Skocz do zawartości

V-Rod - Olej silnikowy


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - przeczytałem serwisówkę i wyczytałem że zalewać olejem przeznaczonym do silników diesla np API CF 10W40. Możecie mi polecić jakiś olej - przecież nie zaleję go olejem od Diesla - no chyba że muszę :biggrin: Diesel kojarzy mi się z traktorem

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Muszę to odgrzać bo uciekło na sam koniec

 

Olej do Vrod - lać Castrola 10W50 Power 1 Racing czy może Orlen Platinium 10W50 - macie inne propozycje - nie chce wlewać oleju od traktora - chyba że muszę.

 

temat nietypowy dla mnie bo w serwisówce piszą wyraźnie że na dolewki uzywać oleju od turbodiesla.

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... to trochę kijowo zaleca.

Oczywiście mogę tu opisac dlaczego, co i jak, ale nie o to chyba chodzi.

Generalnie- ja zalałbym:

oryginała HD SYN trójeczkę

a jak wolisz coś lepsiejszego to

Mobil 4T 15W-50

 

a z AMS Oila? - może to?:

http://www.amsoil.com/storefront/mcv.aspx

wg mnie 20W-50 będzie lepszy od SAE60, choćby ze względu na nasz klimat, choć nie tylko dlatego...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowka zaleca najtansza mozliwa wersje, chodzi o to ze olej do diesli ma dodatki polepszajace wspolprace krzywka / popychacz

lub szklanka ( w rozrzadzie ). Ja bym lal nawet 40, nie 50 bo to silnik ktory odwrotnie do innych HD szybko sie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Adamie...

 

Po za tym warto dodać, że olej SAE 60 źle pracuje w niższych temteraturach otoczenia...

Zastosowanie wiekszej gęstości oleju ma uzasadnienie też jeśi chodzi o naciski jednostkowe i luzy montażowe silnika, ale też uwazam, ze 40 mu nie zaszkodzi.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi - podsumowując jak wleje MOTUL 7100 10W40 nie zrobię krzywdy ? Na takim śmigałem jak miałem VTX1800 i mam do niego zaufanie ( nie ślizgało się sprzęgło ). Amsoil który mi podał Robert J. ma podobne parametry do Motul 7100 , a idąc dalej parametry podobne też ma Platinium 4T Orlenu i Castrol Racing 4T- niestety Orlen i Castrol to 10W50 - ale jako oleje też je biorę pod uwagę - Wszystkie oleje spełniają bądź przewyższają spec JASO MA2 - więc powinny być porównywalne - cenowo najlepiej wychodzi Platinium. Mętlik w głowie jest duży i tak naprawdę nie patrząc na cenę nie wiadomo co wybrać bo oleje są bardzo do siebie zblizone jeżeli chodzi o ich sepcyfikacje.

 

Pytałem bo nie chcę mieć uślizgów sprzęgła ani zaszkodzić silnikowi. Jak macie konkretne sugestię to poproszę bo ja sam nie jestem w stanie wybrać najlepszego = nie najdroższego

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnym HD nie ma znaczenia dla sprzęgła jaki olej wlejesz do silnika.To są inne wlewy ,więc porównanie do VTX-a odpada.A do silnika polecam właśnie Amsoil MCV 20W 50.A do sprzęgła leję zwykły olej ATF 220 z Mobila.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ten silnik wyżej się kręci ja bym wlał ten:

http://www.amsoil.com/storefront/mcf.aspx

http://amsoil.sklep.pl/products-page-2/oleje-motocyklowe/mcf-10w-40/

 

Co do Amsa to chyba wszyscy się zgodzą że jest jednym z najlepszych, mobli też jest dobrym olejem. Chcesz jeszcze lepiej to wymieniaj częściej, silnik się nie obrazi :biggrin: gorzej z kieszenią ta może :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter 1600- V-rod ma jeden wlew- jak Japończyk. V-rod jest bardziej porównywalny z japończykiem niż z HDekiem.... bo to przeca nie HD... :laugh:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ,to nie HD .Więc Motul 7100 10W 40 będzie najlepszy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piter1600 - to mi wystarczy.

 

A apropo HD czy nie HD nie wnikam - na zbiorku mam logo HD, na silniku też jest logo HD, nawet na pegach jest , więc mam HD - tylko nowoczesnego - chłodzonego cieczą, kręcącącego się do 10 k i mającego moc 120 HP - idzie nowoczesność Panowie - gdyby nie ten jak to mówicie nie HD - to HD by już na rynku nie było - Vrod, Nightrod i inne VRSC uratowały markę przed utratą rynku i naporem japońskich maszyn typu Yamaha Warior, Suzuki VZR, VTX1300 czy 1800 i inne power cruisery - ewolucja panowie ewolucja.

 

qurim - mam odpowiedź na moje pytanie - można zamknąć temat aby nie roztrząsać drażliwego tematu który HD jest bardzie lub mniej HDkowaty :biggrin: Fisu Nie lubię takich głupich komentarzy :banghead: - pochwal się jakiego ty masz HD :biggrin:

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo mnie interesuje co lubisz a co nie. :wink:

No i dziękuję Ci, że pozwoliles mi się wypowiedziec w swoim temacie... :biggrin: więcej juz Cię nie bedę nawiedzać w Twoich postach.

 

Lej motula i... szerokosci.... :biggrin:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Motolubni fanatycy 2-kółek do silnika olej tylko najlepszy jeśli chcecie czerpać z moto na maksa ,i nie zastanawiać się czy mu nie szkodzicie ,lub czy jest w nim najlepsza ''krew'' która go ożywia .Ja nie zmienię zdania i do wszystkiego co mam leję tylko castrol -do silników z osobnym sprzęgłem 10w60 ew.10w50 ale pierwszy lepszy lecz do eksploatacji sezonem wiosna-lato-jesień, do silników z mokrym sprzęgłem smarowanym tym samym olejem co silnik to tylko 10w50 4-t .

Jeśli ktoś potrzebuje porady lub pomocy technicznej,to proszę o wiadomość ,w miarę czasu odpowiem z chęcią.Pozdrawiam i nie oszczędzajcie na olejach ani dobrym paliwie .

ps.o jakości oleju nie świadczy napis np.15w40 lub 10w60 itp...(to jest znak w jakich warunkach można stosować dany olej.) tylko to czego nie piszą na bańkach czyli ''wskażnik lepkości'' (im wyższy tym lepszy olej) który mówi jak olej smaruje na zimno i jak na gorąco czy jest płynny na zimno i czy nie stanie się niesmarną wodą na gorącym silniku...........Te dane należy szukać na informacjach technicznych producentów olelów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...