Skocz do zawartości

Przyczepka dwuosiowa dmc 750kg - do it youself


michal.051
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

serdecznie proszę o wskazówki dotyczące budowy przyczepki dwuosiowej o dmc 750 kg.

Mam zaplecze techniczne, mam skąd pozyskać potrzebne materiały. Potrzebuje jedynie takich porad jak np. jakie koła, jakie osie, z czego najlepiej itd.

Chcę zbudować dwuosiówkę, ponieważ będę przewoził na niej materiały od 2,5 do 4 m. a przyczepa tego typu jest bardziej stabilna podczas przeładowania przodu/tyłu.

Wymiary 3,5x1,5m z możliwością rozłożenia przedniej burty.

 

Chodziło mi po głowie kupienie nowej, ale patrząc na ceny, jakość materiałów a także samego wykonania, zdecydowałem się na budowę.

 

z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz chcesz budowac to budowalbym najazdowke. Problem w tym, ze musialbys kupic dyszel ( V- ka z dwoch profili. Osie mogly by byc z jakiegos auta ( tylne belki z przednionapedowych )

 

Zwroc uwage na odstep miedzy osiami z teo co pamietam to nie moze byc wiekszy niz 750 mm

 

powodzenia.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już belka z auta to dobrze żeby miała stabilizator

tak to dobre rozwiązanie, wystarczy prosto dorobić mocowania i resztę kątów już mamy gotowe

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat, sam wykonałem jedną sztukę do przewozu psów na zawody. Wyszła tak:

 

przyczepapsy.jpg

 

Główne podzespoły (czyli amortyzowane osie z homologacją, zaczep) kupiłem w firmie Cymerman pod Górą Kalwarią (30 km od wawy) (link http://www.przyczepy.waw.pl/). Cała reszta wykonana metodą domową. Nie bawiłem się w rejestrację, tylko wziąłem dowód i tablicę od innej, więc nie wiem jak wygląda sprawa rejestracji jako SAM (kiedyś miałem lawetę zarejestrowaną jako SAM i w sumie procedura nie była skomplikowana - nabili numery na stacji diagnostycznej, przykleili tabliczkę znamionową i tyle, koszt nie był jakiś duży).

 

Ze szczegółów musisz pamiętać, że wszystkie opony muszą być identyczne (takie sam bieżnik), bo osie są oddalone od siebie na mniej niż 1 metr. Zdecydowanie też polecam Ci ocynkować ramę z wiadomych względów - ja tego nie robiłem i trzeba było co sezon konserwować, lakierować. Ogólnie szkoda czasu i pieniędzy na taką zabawę potem.

 

Aaaa, co do osi - bierz naprawdę dobre, bo w przypadku 2-osiówek zawsze druga oś dostaje straszne "cięgi" podczas jazdy po mokrym albo śniegu. Cały syf spod przedniej osi idzie prosto na piastę/łożysko kół drugiej osi. Dlatego tu nie warto oszczędzać, sam miałem kiedyś problem z urywającym się kołem na autostradzie...

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_mrgreen:

...Nie bawiłem się w rejestrację, tylko wziąłem dowód i tablicę od innej, więc nie wiem jak wygląda sprawa rejestracji jako SAM (kiedyś miałem lawetę zarejestrowaną jako SAM i w sumie procedura nie była skomplikowana - nabili numery na stacji diagnostycznej, przykleili tabliczkę znamionową i tyle, koszt nie był jakiś duży).

