Skocz do zawartości

Speedfight i problem z regulacją gaźnika


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wyregulowanie gaźnika w skuterze Speedfight (YSN 17,5 tańsza wersja Dellorto PHVA 17,5)

Skuter, pali na dotyk, ale ma problem z wkręceniem się po przekręceniu manetki na 3/4. Zachowuje się tak jakby nie dochodziła odpowiednia ilość paliwa. W gaźniku była dysza o rozmiarze 80, kolega, który przywraca go do życia, zaproponował zwiększenie dyszy do 90. Po jej zamontowaniu troszkę się poprawiło, ale nie jest zadowlony do końca, bo w dalszym stopniu skuter nie reaguje na manetkę tak jak powinien.

Im więcej czytam o tym gaźniku tym bardziej nie wiem co mam jeszcze zmienić.

Wyczytałem, że również ma znaczenia grubość iglicy, a także rozmiar dyszy wolnych obrotów. W tej chwili iglica jest A20 (czyli chyba gruba), niestety nie wiem jaka jest dysza wolnych obrotów (ale skoro działa na niskich obrotach to chyba nie ma sensu jej ruszać, poprawcie mnie jeśli się mylę)

Padają też podpowiedzi, że jest to wina napędu (za ciężki rolki, zmienić sprężynę dociskąwa na mocniejszą), ale kolega, ktory jest z zawodu mechanikiem z naciskiem na samochody osobowe jest przekonany, że to wina gaźnika (oczywiście może się mylić, ale kończą się mu już pomysły), a kupno każdego rodzaju iglicy, dysz to spory wydatek, a do tego jeszcze rolki :)

 

Mój aktualny setup to:

- gaźnik YSN 17,7 plus filtr stożkowy

- wydech Tecnigas Next-R

- wariator Polini Speed Control i rolki o wadze 7,7g

- cylinder Polini 50cc (po szliwie, nowy dedykowany tłok z pierścieniami)

 

Może ktoś ma jakiś pomysł jak to powinno być zestrojone?

 

 

Pzdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kup zestaw dysz i próbuj ;) nikt Ci dokładnie nie powie co masz zrobić bo to kwestia regulacji i trzeba próbować :mellow: a jeżeli chodzi o napęd to nie byłbym taki pewny czy masz dobrze wyregulowany tak na pierwszy rzut oka masz stosunkowo ciężkie rolki ja dałbym coś z przedziału 5g :biggrin:

LwG! :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mojego trupa pół roku doprowadzałem do stanu odpowiedniego dyszami :) szczególnie przerypane jak gaznik nieoryginalny w twoim przypadku nie powinno być aż tak trudno. A może ten typ tak ma ? Jezdziłeś na tym modelu u kogś ??

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem na łatwiznę i kupiłem kilka gratów :D

- gaźnik Dellorto 17.5

- wariator Polini Speed Control

- sprzęgło Stage6 Sport Pro

- dzwon Polini

- rolki - 5g i 6g

 

Gaźnik doszedł jako pierwszy i po jego zmianie motorek jeździ bardzo fajnie, jedyny problem to, ze rusza z wysokich obrotów (zakładam, że to wina sprężynek, zużytego sprzęgła i dzwonu), ale jutro zakładam pozostałe rzeczy i dam znać jak to będzie chodziło.

Odnośnie gaźnika to przyczyna była zbyt gruba iglica w tym starym (A20) w Dellorto jest iglica (A2).

 

Dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...