Skocz do zawartości

BMW G450X


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, czy ktoś z Forumowiczów jest właścicielem tego Motocykla i może podzielić się wrażeniami z jazdy oraz jego minusami oprócz tego ze "Będziesz miał wydatek" jak ci pewnie plastik itp. :) Czy są jakieś roznieć wraz z nowszym rocznikiem? Na co patrzeć przy ewentualnym zakupie tego modelu(miałem już inne motocykle)?

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witaj

Kiedyś "stałem" kilka razy obok takiego i jako nowe i roczne sztuki ok, potem nie wiem. Dobrze tylko trafić na odpowiedni serwis i dostępnośc części, żeby sklep nie korzystał nadtto z w/w sloganu.Np. błotnik przód (chyba) tańszy niż zamienniki acerbisa, ale może dla tego że mniejszy:)?

Na pewno znajdzie sie ktos kto pomoże z częściami.

 

Warto pamietać, że producent jest znaną marką, zastosował stare, sprawdzone patenty w zawieszeniu (inne mocowanie osi wahacza, wspólne z osia zębatki zdawczej co daje dłuższy wahacz) w prowadzeniu ok, w serwisie "pechowca" może stawiać troszke w innym swietle.

Silnik z Tajwanu, ale za to, z najnowocześniejszej, na owe czasy, fabryki. Motocykl fajny.

 

Pozdrawiam

Sumomoto

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ten motocykl przez 1 sezon (2011) i muszę powiedzieć że to była porażka. Największy ból tego motocykla to zawieszenie. Z tyłu jest Ohlins. Brzmi to dumnie, ale ten Ohlins nie wiem dlaczego nie byłem w stanie dostroić na warunki w jakich jeżdżę, a dokładnie kamienie. Ten motor świentnie poruszał się po płaskim terenie takim jak piasek, żwir albo ziemia. Jeżeli wjechało się na kamienie, takie jakie są w Twoich (i moich) terenach tzn okolic Myślenic to wyrzucał z siodła i jazda się kończyła.

Kolejna rzecz, która mnie denerwowała w tym moto to waga. Może ogólna waga jest niższa niż inne 450, ale podczas jazdy wydawał się cięższy.

 

Jeżeli chodzi o części oraz serwis to nie ma z tym więszego problemu. Ja zaopatrywałem się w salonie BMW w Krakowie (Raider). Od zamówienia max tydzień i części były do odebrania. Ceny też nie były jakieś kosmiczne.

Tutaj wrzucam schematy na którym są wszystkie ceny każdej z części tego motocykla to można sobie zobaczyć.

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=51781&rnd=03252011

 

Jako nowa konstrukcja to g450x posiada błędy wieku dziecięcego. Roczniki 2008 oraz 2009 mają ich sporo. Np rozrusznik jest troche słaby, alternator się rozpada, koło pośrednie (taki ogranicznik momentu obrotowego) pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów ślizga oraz wyje. Dopiero model 2010 popraili i (podobno) weliminowali te błędy. Z resztą możesz sobie popatrzyć na te schematy do których link podałem i jeżeli jakaś część jest opisana jako np:

23007715471 was superseded by 23007721996.
to znaczy że tą część poprawili. W moim moto rozpadł się właśnie alternator oraz wymieniałem koło pośrednie (alternator 1000zł a koło pośrednie 500zł).

 

Podsumowując g450x w mojej ocenie nie nadaje się na kamienie, dlatego przerzuciłem się na WR 450F z 2009 roku. Przepaść w stosunku do BMW.

Pozdrawiam

Paweł.

Edytowane przez paw^el
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,Dziękuje Ci za wypowiedz, stety posiadam już ten motocykl :) i mam kilka pytań:

1.Miałeś problemy z zapalaniem? Posłuchaj mojej historii;

Pojeździłem moto jakąś 1h wszystko grało elegancko, jedynie jak się zagrzał sprzęgło głośniej chodziło ale jeżeli naciśniesz klamkę sprzęgła to się wyciszało, sprzęgło nie ślizga i dobrze wysprzęgla, czy to oznacza że ma już duże luzy albo ogranicznik momentu jest do wymiany lub czy te motocykle tak mają ??

W tym samym dniu po jeździe motocykl mi zgasł z mojej winy (za szybko sprzęgło puściłem ) i właśnie to się zaczęły schody tez z mojej chyba winy bo chciałem sprawdzić luz pomiędzy zębatkami a łańcuchem wiec gdy moto zgasł pchnąłem go trochę do tylu i do przodu żeby to właśnie zobaczyć, był oczywiście na biegu. Po tym wyluzowałem go i chciałem zapalić... i co jest.. nie chce zapalić.. pale i pale kreci normalnie aż nagle zapalił ale miał obroty jak na ssaniu i nie pracował równo wtf ?? myślę już coś zepsułem a dopiero co kupiłem, przejechałem może 2h. W tym czasie zapaliła mi się rezerwa wiec zatankowałem na shellu myśląc ze to paliwo się kończy. Po zatankowaniu to samo:( kręcę i kręcę prawie pali i zapalił znów na wysokich oborach. Dojechałem do domu, dałem mu czas na ostygniecie myśląc ze to czujnik temp który był felerny w tych moto, jednak bez skutecznie. Może i trochę szybciej zapalił ale znów na wysokich obrotach, żeby się upewnić po chwile jazdy zatrzymałem się i zgasiłem moto, próbuje zapalić i nic, po mękach niestety akumulator już nie dał rady:( musiałem prowadzić motocykl do domu :( ale obciach.... Dobra po zbierałem się i sprawdziłem bez rezultatów:

