tomasz wloch Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 (edytowane) Witajcie panowie walki z Yamaszką ciąg dalszy !! Niestety urwałem odpowietrznik w zacisku :banghead: .Użyłem większego wiertła aż do 5 mm i wykrętaka niestety ni hu hu ! Jak rozebrać zacisk ? Rozbiorę go do zera i wtedy mam jak go nagwintować na nowo .Gumki na tłoczku są ok ale jak go wydobyć? :excl:Nie chcę nic więcej urwać!! Edytowane 2 Marca 2012 przez tomasz wloch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Usunięcie resztki urwanego odpowietrznika jest prosta ale dla ślusarza z dużą praktyką. Tej operacji nie da się nauczyć w ciągu kilku minut przez internet.Na pewno nie możesz w żadnym wypadku używać gwintownika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz wloch Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witam Panie Piotrze! Ze to jest trudne to ja wiem ale ,za łatwo nie zamierzam się poddawać! Podjade dziś na warsztat ślusarski ale wątpie że mi pomogą dlatego szukam pomocy na forum . Lewych rąk nie mam a postaram się jakoś wykorzystać rady ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Potrzebna jest wiertarka stołowa i imadło maszynowe. Wiertło o średnicy rdzenia gwintu a potem dokładna głębokość gwintu od powierzchni zacisku ( można zmierzyć w drugim sprawnym).Po powolnym odwierceniu resztki urwanego odpowietrznika należy bardzo cierpliwie pozbyć się resztek nitki gwintu pazurkiem dorobionym np. ze starej szprychy rowerowej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz wloch Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 U mnie jest niestety tylko jeden zacisk ! rozwiercone mam do 6 mm i ciągle za mało moze ktoś poda mi średnice końcówki odpowietrznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Miałem podobny przypadek z odpowietrznikiem w Suzuki, mimo wywiercenia starego odpowietrznika nie szło pozbyć się resztek metalu z gwintu. Całość była bardzo skorodowana (motor stał wiele lat nieużywany). Rozwiązanie było bardzo proste, w sklepie motoryzacyjnym kupiłem odpowietrzniki o większej średnicy. Było kilka rozmiarów. Wywierciłem większy otwór i na nowo go nagwintowałem, oczywiście trzeba to zrobić dokładnie, idealnie w osi starego otworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Wiertło zrobi odpowiedni stożek? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Większość odpowietrzników jest zakończona typowym stożkiem, takim jak ma wiertło do stali. W przypadku grubych ścianek w zacisku można zastosować cały zestaw regeneracyjny taki jak na aukcji: http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-odpowietrznika-hamulcow-harley-i2154695217.html, lub coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz wloch Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 (edytowane) Panowie odpowietrznik zrobiony ,po prostu rozwiercony na maksa i nagwintowany na rozmiar 10mm . Tylko teraz martwi mnie zacisk który potraktowany 5 atmosferami nie chce wyskoczyć tylko rusza się około 5 mm do przodu i w tył :banghead:?!Ruszać go czy lepiej założyć i po zalaniu płynem może się rozrusza? Edytowane 17 Marca 2012 przez tomasz wloch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Egzamin ze ślusarstwa nie zaliczony a teraz poszukaj używanego zacisku bo ten nadaje się po umyciu jako przycisk na biurko.Chcesz zapieczony tłoczek usuwać takim ciśnieniem ? a ile atm daje Twoja pompa hamulcowa? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 swego czasu miałem podobny problem z tym że zastosowałem inną metodęw miejsce urwanego odpowietrznika przyspawałem podkładkę z otworem o takiej średnicy jak urwany odpowietrznik a później nakrętkę przyspawałem do tej podkładki od środka w 90% ta metoda się sprawdziłaoczywiście zacisk był rozebranypzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (edytowane) Tak się dzieje jak na siłę i na szybko chce się odkręcić odpowietrznik... Czasami jak nie idzie w lewo, to trzeba spróbować go trochę najpierw dokręcić i dopiero wykręcać - taka rada na przyszłość, można puknąć z wczuciem kilkakrotnie odpowietrznik od góry młotkiem, uchwycić odpowietrznik w imadle i obracać zacisk w celu odkręcenia - sprawdzona, pewna metoda. Poza tym jeśli chodzi o usunięcie tłoczków to najlepiej zrobić to za pomocą zmontowanego zespołu zacisk-pompa hamulcowa, jak wiemy powietrze ulega sprężaniu a płyn hamulcowy nie do końca. Edytowane 19 Marca 2012 przez Steve Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.