Skocz do zawartości

Gaźnik skutera BARTON FIREFOX 2T


marian65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc i opis jak reguluje się gaźnik Bartona Firefoxa .

Skuterek pali do 9 l. ,świeca czarna ale sucha .

Na samym gaźniku są dwie śruby . Jedną prawdopodobnie przepustnica a druga mieszanka . Śrubą przepustnicy zwiększyłem obroty biegu jałowego aby silnik nie gasł , natomiast druga śruba po całkowitym wkręceniu nie tylko nie powoduje gaśnięcia silnika ale powoduje jeszcze większe okopcenie świecy . Im bardziej tą śróbę wykręcam tym bardziej obroty rosną . Boję się że przy dalszym wykręcaniu wykręcić się do końca w czasie jazdy i zgubi .

W wolnej chwili zamierzam dobrać się jeszcze do filtra powietrza by sprawdzić jego stan lecz wydaje mi się.że problem wysokiego spalania leży w złej regulacji gaźnika ale mam obecnie zbyt mało czasu na eksperymenty . Ratujcie mnie proszę przed wyśmianiem przez smarkacza pliss... :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręcisz śrubą składu żeby osiągnąć możliwe wysokie obroty zmniejszając je jednocześnie przepustnicą.

Po sprawdzeniu filtra - jak gąbkowy to wyczyścić i nasączyć, możesz również opuścić iglice jeśli masz taką możliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręcisz śrubą składu żeby osiągnąć możliwe wysokie obroty zmniejszając je jednocześnie przepustnicą.

Po sprawdzeniu filtra - jak gąbkowy to wyczyścić i nasączyć, możesz również opuścić iglice jeśli masz taką możliwość

 

Filtr muszę bezwzględnie sprawdzić ale nie zdążyłem bo jest więcej roboty . Niemniej zastanawia mnie fakt że nie dosyć że silnik nie gaśnie przy całkowicie wkręconej ślubie regulacji mieszanki to jeszcze go zalewa . Czyżby śruba przymykała powietrze ?

No i jak to jest że obroty rosną bez końca w trakcie wykręcania , przecież od pewnego momentu powinny zacząć spadać ? Spróbuję wykręcić do końca , ciekawe czy silnik zgaśnie . :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Radzil bym zajrzeć do sania automatycznego jezeli jest w tym gazniku.

 

Jest tam ustrojstwo podobne do tego ze zdjęcia , ale myślałem że jest to zawór odcinający . Rzeczywiście , może to być elektrozawór ssania bo jest automatyczne , pytanie tylko co nim steruje ? Jakiś czujnik temperatury ? Tylko jak - bezpośrednio czy przez jakiś układ bądź przekaźnik . Kolego znasz może jakieś szczegóły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam ustrojstwo podobne do tego ze zdjęcia , ale myślałem że jest to zawór odcinający . Rzeczywiście , może to być elektrozawór ssania bo jest automatyczne , pytanie tylko co nim steruje ? Jakiś czujnik temperatury ? Tylko jak - bezpośrednio czy przez jakiś układ bądź przekaźnik . Kolego znasz może jakieś szczegóły ?

Jeśli ten silnik jest chłodzony powietrzem ( a najpewniej tak właśnie jest) To ssanie jest sterowane prądem zmiennym 12V . W ssaniu jest płytka bimetalowa którą nagrzewa przepływający prąd (tylko podczas pracy silnika) Ona właśnie po jakichś 1-2 minutach zamyka ssanie. Zasilanie doprowadzane jest z specjalnej cewki prądnicy (nie ma żadnego czujnika temp itd) . Za to co napisałem biorę odpowiedzialność w 99% bo u Ciebie może być akurat inaczej (Nie znam skuterów tej marki) :)

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...