- Zmiana świecy NGK Spark Plug Iridium CR9EIX

- Filter powietrza czysty i silnik ciągnie powietrze

- Naładowanie akumulator ładowarką procesorową

- Sprawdzenie wtyczek i bezpieczników

- Pompa paliwa działa (włączenie świateł + wciśnięcie długich świateł uaktywnia pompę)

 

Po naładowaniu akumulatora chciałem sprawdzić czy pomoże ale to samo choć raz strzeliło z gaźnika(samozapłon czyli paliwo dochodzi ), próbowałem odkręcać trochę gazu i po chwili meczenia odpalił pochodził parę sekund i go zgasiłem bo nie miał założonego filtra. Po założeniu filtra już nie zapalił :(

 

Teraz moje pytanie co do przyczyn:

 

- przeskoczył łańcuszek rozrządu kiedy pchałem moto do tylu i do przodu;

- dekompresor

- ogranicznik momentu obr.

- wtryskiwacz

- elektronika

 

Trochę detali na temat moto:

G450X 2009

Przebieg:

~45 motogodzin

~1600km

- Pełna Historia serwisowa z BMW

- Wszystkie poprawi zrobione z tym że nie rozumiem wszystkich:

 

Recall Completed

 

0012010000 Freewheel Ring ( Dokręcenie magneta które mogło uszkodzić alternator???)

 

0017000000 Thermostatic Switch (czujnik temperatury który załączał wiatrak i wyładowywał akumulator )

 

0034650000 Corrugated Protector (nie wiem??)

 

0046350000 Replace Trim Panels (nie wiem??)

 

 

 

PROSZĘ O POMOC!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem bez rezultatów:

- Zmiana świecy NGK Spark Plug Iridium CR9EIX

- Filter powietrza czysty i silnik ciągnie powietrze

- Naładowanie akumulator ładowarką procesorową

- Sprawdzenie wtyczek i bezpieczników

- Pompa paliwa działa (włączenie świateł + wciśnięcie długich świateł uaktywnia pompę)

 

Gdzie jest sensor położenia wału ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czesc, myslę o zakupie takiego sprzętu rocznik 08-09, sprzęt ma służyć do weekendowej rekreacji, ktos powie na co zwracać uwagę przy oględzinach? Nie znam się na endurakach więc każda wskazówka bedzie cenna. A czy w ogóle warto ładowac się w tak egzotyczny na naszym rynku sprzęt ?

pozdro

Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cze , napisz jak rozwiazales problem z tym BMW jestem strasznie ciekawy. Nigdy nie mialem stycznosci z tym motocyklem i korci mnie strasznie aby przeszedl przez moje rece .Napisz cos wiecej o nim jak sie eksplatuje . Z twojego opisu usterki obstawiam ze zostal uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy albo wszedl w jakis tryb awaryjny bo to motocykl z wtryskiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jeżdżę na BMW G450X 2009 r. juz 4 sezon mam przejechane 10 tyś km tylko rzeźnia czyli teren las Bieszczady i Ukraina nie ma lekko!!! dałem teraz do przeglądu silnika czy jest cos do wymiany za czasu żeby później nie było za późno i za dużo kasy wydąć.... i tak:

- jak by były pierścienie to tylko je trzeba było wymienić niestety nie dobierze i trzeba całego tłoka zmienić.

- łańcuszek rozrządu jeszcze 1/3 naciągu zostało ale wymieniam bo zamierzam nadal ze 3 lata pośmigać

- zawory ok!! wkoncu tytanowe!!!

- luz zaworowy jeden zawór ssący do lekkiej regulacji reszta w normie ( zawory na płytkach)

i reszta ok

i taka moja mała anegdotka :blink: Jak ktoś umie jeździć i dbać o motor to pośmiga i biedzie miął z tego dużo frajdy!!!! :cool:

I proszę sie nie wypowiadać ze wadliwy nie wart kupowania !!!nie umiesz użytkować to każdy zepsujesz!!! :banghead:

co do alternatora rozwalającego fakt jest niedorobienie które łatwo zapobiec a mianowicie magneto jest połączone z taka tarcza zębatą skrubami 8 sztuk chyba i z czasem nie zawsze nie każdy motór potrafi ze ów śrubka sie odkręcić i jak wpadnie to robi sieczkę i cały syf leci do silnika...kolega tak miął... ja zaglądnąłem i tez juz miąłem poluzowane śruby trzeba je dokręcić na kleju albo zabić z 2 strony gdyż jest taka możliwość roboty na 30 minut i masz z głowy problem!!!

