfugig niedriger sein

der kraftstoffverbrauch kann geringfugig hoher sein

wenn sie kraftstoff verwenden der von der norm abweicht kann das kraftstoffilter verstopfen

RME ist wintertauglich bis ca. - 10

bei aubentemperaturen unter -10 empfehlen wir dieselkraftstoff zu tanken

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany końcówki pompowtrysku pochłonie jednorazowo oszczędności z kilku lat...i na kilka lat jeszcze.

Wnioski sam wyciągnij nie mieszajac w to Wiesi z PKT i Staśka z wierzy ciśnień.

To co wyżej po niemiecku znaczy tyle mniej więcej co"jesteś jeleniem to się piernicz z tym paliwem".

Może nieco wzrosnąć spalanie i nie stosować raczej poniżej -10 stopni.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacjach od czasu do czasu pojawia się ten wynalazek (BIO100). Mam auto ze standardowym Volkswagenowskim silnikiem 1.9TDI na pompowtryskach.Mogę to lać?

Wlać możesz wszystko, nikt ci nie broni.

 

W mojej octavii2 na klapie wlewu paliwa jest naklejka z przekreślonym BIO, pytałem w Autowimar (ASO dla skodzianki) o tankowanie biediesla, usłyszałem że producent nie zaleca stosowania tego paliwa do pompowtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lać do pompo wtrysków !Pracowałem przy produkcji bio- dezla i nie nadaje się on do żadnych aut na pompo wtryskiwaczach !! Tylko sobie kosztów narobicie .Stare merce tak i silniki na pompie .Oraz wymieniajcie częściej filtr paliwa.

Edytowane przez tomasz wloch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc jeszcze pod uwagę, że po jakimś czasie wytrącają sie z niego jakieś związki, a na stacjach pewnie leży w zbiornikach po kilka miesięcy, odpowiedź jest jasna. Dziękuję bardzo i zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...