creawe Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Witam chciałbym się dowiedzieć jak docierać moto po wymianie tłoka w 4 paku , mowa o exc-r 530 ktmczy faktycznie zalecane jest nie wkręcać go za mocno , żeby nie miał za ciężko , jak długo docierać / ile baków ?czy może znacie jakieś inne metody ? Edytowane 15 Lutego 2012 przez creawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Przeczytaj watek o docieraniu przyklejony w mechanice motocyklowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creawe Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 czytałem czytałem , tylko dużo jest tam wypowiedzi .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Na nicasilu masz góra jeden bak na dotarcie (sam robiłeś wymianę czy ktoś ci to robił? Ruszaliście cylinder?). Unikaj pracy na wolnych obrotach zaraz po wymianie , używaj całego zakresu obrotów poza maksymalnym. Przyśpieszaj i hamuj silnikiem tak żeby go nie przegrzać. Czyli ogólnie normalna jazda bez zamułki i przegrzania na pierwszym baku. Później jeździsz na całego. Ten sposób jest i tak dość "ostrożny" bo crossówki to pół baku nie używać max obr bez zamułki oczywiście , a później już max dajesz i cieszysz sie jazdą. Edytowane 15 Lutego 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creawe Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 tłok był wymieniony w serwisie , czyli pierwszy bak wyjeździć unikając maksymalnych obrotów , a później można już mu sypać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 tłok był wymieniony w serwisie , czyli pierwszy bak wyjeździć unikając maksymalnych obrotów , a później można już mu sypać ?Właśnie tak. I uważaj żeby nie przegrzać. Pierwszy bak możesz tak do 3/4 obrotów jeździć z tym że raczej trzymaj się wyższych zakresów a nie pyrkaj między drzewami w terenie na 1/4 gazu, bo przy docieraniu motocykl ma miec obroty ponieważ ciśnienie gazów dociska pierścienie do cylindra i dzięki temu poprawnie się docierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creawe Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) po ilu godzinach / bakach , zmiana oleju? jaki olej lać ? aktualnie moto jest po wymianie wszystkich olejów , czekam aż warunki będą w miarę do jeżdżenia motorex 10w50 0,75+09 Edytowane 15 Lutego 2012 przez creawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Olej lej taki jaki jest zalecany. Bo okresie docierania zmień olej i jazda. Wymiana oleju w silnik co 15Mth, skrzynia to sprawa dyskusyjna. Wiele osób wymienia co drugą zmianę w silniku czyli co 30Mth inni wtedy co w silniku czyli po 15. Co 20-30 Mth możesz sprawdzić luzy zaworowe ( i pilnuj tego jak oka w głowie).pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creawe Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Olej lej taki jaki jest zalecany. Bo okresie docierania zmień olej i jazda. taki jak zalecany tzn? mineralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 taki jak zalecany tzn? mineralny?Żaden minerał tylko pełny syntetyk! I wymiana nie co 15godz. tylko co 10godz. Nie można przeciągać tutaj wymian oleju bo w silniku jest go tylko 0,6L. W Skrzyni niektórzy rzeczywiście wymieniają co dwie wymiany w silniku, i nie ma nic złego w tym, twój wybór jak zrobisz. Docieranie u ciebie wygląda następująco, jeden zbiornik paliwa wyjeżdżony w całym zakresie obrotów, wystrzegać się długotrwałego pałowania np. w bagnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Spotkałem się z kilkoma opiniami osób które jeżdżą na 530 i wymieniają co 15, twierdząc że nic złego się nie dzieje, ale jak wymieni częściej to nawet lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Ja w swojej 530exc tez wymienialem tlok, z powodu spalania oleju po 75hZaraz po wymianie zalalem mineral motula 20w50, tak pojezdzilem 2h i wrzucilem znow mineral, teraz planuje znow z 2h pojezdzic i wtedy wrzuce full syntetyk. A czy ma to sens, dobre pytanie :laugh:Na ktmtalk.com bardzo duzo ludzi 530,450exc dociera wlasnie na minerale, nowe i po remoncieAle wiesz, w tych sprawach kazdy ma swoje zdanie i swoja wlasna opinie :biggrin: p.s. zalanie mineralu na 15h to na pewno nie jest najlepszy pomysl, ale 1-2h krzywdu mu nie zrobi :wink: Edytowane 15 Lutego 2012 przez Kris_big Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Na mineralu pierścienie szybciej się docierają bo nie zawiera on tyle środków ograniczających tarcie co syntetyk. Czyli +1 dla minerala : szybciej i "lepiej" Edytowane 15 Lutego 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Na mineralu pierścienie szybciej się docierają bo nie zawiera on tyle środków ograniczających tarcie co syntetyk. Czyli +1 dla minerala : szybciej i "lepiej" dokladnie tym sie kierowalem ;) to co moge jeszcze podpowiedziec, to jak ktos zamierza jezdzic i docierac teraz jak temperatura jest w okolicach 0oC ; -5oC, to prosze wziąć pod uwage olej mineralny Hondy GN4 to jest 10W40 (okolo 30pln za litr w hondzie, wiec nie ma tragedii), nie jest tak gesty jak Motul 20W50 na zimno, a w niskich temperaturach tak jak teraz daje rade i raczej sie nie przegrzeje Edytowane 15 Lutego 2012 przez Kris_big Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creawe Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 poczekam , aż warunki będą trochę lepsze do jeżdżenia , czyli docierać na fullsyntetyku olej co 10 godzin w skrzyni co 20 godzin . jaki olej lepszy motorex czy motul ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.