zawieszenie przód Marzocchi dużo lepiej sie prowadzi nic WP koledzy potwierdzają i ja tez poprzednie 2 motory KTM exc i jak to mówią ktm to sztywny kolek! a tył wiadomo Ohlins z szybka regulacja w terenie bez wożenia śrubokręta.... ps chcesz żeby zawieszenie dobrze pracowało podstawa to prawidłowe wstępne ustawienie i wymiana oleju minimum raz do roku!!!!

jak by co słuze pomoca na @



Cześć,Dziękuje Ci za wypowiedz, stety posiadam już ten motocykl :) i mam kilka pytań:
1.Miałeś problemy z zapalaniem? Posłuchaj mojej historii;
Pojeździłem moto jakąś 1h wszystko grało elegancko, jedynie jak się zagrzał sprzęgło głośniej chodziło ale jeżeli naciśniesz klamkę sprzęgła to się wyciszało, sprzęgło nie ślizga i dobrze wysprzęgla, czy to oznacza że ma już duże luzy albo ogranicznik momentu jest do wymiany lub czy te motocykle tak mają ??
W tym samym dniu po jeździe motocykl mi zgasł z mojej winy (za szybko sprzęgło puściłem ) i właśnie to się zaczęły schody tez z mojej chyba winy bo chciałem sprawdzić luz pomiędzy zębatkami a łańcuchem wiec gdy moto zgasł pchnąłem go trochę do tylu i do przodu żeby to właśnie zobaczyć, był oczywiście na biegu. Po tym wyluzowałem go i chciałem zapalić... i co jest.. nie chce zapalić.. pale i pale kreci normalnie aż nagle zapalił ale miał obroty jak na ssaniu i nie pracował równo wtf ?? myślę już coś zepsułem a dopiero co kupiłem, przejechałem może 2h. W tym czasie zapaliła mi się rezerwa wiec zatankowałem na shellu myśląc ze to paliwo się kończy. Po zatankowaniu to samo:( kręcę i kręcę prawie pali i zapalił znów na wysokich oborach. Dojechałem do domu, dałem mu czas na ostygniecie myśląc ze to czujnik temp który był felerny w tych moto, jednak bez skutecznie. Może i trochę szybciej zapalił ale znów na wysokich obrotach, żeby się upewnić po chwile jazdy zatrzymałem się i zgasiłem moto, próbuje zapalić i nic, po mękach niestety akumulator już nie dał rady:( musiałem prowadzić motocykl do domu :( ale obciach.... Dobra po zbierałem się i sprawdziłem bez rezultatów:
- Zmiana świecy NGK Spark Plug Iridium CR9EIX
- Filter powietrza czysty i silnik ciągnie powietrze
- Naładowanie akumulator ładowarką procesorową
- Sprawdzenie wtyczek i bezpieczników
- Pompa paliwa działa (włączenie świateł + wciśnięcie długich świateł uaktywnia pompę)

Po naładowaniu akumulatora chciałem sprawdzić czy pomoże ale to samo choć raz strzeliło z gaźnika(samozapłon czyli paliwo dochodzi ), próbowałem odkręcać trochę gazu i po chwili meczenia odpalił pochodził parę sekund i go zgasiłem bo nie miał założonego filtra. Po założeniu filtra już nie zapalił :(

Teraz moje pytanie co do przyczyn:

- przeskoczył łańcuszek rozrządu kiedy pchałem moto do tylu i do przodu;
- dekompresor
- ogranicznik momentu obr.
- wtryskiwacz
- elektronika

Trochę detali na temat moto:
G450X 2009
Przebieg:
~45 motogodzin
~1600km
- Pełna Historia serwisowa z BMW
- Wszystkie poprawi zrobione z tym że nie rozumiem wszystkich:

Recall Completed

0012010000 Freewheel Ring ( Dokręcenie magneta które mogło uszkodzić alternator???)

0017000000 Thermostatic Switch (czujnik temperatury który załączał wiatrak i wyładowywał akumulator )

0034650000 Corrugated Protector (nie wiem??)

0046350000 Replace Trim Panels (nie wiem??)



PROSZĘ O POMOC!!

pod siedzeniem na samym srodku ramy jak cały komputer schowany pod plastikowa osłona znajdziesz 2 przekazniki odpowiedzialne za włączanie pompy komputera i na rozruch wtyczka nie jest zabezpieczona dobrze i rdzewieją styki .... tez mialem ze nagle w lesie nie pali i jak by padł akumulator a za chwile jak nowy!!!

do wymiany 2 przekazniki 61.36-1393412 i zabezpieczenie tej wtyczki przed wilgocia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, poszukuje informacji na temat tego motocykla, gdyż chciałbym się na niego przesiąść z exc 250 2t. Zależy mi głównie na opiniach na temat prowadzenia, oddawania mocy i ogólnej eksploatacji np.w stosunku do exc 450rfs. Dodam Że motocykl będzie używany głównie do hard enduro lub dalszych ekspedycji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...