Skocz do zawartości

gaznik z malucha w boxerze 650


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jest jeszcze jeden gaźnik warty uwagi ;) to gaźnik od malucha 700:) jest lepszy od tego zwykłego :( przelot to chyba (bo niejestem prewnien) 28mm, gaxnik jest podwujny więc będzie dobry do takich sprzętów :D co do napełniania ponad 100% to mozna je uzyskać ale tzeba mieć pojęcie o czy,m się mówi !! w takim ukłądzie gaxnika o jakim mówisz uzyskasz bliskie 100% zeby uzyskać ponad 100% trzeba zaprzągnoć do pracy komputer zmienną długość oraz szerkość układu ssącego (można takie rozwązanie podejrzeć w samochodach accord i civic) Całość nazywa siędoładowaniem dynamicznym :( i jest ciągle rozwijana :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzicie ten motocykl na fotce u mnie przy loginie? To jest dowód. Spala około 4 - 4,5 l wachy na 100km. Zdjęcie jest małe i nie widać, żeby był tam central gaźnik, ale jest. A teraz do "wueska", Cicho! Ucz się, że jak coś wiesz to wiesz to dla siebie, ale brawo. Gaźnik jak już "wueska" powiedział jest niezły do takich sprzętów i nie mylisz sie. Jest dwugardzielowy, z drugą przepustnicą>pomocniczą< otwieraną mechanicznie, poza tym posiada on pompkę przyśpieszenia >co przy nagłych otwarciach gazu nie powoduje zdławienia się silnika<. Z tym, że to sie nazywa Maluch BIS =] >a nie 700 =] < Ale co do tego ponad 100% napełniania, to nie niałem na mysli tak rozwiniętego systemu. Jest prostszy i lepszy sposób, który można zastosować bez tej pie***nej elektroniki >sorry, ale trochę nie lubie elektroniki, poniosło mnie<.

A co do mojego motoru, to muszę sobie stronę stworzyć, to sobie pooglądacie.

 

[ Dopisane: 16-08-2005, 10:15 ]

...zapomniałem dodać, że juz aopatrzyłem się w podobny gaźnik =] Jak znajdę chwilkę czasu, to przerobię swój układ. A poza tym, pomocnicza przepustnica rozwiązuje problem, który jest podstawową wadą centralnego gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oświećcie mnie proszę i przyslijcie mi choć jedną fotkę seryjnie wyprodukowanego przez BMW dwycylindrowego boxera z centralnym gaźnikiem. Powtarzam- SERYJNIE, nie garażową wydumkę.

Volkswagen Garbus jest samochodem, a to drobna róznica. W moim poscie, gdzie pisałem o rozrusznikach od Stara itp. poprostu nabijałem sie z domorosłych konstruktorów, chcacych za wszelka cenę zrobić z ruska Japonię.

I powiedzcie mi po co takie rzeczy robić jak centralny gaźnik?? Są do kupienia dobre, nowe gażniki w rozsądnych cenach.

Ale róbta co chceta.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podam tu przykład BMW R12 produkowanego przed i w czasie 2 Wojny światowej .Istniały dwie wersje z 2 gaźnikami i z 1 centralnym ( a propos centralnego gaźnika było to uproszczenie konstrukcji dla wojska , wiadomo sprzęt musiał chodzić w kiepskich warunkach bezproblemowo i to oferuje gaźnik centralny łatwo sie reguluje i co ważne jest jeden) Wracając do tematu BMW R12 z dwoma gaźnikami miał moc 20KM a z gaźnikiem centralnym 18KM.

Wiec zawsze centralny gaźnik bedzie gorszy od dwóch oddzielnych bo po prostu kanały dolotowe beda dłuższe. Nie mówie że dobrze zrobiony układ gaźnika centralnego będzie zły ale napewno będzie dawał mniejszą moc niż dwa dobre gaźniki .

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy moc mniejsza. Te konstrukcje sa bardzo proste, a ich zadaniem jest mniejsze spalanie. Ale kiesdys o mnie jeszcze usłyszycie >ale to groźnie zabrzmiało & pioruny i Frankenstein gotowy<. Tzn. zmieniając sam układ dzasilania mozna się moze jedynie zrównać z dwoma gaźnikami. Ale przy jednej jeszcze modyfikacji można uzyskać ponad 100% napełnianie - doładowanie, czyli mozna nawet wyprzedzić w mocy dwa gaźniki. =] A jeśli Korba tak sie domaga =] to mu i poszukałem. Motory BMW z Centralnym gaźnikiem BMW R32, R63 i jutro będe w garażu to jeszcze Wam poszukam. Korba.Zauważ moje poświęcenie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment zalezy od pojemnosci

skokowej silnika, stopnia sprezania,!!!!!! ilosci mieszanki w cylindrze!!!!!, wartosci

opalowej paliwa, oporow wewnetrznych silnika. A stosując jeden gaźnik i dłuższy kolektor dolotowy powodujemy spadek ilosci mieszanki (stopnia wypełnienia cylindra).Z fizyki Moc silnika = moment obrotowy * obroty

 

Więc nie twórzcie nowych praw fizycznych!!!!!!!!!!!!!!!!

