Skocz do zawartości

Automat zmiany biegów 2 rodzaje romet motorynka !


Piroo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukając częci do Rometa zauawrzyłęm że na rynku dostępne dwa rodzaje automatu jeden z grubym frezem na dzwignie a drugi z ciękim. Czy one różnią się tylko rodzajem frezu dzwigni zmiany biegów???

kumpel dał mi "resztki" z drugiego silnika są tam mniej zniszczone kartery ale zmieniacz do nich nie pasuje albo bede musiał go przerobić lub kupić nowy jeszcze jedno Wodzik w tym drugim silniku był dłuższy i nie maiał gwintu podejrzewam że to od starszego modelu komara ale nie jestem pewny !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to Koszmar miał właśnie taki długi wodzik a na nim była zakładana sprężyna. Dwa rodzaje automatów kojarzę jak przez mgłę, wiem że coś takiego było ale nie pamiętam który od czego i dlaczego. Wiem że ten element który współpracuje z kulką (zapadką) były tego 2 odmiany, jedna jakby blaszka z wyciętymi prostokątami w które wpadała kilka, drugi w postaci grubego bloczku stalowego w którym były nacięte pryzmy w które wskakiwała kulka. No chyba że pomyliłem automat od 3-biegowego. Zaś przy okazji zajrzę do garażu, mam tam zwłoki automatów do biegów, zobaczę co w nich jest.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem kilka fotek ;)

1)jest wypuszczone na zewnątrz i musiał bym to zeszlifować na odpowiednią wysokość lub rozwiercić automat aby móc to skręcić

2)próg który widać blokuje aluminiową podstawę automatu i też trzeba będzie zeszlifować

3)próg widoczny z boku gdy przyłożyłem automat widać szczelinę i tulejki z które trzeba będzie wyrzucić pewnie

są trzy opcje albo zeszlifuję automat, druga opcja to zeszlifować kartery ale nie chcę ich niszczyć więc to raczej odpada a trzecia możliwość to zmiana automatu ale nie wiem właśnie czy jest jakaś różnica między tym co ma gruby frez i cienki czy różnią się one podstawą ???

 

otwory na 3 śruby mocujące automat są niżej niż otwór na śrubę zaznaczona nr.1 czy ktoś z was się spotkał z takim rozwiązaniem ?Dodam że nie wiem od jakiego silnika pochodzi karter ale najprawdopodobniej był to komar ze zmianą biegów w manetce.

post-45343-0-07900900-1326311890_thumb.jpg

post-45343-0-84717900-1326311902_thumb.jpg

Edytowane przez Piroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobiłem kilka fotek ;)

1)jest wypuszczone na zewnątrz i musiał bym to zeszlifować na odpowiednią wysokość lub rozwiercić automat aby móc to skręcić

2)próg który widać blokuje aluminiową podstawę automatu i też trzeba będzie zeszlifować

3)próg widoczny z boku gdy przyłożyłem automat widać szczelinę i tulejki z które trzeba będzie wyrzucić pewnie

są trzy opcje albo zeszlifuję automat, druga opcja to zeszlifować kartery ale nie chcę ich niszczyć więc to raczej odpada a trzecia możliwość to zmiana automatu ale nie wiem właśnie czy jest jakaś różnica między tym co ma gruby frez i cienki czy różnią się one podstawą ???

 

otwory na 3 śruby mocujące automat są niżej niż otwór na śrubę zaznaczona nr.1 czy ktoś z was się spotkał z takim rozwiązaniem ?Dodam że nie wiem od jakiego silnika pochodzi karter ale najprawdopodobniej był to komar ze zmianą biegów w manetce.

 

Powiedziałbym raczej, że to silnik od Rometa Pegaza - miałem kiedyś takiego i parę razy rozbierałem. Właśnie ciekawostką było to, że blok miał kształt jak w kadecie/motorynce, a zmiana biegów była w manetce. Jak nie musisz, to nie niszcz tego bloku przez szlifowanie do innego automatu - jak się ogarnę trochę, to się przejadę do garażu, gdzie mam jeszcze trochę części do różnych wynalazków i poszukam oryginału (przerobiłem kiedyś Pegaza na zmianę biegów w nodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, posiadam komara z silnikiem 017 kwadraciak na ręczne biegi i też go będę przerabiał wodzik już wymieniłem tylko trochę sklepałem gwint na wale od strony sprzęgła i mam problem ale poradzę sobie dodaję link może komuś to pomoże jak wygląda przerobiony aparat w silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w mojej motorynce miałem zmianę biegów w ręce. Na dół 1 do góry 2. Kolega z osiedla miał nowszy model i tam już była zmiana w nodze. Domyślam się że tutaj tkwi problem. Masz dwa różne rodzaje gratów, które mogą do siebie niepasować.

Edytowane przez Cwikol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...