marian65 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Bardzo proszę o pomoc i opis jak reguluje się gaźnik Bartona Firefoxa .Skuterek pali do 9 l. ,świeca czarna ale sucha .Na samym gaźniku są dwie śruby . Jedną prawdopodobnie przepustnica a druga mieszanka . Śrubą przepustnicy zwiększyłem obroty biegu jałowego aby silnik nie gasł , natomiast druga śruba po całkowitym wkręceniu nie tylko nie powoduje gaśnięcia silnika ale powoduje jeszcze większe okopcenie świecy . Im bardziej tą śróbę wykręcam tym bardziej obroty rosną . Boję się że przy dalszym wykręcaniu wykręcić się do końca w czasie jazdy i zgubi . W wolnej chwili zamierzam dobrać się jeszcze do filtra powietrza by sprawdzić jego stan lecz wydaje mi się.że problem wysokiego spalania leży w złej regulacji gaźnika ale mam obecnie zbyt mało czasu na eksperymenty . Ratujcie mnie proszę przed wyśmianiem przez smarkacza pliss... :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 kręcisz śrubą składu żeby osiągnąć możliwe wysokie obroty zmniejszając je jednocześnie przepustnicą.Po sprawdzeniu filtra - jak gąbkowy to wyczyścić i nasączyć, możesz również opuścić iglice jeśli masz taką możliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 kręcisz śrubą składu żeby osiągnąć możliwe wysokie obroty zmniejszając je jednocześnie przepustnicą.Po sprawdzeniu filtra - jak gąbkowy to wyczyścić i nasączyć, możesz również opuścić iglice jeśli masz taką możliwość Filtr muszę bezwzględnie sprawdzić ale nie zdążyłem bo jest więcej roboty . Niemniej zastanawia mnie fakt że nie dosyć że silnik nie gaśnie przy całkowicie wkręconej ślubie regulacji mieszanki to jeszcze go zalewa . Czyżby śruba przymykała powietrze ? No i jak to jest że obroty rosną bez końca w trakcie wykręcania , przecież od pewnego momentu powinny zacząć spadać ? Spróbuję wykręcić do końca , ciekawe czy silnik zgaśnie . :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XWDominik Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam. Radzil bym zajrzeć do sania automatycznego jezeli jest w tym gazniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Witam. Radzil bym zajrzeć do sania automatycznego jezeli jest w tym gazniku. Jest tam ustrojstwo podobne do tego ze zdjęcia , ale myślałem że jest to zawór odcinający . Rzeczywiście , może to być elektrozawór ssania bo jest automatyczne , pytanie tylko co nim steruje ? Jakiś czujnik temperatury ? Tylko jak - bezpośrednio czy przez jakiś układ bądź przekaźnik . Kolego znasz może jakieś szczegóły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Jest tam ustrojstwo podobne do tego ze zdjęcia , ale myślałem że jest to zawór odcinający . Rzeczywiście , może to być elektrozawór ssania bo jest automatyczne , pytanie tylko co nim steruje ? Jakiś czujnik temperatury ? Tylko jak - bezpośrednio czy przez jakiś układ bądź przekaźnik . Kolego znasz może jakieś szczegóły ?Jeśli ten silnik jest chłodzony powietrzem ( a najpewniej tak właśnie jest) To ssanie jest sterowane prądem zmiennym 12V . W ssaniu jest płytka bimetalowa którą nagrzewa przepływający prąd (tylko podczas pracy silnika) Ona właśnie po jakichś 1-2 minutach zamyka ssanie. Zasilanie doprowadzane jest z specjalnej cewki prądnicy (nie ma żadnego czujnika temp itd) . Za to co napisałem biorę odpowiedzialność w 99% bo u Ciebie może być akurat inaczej (Nie znam skuterów tej marki) :) Edytowane 12 Stycznia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XWDominik Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 jesli plytka bimetalowa sie nie nagrzeje to nie zamyka ssania wtedy motor bedzie duzo palil. W moim rzypadku tak bylo wymienilem i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Sorry że nie odpisuję jakie są efekty moich eksperymentów , niestety zĺapałem grypę i muszę najpierw sam się wykurować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.