Skocz do zawartości

yamaha maxim 650 1981 rok jak rozebrać zacisk hamulca?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie panowie walki z Yamaszką ciąg dalszy !! Niestety urwałem odpowietrznik w zacisku :banghead: .Użyłem większego wiertła aż do 5 mm i wykrętaka niestety ni hu hu ! Jak rozebrać zacisk ? Rozbiorę go do zera i wtedy mam jak go nagwintować na nowo .Gumki na tłoczku są ok ale jak go wydobyć? :excl:Nie chcę nic więcej urwać!!

Edytowane przez tomasz wloch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie resztki urwanego odpowietrznika jest prosta ale dla ślusarza z dużą praktyką. Tej operacji nie da się nauczyć w ciągu kilku minut przez internet.

Na pewno nie możesz w żadnym wypadku używać gwintownika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Piotrze! Ze to jest trudne to ja wiem ale ,za łatwo nie zamierzam się poddawać! Podjade dziś na warsztat ślusarski ale wątpie że mi pomogą dlatego szukam pomocy na forum . Lewych rąk nie mam a postaram się jakoś wykorzystać rady !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna jest wiertarka stołowa i imadło maszynowe. Wiertło o średnicy rdzenia gwintu a potem dokładna głębokość gwintu od powierzchni zacisku ( można zmierzyć w drugim sprawnym).

Po powolnym odwierceniu resztki urwanego odpowietrznika należy bardzo cierpliwie pozbyć się resztek nitki gwintu pazurkiem dorobionym np. ze starej szprychy rowerowej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek z odpowietrznikiem w Suzuki, mimo wywiercenia starego odpowietrznika nie szło pozbyć się resztek metalu z gwintu. Całość była bardzo skorodowana (motor stał wiele lat nieużywany). Rozwiązanie było bardzo proste, w sklepie motoryzacyjnym kupiłem odpowietrzniki o większej średnicy. Było kilka rozmiarów. Wywierciłem większy otwór i na nowo go nagwintowałem, oczywiście trzeba to zrobić dokładnie, idealnie w osi starego otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość odpowietrzników jest zakończona typowym stożkiem, takim jak ma wiertło do stali. W przypadku grubych ścianek w zacisku można zastosować cały zestaw regeneracyjny taki jak na aukcji: http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy-odpowietrznika-hamulcow-harley-i2154695217.html, lub coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie odpowietrznik zrobiony ,po prostu rozwiercony na maksa i nagwintowany na rozmiar 10mm . Tylko teraz martwi mnie zacisk który potraktowany 5 atmosferami nie chce wyskoczyć tylko rusza się około 5 mm do przodu i w tył :banghead:

?!Ruszać go czy lepiej założyć i po zalaniu płynem może się rozrusza?

Edytowane przez tomasz wloch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egzamin ze ślusarstwa nie zaliczony a teraz poszukaj używanego zacisku bo ten nadaje się po umyciu jako przycisk na biurko.

Chcesz zapieczony tłoczek usuwać takim ciśnieniem ? a ile atm daje Twoja pompa hamulcowa?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swego czasu miałem podobny problem z tym że zastosowałem inną metodę

w miejsce urwanego odpowietrznika przyspawałem podkładkę z otworem o takiej średnicy jak urwany odpowietrznik a później nakrętkę przyspawałem do tej podkładki od środka w 90% ta metoda się sprawdziła

oczywiście zacisk był rozebrany

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się dzieje jak na siłę i na szybko chce się odkręcić odpowietrznik... Czasami jak nie idzie w lewo, to trzeba spróbować go trochę najpierw dokręcić i dopiero wykręcać - taka rada na przyszłość, można puknąć z wczuciem kilkakrotnie odpowietrznik od góry młotkiem, uchwycić odpowietrznik w imadle i obracać zacisk w celu odkręcenia - sprawdzona, pewna metoda. Poza tym jeśli chodzi o usunięcie tłoczków to najlepiej zrobić to za pomocą zmontowanego zespołu zacisk-pompa hamulcowa, jak wiemy powietrze ulega sprężaniu a płyn hamulcowy nie do końca.

Edytowane przez Steve

Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...