michal.051 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Witam,serdecznie proszę o wskazówki dotyczące budowy przyczepki dwuosiowej o dmc 750 kg.Mam zaplecze techniczne, mam skąd pozyskać potrzebne materiały. Potrzebuje jedynie takich porad jak np. jakie koła, jakie osie, z czego najlepiej itd.Chcę zbudować dwuosiówkę, ponieważ będę przewoził na niej materiały od 2,5 do 4 m. a przyczepa tego typu jest bardziej stabilna podczas przeładowania przodu/tyłu.Wymiary 3,5x1,5m z możliwością rozłożenia przedniej burty. Chodziło mi po głowie kupienie nowej, ale patrząc na ceny, jakość materiałów a także samego wykonania, zdecydowałem się na budowę. z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Jezeli juz chcesz budowac to budowalbym najazdowke. Problem w tym, ze musialbys kupic dyszel ( V- ka z dwoch profili. Osie mogly by byc z jakiegos auta ( tylne belki z przednionapedowych ) Zwroc uwage na odstep miedzy osiami z teo co pamietam to nie moze byc wiekszy niz 750 mm powodzenia. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 jak już belka z auta to dobrze żeby miała stabilizatortak to dobre rozwiązanie, wystarczy prosto dorobić mocowania i resztę kątów już mamy gotowe Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 No i byla resorowana. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Ja wziąłem oś z żuka, 4 tony obciążenia wytrzymała. Jeżeli chcesz oś z osobówki to odpuść sobie na wstępie Peugeot/Citroen. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 (edytowane) Przerabiałem temat, sam wykonałem jedną sztukę do przewozu psów na zawody. Wyszła tak: Główne podzespoły (czyli amortyzowane osie z homologacją, zaczep) kupiłem w firmie Cymerman pod Górą Kalwarią (30 km od wawy) (link http://www.przyczepy.waw.pl/). Cała reszta wykonana metodą domową. Nie bawiłem się w rejestrację, tylko wziąłem dowód i tablicę od innej, więc nie wiem jak wygląda sprawa rejestracji jako SAM (kiedyś miałem lawetę zarejestrowaną jako SAM i w sumie procedura nie była skomplikowana - nabili numery na stacji diagnostycznej, przykleili tabliczkę znamionową i tyle, koszt nie był jakiś duży). Ze szczegółów musisz pamiętać, że wszystkie opony muszą być identyczne (takie sam bieżnik), bo osie są oddalone od siebie na mniej niż 1 metr. Zdecydowanie też polecam Ci ocynkować ramę z wiadomych względów - ja tego nie robiłem i trzeba było co sezon konserwować, lakierować. Ogólnie szkoda czasu i pieniędzy na taką zabawę potem. Aaaa, co do osi - bierz naprawdę dobre, bo w przypadku 2-osiówek zawsze druga oś dostaje straszne "cięgi" podczas jazdy po mokrym albo śniegu. Cały syf spod przedniej osi idzie prosto na piastę/łożysko kół drugiej osi. Dlatego tu nie warto oszczędzać, sam miałem kiedyś problem z urywającym się kołem na autostradzie... Edytowane 28 Stycznia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 :icon_mrgreen: ...Nie bawiłem się w rejestrację, tylko wziąłem dowód i tablicę od innej, więc nie wiem jak wygląda sprawa rejestracji jako SAM (kiedyś miałem lawetę zarejestrowaną jako SAM i w sumie procedura nie była skomplikowana - nabili numery na stacji diagnostycznej, przykleili tabliczkę znamionową i tyle, koszt nie był jakiś duży). He, he, niezly przekret, ale trzeba przyznac wyszla fajnie. U nas by nie przeszlo, przy najblizszej kontroli sprawdzili by wage i wymiary z dowodem rej. i klapa na calej lini Ja mojej nie malowalem tylko od razu prysnalem "barankien" - tez mam spokoj z konserwacja Jakiej szerokoscimasz osie ? Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 (edytowane) U nas by nie przeszlo, przy najblizszej kontroli sprawdzili by wage i wymiary z dowodem rej. i klapa na calej lini Eeee tam, kontrolowali mnie kilka razy w Deutchlandii i było spoko - nawet kiedyś niemiecka straż graniczna kazała mi losowo otwierać boksy i wyciągać psy, zaglądali do środka, sprawdzili dokumenty i życzyli dobrej drogi :) Tabliczkę znamionową miałem przekręconą z innej przyczepy i tyle. Waga się mniej więcej zgadzała, liczba osi już nie, ale w dowodzie nie ma takiej informacji ;) Ja mojej nie malowalem tylko od razu prysnalem "barankien" - tez mam spokoj z konserwacja No tak, to jest dobre rozwiązanie alternatywne do cynkowania, racja! Edytowane 28 Stycznia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 no więc tak;dyszel ,,V"" wiem że ma być wykonany z materiału bez ,,szwu" osie na pewno będą zaadoptowane z jakiegoś auta, nie wiem tylko jeszcze z jakiego, ogólnie kilometr ode mnie jest olbrzymi szrot więc mam z czego wybierać, gdzieś czytałem że najlepsze są z busów typu ducato itp. jeśli tego nie będzie to co jest dobre?? kupno nowych np. knotta nie wchodzi w grę z racji budżetucała rama z profilu zamkniętego, jakich wymiarów materiał wykorzystać?? drobiazgami jak zaczep, oświetlenie, podłoga to detale którymi na razie nie mam co zawracać sobie głowyrejestracja oczywiście jako SAM co do ,,baranka" to świetny pomysł, chociaż wiem że niedaleko cynkują ogniowo, to baranka położę sobie zawsze sam ogólnie przyczepka ma być odporna na przeładowanie, ale wszystko z głową :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 od jakiegoś oplaa spręzyny zawsze można zastąpić "bałwankiem"z busa ośka też dobra bo szersza Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 1. gdzieś czytałem że najlepsze są z busów typu ducato 2. cała rama z profilu zamkniętego, jakich wymiarów materiał wykorzystać?? 3. oświetlenie, 4. ogólnie przyczepka ma być odporna na przeładowanie, ale wszystko z głową . 1. dobrze czytales 2. jeden milimetr bedzie juz wystarczajacy, 3. Musisz zastosowac 13 zylowy kabel i takie wtyczki i gniazdo inaczej juz nie zarejestrujesz. 4. wszystko lezy w samej konstrukcji - ile stelezy wstawisz tym bedzie bardziej stabilna nie zapomnij, ze bedzie tez ciezsza gdzies te granice zdrowego rozsadku w dobieraniu materialu musza byc :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 oś z busa będzie najlepsza ale tym samym najcięższa (ok 100 kg) i najdroższa bo wołają ok 250-300 zł :/ w dodatku wszystko się dubluje bo to ma być dwuosiówkabędę szukał belek od jakiegoś kombiaka, pozostanie tylko kwestia mocowania sprężyn i amortyzatorów i szerokościna ramę myślę wykorzystać profil zamknięty 40*60*2mm gdyby udało mi się wyrwać kompletne belki po stówie za sztuke to byłoby super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 podpowiem że jeśli chodzi o opla to lepiej od sedana/hb ma niższe sprężyny Musisz zastosowac 13 zylowy kabel i takie wtyczki i gniazdo inaczej juz nie zarejestrujesz.w PL ?tu nie chcą podbić przeglądu jak nie ma się przejściowki na 7Pin Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 w PL ?tu nie chcą podbić przeglądu jak nie ma się przejściowki na 7Pin Sa nowe przepisy i tyle, pozatym co ma przeglad do adaptera / prejsciowki do przegladu ? Inna bajka, ze panowie diagnsci widocznie musza sie dowartosciowac. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 A nie lepiej zrobić porządną jednosiówkę, zamiast drutować? Oś tego typu http://allegro.pl/os-niehamowana-do-przyczepy-dmc-750-al-ko-120-4x98-i2077830067.html ma homologację do 750 kg, jest amortyzowana, w pełni wymienne piasty/łożyska... Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.