 

He, he, niezly przekret, ale trzeba przyznac wyszla fajnie. U nas by nie przeszlo, przy najblizszej kontroli sprawdzili by wage i wymiary z dowodem rej. i klapa na calej lini

 

 

Ja mojej nie malowalem tylko od razu prysnalem "barankien" - tez mam spokoj z konserwacja

 

Jakiej szerokoscimasz osie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas by nie przeszlo, przy najblizszej kontroli sprawdzili by wage i wymiary z dowodem rej. i klapa na calej lini

 

Eeee tam, kontrolowali mnie kilka razy w Deutchlandii i było spoko - nawet kiedyś niemiecka straż graniczna kazała mi losowo otwierać boksy i wyciągać psy, zaglądali do środka, sprawdzili dokumenty i życzyli dobrej drogi :)

 

Tabliczkę znamionową miałem przekręconą z innej przyczepy i tyle. Waga się mniej więcej zgadzała, liczba osi już nie, ale w dowodzie nie ma takiej informacji ;)

 

Ja mojej nie malowalem tylko od razu prysnalem "barankien" - tez mam spokoj z konserwacja

 

No tak, to jest dobre rozwiązanie alternatywne do cynkowania, racja!

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak;

dyszel ,,V"" wiem że ma być wykonany z materiału bez ,,szwu"

osie na pewno będą zaadoptowane z jakiegoś auta, nie wiem tylko jeszcze z jakiego, ogólnie kilometr ode mnie jest olbrzymi szrot więc mam z czego wybierać, gdzieś czytałem że najlepsze są z busów typu ducato itp. jeśli tego nie będzie to co jest dobre?? kupno nowych np. knotta nie wchodzi w grę z racji budżetu

cała rama z profilu zamkniętego, jakich wymiarów materiał wykorzystać??

 

drobiazgami jak zaczep, oświetlenie, podłoga to detale którymi na razie nie mam co zawracać sobie głowy

rejestracja oczywiście jako SAM

 

co do ,,baranka" to świetny pomysł, chociaż wiem że niedaleko cynkują ogniowo, to baranka położę sobie zawsze sam

 

ogólnie przyczepka ma być odporna na przeładowanie, ale wszystko z głową :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. gdzieś czytałem że najlepsze są z busów typu ducato

 

2. cała rama z profilu zamkniętego, jakich wymiarów materiał wykorzystać??

 

3. oświetlenie,

 

4. ogólnie przyczepka ma być odporna na przeładowanie, ale wszystko z głową .

 

1. dobrze czytales

 

2. jeden milimetr bedzie juz wystarczajacy,

 

3. Musisz zastosowac 13 zylowy kabel i takie wtyczki i gniazdo inaczej juz nie zarejestrujesz.

 

4. wszystko lezy w samej konstrukcji - ile stelezy wstawisz tym bedzie bardziej stabilna nie zapomnij, ze bedzie tez ciezsza gdzies te granice zdrowego rozsadku w dobieraniu materialu musza byc

 

 

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oś z busa będzie najlepsza ale tym samym najcięższa (ok 100 kg) i najdroższa bo wołają ok 250-300 zł :/ w dodatku wszystko się dubluje bo to ma być dwuosiówka

będę szukał belek od jakiegoś kombiaka, pozostanie tylko kwestia mocowania sprężyn i amortyzatorów i szerokości

na ramę myślę wykorzystać profil zamknięty 40*60*2mm

 

gdyby udało mi się wyrwać kompletne belki po stówie za sztuke to byłoby super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiem że jeśli chodzi o opla to lepiej od sedana/hb ma niższe sprężyny

 

Musisz zastosowac 13 zylowy kabel i takie wtyczki i gniazdo inaczej juz nie zarejestrujesz.

w PL ?

tu nie chcą podbić przeglądu jak nie ma się przejściowki na 7Pin

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w PL ?

tu nie chcą podbić przeglądu jak nie ma się przejściowki na 7Pin

 

Sa nowe przepisy i tyle, pozatym co ma przeglad do adaptera / prejsciowki do przegladu ? Inna bajka, ze panowie diagnsci widocznie musza sie dowartosciowac.

 

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zrobić porządną jednosiówkę, zamiast drutować? Oś tego typu http://allegro.pl/os-niehamowana-do-przyczepy-dmc-750-al-ko-120-4x98-i2077830067.html ma homologację do 750 kg, jest amortyzowana, w pełni wymienne piasty/łożyska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...