Piotr Dudek Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Poczytałem ten wątek kilka razy i nie do końca zrozumiałem kilka odpowiedzi.Dla tego konkretnego przypadku czyli CBR600F4/99 konstruktor silnika zaleca luz zaworu ssącego 0.20mm i taki powinien być.Aby ułatwić życie mechanikom oraz ograniczyć minimalny zapas płytek regulacyjnych (Honda fabrycznie stosuje płytki stopniowane co 0.01mm) zastosowano tolerancję luzu +/- 0.03mm czyli jeżeli luz mieści się w przedziale 0.17-0.23 mm silnik powinien nadal pracować bez ingerencji serwisu.Jeżeli natomiast w wyniku pomiaru uzyskujemy wynik 0.16 lub 0.24mm należy dokonać korekty i po temacie.Zasadnicze pytanie - jak dokładnie "amator" czy praktykant mechanik jest w stanie zmierzyć luz zaworu o ile potrafi precyzyjnie ustawić wałek rozrządu przed pomiarem? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Nie zakłada się płytek cieńszych niż przewiduje producent. Z tego co pamiętam Kawa KXF 450 rok 2008 z fabryki wyjeżdżała na płytkach grubości 2,5. Zawory w Kawie mają tendencję osiadania w gniazdach czyli luz zaworowy się zmniejsza, jeśli to jest już płytka 2,0 lub mniejsza to TRZEBA zajrzeć do zaworów i najprawdopodobniej je wymienić. Teoretycznie można na podstawie założonych płytek domniemywać przebiegu zaworów ale w praktyce różnie to bywa. Na pytanie Piotra, też uważam że amator nie zmierzy dokładnie luzu zaworowego, co jak co ale przy tym zabiegu liczy się praktyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.