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wueski sprostowanie

że ten system to nie doładowanie dynamiczne tylko zmienne fazy doltu:0

np w samochodzie lanos:)

jest komputer który steruje długosciami kolektoru

sa 2 sotponie nizesz obrroty długo kolektor wyższe to kolektor sie skraca:)

wtedy krzywa mocy i momentu jest bardziej płaska:) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary to jest dynamiczne doładowanie:P:P przynajmniej tak nazwali to w moich podręcznikach :)

 

co do długości to tak nastapi w kolelktorze zjawisko falowe podobne do tego jakie jest w wydechach 2T dlatego mozna uzyskać efekt napełnienia taki jak fabryczny ;) moc będize mniesza ale moment obrotowy zwiększy sie i będize dostępny z niższych obrotów :D dlatego obroty biegu jałowego będą zaskakująco niskie. JKesli chciałbyśuzyskac większe obroty musisz zastosowac gaxnik o większej średnicy gardzieli.

 

 

moc=moment*obroty*wspułczynnik(0,7 wyrazanie w kW;1,4 wyrazone w KM)

 

Mogłem pomylić wartości współczynnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do macbrusa: Proszę pisz w liczbie pojedyńczej, bo to nie ja stwierdziłem, że moment obrotowy wzrasta. Przesówa on sie jedynie na niższe obroty podobnie z resztą jak moc. A co do napełniania cylindra, to nie tworzę nowego prawa fizyki, tylko prosta zasada działania podciśnienia. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co jest na twojej fotce przy loginie wygląda bardziej na "górniaka", niż "dolniaka". Próbowaliśmy robić centralny gaźnik w ruskach i raczej to nie chce chodzić w silniku dolnym; w górnym już trochę lepiej. Ale mam jeszcze jedno pytanie: kpl gaźników nowych K-68 kosztuje na bazarze 220 zł. Ile kosztowałby jeden gaźnik z podwójnym kolektorem? Jasne, że mniej. Dlaczego ruscy pakują więc do swoich maszyn dwa gaźniki? I to do wszystkich - cywilnych i wojskowych? W wojskowych odpowiedź jest prosta: jak jeden się np zaleje, można zagrożony obszar opuścić na drugim. Ale w cywilnych, gdzie koszty grają rolę? Po prostu ten układ (z 1 gaźnikiem)jest gorszy. A co do zużycia paliwa 4,5-5 l - to mój Dniepr z koszem MT-11 bez żadnych przeróbek w 2 osoby na trasie palił 5,6 l/100. Tylko zapomniałem dodać, że przy 50 km/h. I nie wciskaj kitu o zużyciu paliwa - rusek swoje musi zeżreć, inaczej powypalasz zawory. P.S. BMW rzeczywiście robiło motocykle z jednym centralnym gaźnikiem - tyle, że było to 60 lat temu. A garbusem się też nie zasłaniaj, bo to miał być tani samochód dla ludu, więc logiczne, że zamiast 4 wsadzili jeden centralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie każdy wie swoje i nie da sie przekonac :)

 

z dyskusji nic nie wyniknie itd:/

 

 

2 gaxniki są dobre ale jeśli szarpiesz obrotami, jeśli chcesz mieć motor ekonomiczny i wygodny w trasie oraz elastyczny cnetralny gaxnik jest nie zastąpiony !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze jaka dyskusja.

Tak obserwowalem ten temat nie wiedzac czy w ogole warto go przeczytac, a tu widze ostry najazd 16 latkow na dzial `Mechanika Weteran` w ktorym normalnie od przesiascia sie Pipcyka z Dniepra na Yamahe glownie stare dwusowy sa obrabiane :)

Tak sie sklada ze wielokrotnie jezdzilem i obserwowalem podczas jazdy jedno gaznikowa R12, jak rowniez mialem BMW R75 i Zundappa KS 750 - motocykle zrobione przez Niemcow w tym samym celu a rozniace sie glownie rozwiazaniem ukladu zasilania - BMW dwu a Zundapp jedno gaznikowy z kolektorami.

Oba motocykle gornozaworowe i oba osiagnely ta sama moc znamionowa - 26 KM przy 4000 obrotow / min.

Moment obrotowy tez byl bardzo podobny i maxymalnie osiagnal 5 kgm dla BMW i 5.25 kgm dla Zundappa.

Teraz pytanie - glownie dla wojujacych 16 latkow:

- jak myslicie, jaki zabieg techniczny pozwolil konstruktorom Zundappa osiagnac ta sama moc moto co BMW ?

- przy jakich obrotach wg was motocykle osiagaly swoj max moment obrotowy ?

Kolege mgr.inz. Pipcyka prosze o niezabieranie glosu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... Zadajesz trudne pytania ale sprubuje :)

 

no to tak myśle ze zundap moment obrotowy przy 2000 Bmw może przy 2500. Zabieg techniczny :/ Większe sprężenie i wieksza średnica gardzieli :>

 

 

Jestem bardzo ciekawy rozwiązania, szczerze mówiąc strzelałem w ciemno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...