Skocz do zawartości

Automat vs Manual


Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem, że wspomniałeś o TT. Nie złość się, ja nie złośliwie...przecież my tu nie od wczoraj.

Zwracam uwage na takie sprawy bo potem wchodzi koleś do warsztatu i mówi, że na internecie czytał, że w BMW można wymienić sprzęgło bez wyjmowania skrzyni...

:flesje:

 

A ja taki jestem, niedoceniany :D

 

Kiedyś ojciec miał W123 300D z AT ale niestety nie pamiętam jak to jeździło. Na pewno nie pamiętam żeby szarpało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję powozić dupsko Insignią 2.2 w dizlu z automatem . Jest inaczej , ale mi ni chu*a nie odpowiada . A do czerwoności wku**ia mnie fakt nieprzewidywalności reakcji pieca na wciśnięcie pedału gazu i powolne trybienie przerzucania w dół (gaz w podłodze , piec nie warcy , nagle ogień i do przodu) co raz skończyło by się solidnym dzwonem :banghead: Jednak dwie nogi i kutas to moim zdaniem najlepszy zestaw do dowodzenia 3 klawiszami .A jak utyje bardziej , to sobie kupie szofera :biggrin:

Bo tego ciskania trzeba się nauczyć. Nie ma w automacie ot tak, cisnę i tyle. Ja mam nogę tak wyczutą, że wiem jak ciskać, żeby redukował mi do tego biegu, który chcę. Łatwo narzeka się na coś czego się nie poznało.

kadet, astra, vectra, calibra :P

chodzi o skrzynię czy ma wizjer, jak ma to tylko wystarczy wysunąć wałek sprzęgła przez boczny dekiel i tarcza wypada

Oczywiście, że nie tylko w kadecie ta skrzynia była...jednak wszystkie przestano produkować już lat naście temu ;) .

Nadal sobie nie przypomniałem w jakim jeszcze aucie można było wysunąć wałek.

 

A ja taki jestem, niedoceniany :D

 

Kiedyś ojciec miał W123 300D z AT ale niestety nie pamiętam jak to jeździło. Na pewno nie pamiętam żeby szarpało :)

Szarpanie skrzyni jest z reguły objawem nadchodzących kłopotów.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie jezdze od wielu lat automatami. Bedac szczerym to w codziennym uzytkowaniu manual nie ma zadnej przewagi nad automatem. Nikt mi nie powie, ze jadac do marketu na zakupy wykorzystuje skrzynie manualna na maksa - no chyba, ze jezdzi jak dres.:) Wada automatow to koszty eksploatacji i ewentualnych napraw. Tyle, ze np. w moim starym mercu skrzynia ma co najmniej 400k km nakulane i nic kompletnie sie nie dzieje. Wiadomo, ze nowoczesne skrzynie to nie te same muly co ich poprzedniczki tak wiec redukcja, reakcja na kick down itd wyglada zupelnie inaczej niz kilka, kilkanascie lat temu. Ma to tez wade bo nowsze skrzynie sa bardziej wrazliwe i mniej zywotne niz mulowate 4 biegowe skrzynie sprzed x lat. Co do wyprzedzania i reakcji - sa skrzynie, ktore reaguja na gaz o wiele szybciej niz jakiekolwiek przelaczenie manualne, ale one nie sa w polaczeniu z silnikeim 1,0 i nie byly produkowane 10 lat temu a obecnie. No i sa roznice pomiedzy skrzynia opla a skrzynia dsg w vw, czy skrzynia merca. Tutaj doswiadczenie producenta gra ogromna role.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do codziennej, zwykłej, niewymagajacej osiagow eksploatacji w lecie zdecydowanie automat, szczegolnie na wycieczki z dupeczka :D

 

Do wygłupow tylko manual, drifty automatem to smiech na sali, probowalem wiele razy i gała ;) Przebijanie zasp w zime- automat wysiada a manualem dobierasz taki bieg zeby za mocno nie mielil i jazda, w razie utkniecia bujasz auto przod tyl sprzeglem i w 90% przypadkow wyjezdzasz, automatem bez 4x4 w takiej sytuacji dupa blada.

