Piroo Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam szukając częci do Rometa zauawrzyłęm że na rynku dostępne dwa rodzaje automatu jeden z grubym frezem na dzwignie a drugi z ciękim. Czy one różnią się tylko rodzajem frezu dzwigni zmiany biegów??? kumpel dał mi "resztki" z drugiego silnika są tam mniej zniszczone kartery ale zmieniacz do nich nie pasuje albo bede musiał go przerobić lub kupić nowy jeszcze jedno Wodzik w tym drugim silniku był dłuższy i nie maiał gwintu podejrzewam że to od starszego modelu komara ale nie jestem pewny ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Z tego co pamiętam to Koszmar miał właśnie taki długi wodzik a na nim była zakładana sprężyna. Dwa rodzaje automatów kojarzę jak przez mgłę, wiem że coś takiego było ale nie pamiętam który od czego i dlaczego. Wiem że ten element który współpracuje z kulką (zapadką) były tego 2 odmiany, jedna jakby blaszka z wyciętymi prostokątami w które wpadała kilka, drugi w postaci grubego bloczku stalowego w którym były nacięte pryzmy w które wskakiwała kulka. No chyba że pomyliłem automat od 3-biegowego. Zaś przy okazji zajrzę do garażu, mam tam zwłoki automatów do biegów, zobaczę co w nich jest. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroo Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 (edytowane) Zrobiłem kilka fotek ;)1)jest wypuszczone na zewnątrz i musiał bym to zeszlifować na odpowiednią wysokość lub rozwiercić automat aby móc to skręcić2)próg który widać blokuje aluminiową podstawę automatu i też trzeba będzie zeszlifować 3)próg widoczny z boku gdy przyłożyłem automat widać szczelinę i tulejki z które trzeba będzie wyrzucić pewnie są trzy opcje albo zeszlifuję automat, druga opcja to zeszlifować kartery ale nie chcę ich niszczyć więc to raczej odpada a trzecia możliwość to zmiana automatu ale nie wiem właśnie czy jest jakaś różnica między tym co ma gruby frez i cienki czy różnią się one podstawą ??? otwory na 3 śruby mocujące automat są niżej niż otwór na śrubę zaznaczona nr.1 czy ktoś z was się spotkał z takim rozwiązaniem ?Dodam że nie wiem od jakiego silnika pochodzi karter ale najprawdopodobniej był to komar ze zmianą biegów w manetce. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez Piroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemV4 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Zrobiłem kilka fotek ;)1)jest wypuszczone na zewnątrz i musiał bym to zeszlifować na odpowiednią wysokość lub rozwiercić automat aby móc to skręcić2)próg który widać blokuje aluminiową podstawę automatu i też trzeba będzie zeszlifować 3)próg widoczny z boku gdy przyłożyłem automat widać szczelinę i tulejki z które trzeba będzie wyrzucić pewniesą trzy opcje albo zeszlifuję automat, druga opcja to zeszlifować kartery ale nie chcę ich niszczyć więc to raczej odpada a trzecia możliwość to zmiana automatu ale nie wiem właśnie czy jest jakaś różnica między tym co ma gruby frez i cienki czy różnią się one podstawą ??? otwory na 3 śruby mocujące automat są niżej niż otwór na śrubę zaznaczona nr.1 czy ktoś z was się spotkał z takim rozwiązaniem ?Dodam że nie wiem od jakiego silnika pochodzi karter ale najprawdopodobniej był to komar ze zmianą biegów w manetce. Powiedziałbym raczej, że to silnik od Rometa Pegaza - miałem kiedyś takiego i parę razy rozbierałem. Właśnie ciekawostką było to, że blok miał kształt jak w kadecie/motorynce, a zmiana biegów była w manetce. Jak nie musisz, to nie niszcz tego bloku przez szlifowanie do innego automatu - jak się ogarnę trochę, to się przejadę do garażu, gdzie mam jeszcze trochę części do różnych wynalazków i poszukam oryginału (przerobiłem kiedyś Pegaza na zmianę biegów w nodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pon89 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 witam, posiadam komara z silnikiem 017 kwadraciak na ręczne biegi i też go będę przerabiał wodzik już wymieniłem tylko trochę sklepałem gwint na wale od strony sprzęgła i mam problem ale poradzę sobie dodaję link może komuś to pomoże jak wygląda przerobiony aparat w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cwikol Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) Ja w mojej motorynce miałem zmianę biegów w ręce. Na dół 1 do góry 2. Kolega z osiedla miał nowszy model i tam już była zmiana w nodze. Domyślam się że tutaj tkwi problem. Masz dwa różne rodzaje gratów, które mogą do siebie niepasować. Edytowane 30 Marca 2012 przez Cwikol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.