 

Automat jest mega wygodny, lecisz sobie w trasie i opierdzielasz plecak kanapek, piszesz smsy albo dlubiesz w nosie :D Ale jak na moje zastosowania samochodu zalety manuala (ktorego jedyna wada jest mniejsza wygoda), przycmiewaja ta jedna malutka zalete automatu- opierdzielanie sie ;)

Edytowane przez Lukasz89

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie jezdze od wielu lat automatami. Bedac szczerym to w codziennym uzytkowaniu manual nie ma zadnej przewagi nad automatem. Nikt mi nie powie, ze jadac do marketu na zakupy wykorzystuje skrzynie manualna na maksa - no chyba, ze jezdzi jak dres. :) Wada automatow to koszty eksploatacji i ewentualnych napraw. Tyle, ze np. w moim starym mercu skrzynia ma co najmniej 400k km nakulane i nic kompletnie sie nie dzieje. Wiadomo, ze nowoczesne skrzynie to nie te same muly co ich poprzedniczki tak wiec redukcja, reakcja na kick down itd wyglada zupelnie inaczej niz kilka, kilkanascie lat temu. Ma to tez wade bo nowsze skrzynie sa bardziej wrazliwe i mniej zywotne niz mulowate 4 biegowe skrzynie sprzed x lat. Co do wyprzedzania i reakcji - sa skrzynie, ktore reaguja na gaz o wiele szybciej niz jakiekolwiek przelaczenie manualne, ale one nie sa w polaczeniu z silnikeim 1,0 i nie byly produkowane 10 lat temu a obecnie. No i sa roznice pomiedzy skrzynia opla a skrzynia dsg w vw, czy skrzynia merca. Tutaj doswiadczenie producenta gra ogromna role.

No to jezdzę jak dres :biggrin: wg . uzytkownika :

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

 

Tak ,automaty są wygodne i do dupy . To zdanie jest ,jak na mój gust , kompromisem.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do codziennej, zwykłej, niewymagajacej osiagow eksploatacji w lecie zdecydowanie automat, szczegolnie na wycieczki z dupeczka :D

 

Do wygłupow tylko manual, drifty automatem to smiech na sali, probowalem wiele razy i gała ;) Przebijanie zasp w zime- automat wysiada a manualem dobierasz taki bieg zeby za mocno nie mielil i jazda, w razie utkniecia bujasz auto przod tyl sprzeglem i w 90% przypadkow wyjezdzasz, automatem bez 4x4 w takiej sytuacji dupa blada.

 

Automat jest mega wygodny, lecisz sobie w trasie i opierdzielasz plecak kanapek, piszesz smsy albo dlubiesz w nosie :D Ale jak na moje zastosowania samochodu zalety manuala (ktorego jedyna wada jest mniejsza wygoda), przycmiewaja ta jedna malutka zalete automatu- opierdzielanie sie ;)

Zapewne nie masz pojęcia po co są pozostałe cyferki oprócz D, R i P...

Właśnie takie posty sprawiają, że jestem przeświadczony o niewiedzy użytkowników automatów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jezdzę jak dres :biggrin: wg . uzytkownika :

 

 

Tak ,automaty są wygodne i do dupy . To zdanie jest ,jak na mój gust , kompromisem.

 

Nie bardzo rozumiem co maja do mojej wypowiedzi wyszczegolnione przez Ciebie moje motocykle?? Znaczy sie rozumiem, ze gdybym latal wloskim wynalazkiem to wtedy palalbym miloscia do skrzyn manualnych? Nie martw sie - skoro kupilem hd to rownie dobrze moglbym kupic aprille dla kaprysu ale jakos nie wplynelo by to na moje pojmowanie rzeczywistosci. Mam to szczescie, ze co tydzien praktycznie lece w trase jakims innym samochodem i to nowym wiec mam akurat okazje porownac plusy i minusy roznych skrzyn biegow w normalnym uzytkowaniu. Proste pytanie - naprawde uwazasz, ze na autostradzie maual ma w czymkolwiek przewage nad automatem? Jak ktos chce baczki na parkingu krecic to faktycznie potrzebuje manuala ale z tego sie wyrasta.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , vpower wrzuciłes mnie do wora z dresami , ja cie wrzucam do wora z ks-rajderami :cool:Czyli za wczesna emerytura mentalna :bigrazz:

Reszta to rzecz gustu i tej polemiki.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do codziennej, zwykłej, niewymagajacej osiagow eksploatacji w lecie zdecydowanie automat, szczegolnie na wycieczki z dupeczka :D

 

Do wygłupow tylko manual, drifty automatem to smiech na sali, probowalem wiele razy i gała ;) Przebijanie zasp w zime- automat wysiada a manualem dobierasz taki bieg zeby za mocno nie mielil i jazda, w razie utkniecia bujasz auto przod tyl sprzeglem i w 90% przypadkow wyjezdzasz, automatem bez 4x4 w takiej sytuacji dupa blada.

 

Automat jest mega wygodny, lecisz sobie w trasie i opierdzielasz plecak kanapek, piszesz smsy albo dlubiesz w nosie :D Ale jak na moje zastosowania samochodu zalety manuala (ktorego jedyna wada jest mniejsza wygoda), przycmiewaja ta jedna malutka zalete automatu- opierdzielanie sie ;)

 

Ten automat o ktorym piszesz, to akie pojemnosci byl ?

 

1,6 czy 1,8 ? ? ? :icon_mrgreen:

 

I nie pisz prosze, ze automatu nieda sie rozbuac, bo sie da, nawet 1,2 l 55 KM benzyna dawala rade w zaspach ktorych jeszcze nie widziales i najprawdopodobniej nigdy juz widziec nie bedziesz - kleska zimy w 1978 r.

 

To, zektos nie potrafi nie znaczy, ze sie nieda lub jest niemozliwe.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to sie tylko jednemu dziwie - rozumiem, ze kazdy maniak manuala w silniku 1,6 pogardzilby np. takim CLSem od AMG, RS6 czy M6 w automacie i tu cytuje "bo automaty sa wygodne i do dupy"... Taaa. Juz to widze... Dziwne, ze wiekszosc owych kilkusetkonnych potworow ma skrzynie automatyczne zamiast manualnych - istny fenomen prawda - ale Ci konstruktorzy w tych firmach musza byc glupi.:)

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie przestań dziwić.

Tak , automat jest wygodniy i do dupy - to jest moja własna 100% subiektywna opinia któej nikomu nie narzucam wkładając go do konkretnej szuflady .

Wiesz , kulturalni i inteligentni ludzie pojmują co znaczy gust i dlaczego o nim zwyczajnie się nie dyskutuje . Ale "do tego trzeba dorosnąć" :bigrazz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopie daj sobie na wstrzymanie i zejdz ze mnie, a o moj intelekt sie nie boj bo moglbys sie zdziwic. Zreszta niewazne.

Mnie wali czy lubisz takie czy inne skrzynie, ale wiesz dyskusja na zasadzie - cos jest do dupy bo jest i koniec to jak dyskusja z dzieckiem, a na to mi szkoda czasu.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie się obawaim , może nie o intelekt tylko o pamięc i spostrzegawczość gdzyż nie zauwazyłes że wymieniłem co mi nie odpowiada w tym jednym automacie którym miałem okazję jechać. a juz twierdzisz że "bo jest i koniec" i "jak z dzieckiem" .Taa.. :bigrazz: Zaprawde pracujesz pełną parą na wizerunek armatyrzustów.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko co ma motocykl, ktorym jezdze do skrzyn biegow? Znaczy sie jak bym latal R1 to wtedy bylbym wg. Ciebie cool i wogole zajebisty gosc modlacy sie do manualnej skrzyni biegow jak wnioskuje wszyscy latajacy sportami z Toba na czele? Dorosnij. Przejechales sie jednym automatem i na tej podstawie wyciagasz jakies wnioski. Przejedz sie porzadnym samochodem - moze zmienisz zdanie. Chociaz z drugiej strony mam gleboko gdzies czym jezdzisz i jak jezdzisz.

P.S.

Co do armatur - zawsze moge sprzedac hdeka i kupic 2 aprille ale kurcze nie bawi mnie stanie pod dyskotekami i czekanie na panny. To tez schemat - prawda?

Tak wiec skoro nic o mnie nie wiesz to nie oceniaj. Nie motocykl swiadczy o kims i mozna jezdzic jak ci*a na stu konnym sporcie.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...