Darekz Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, a kolektory sprawdzałem ostatnio i to też nie to. Dźwięk na moje ucho dochodzi z okolic głowicy od strony rozrządu. Z mechanikiem to problem jest taki, że u mnie w okolicy nie ma innego, trzeba jechać gdzieś dalej, jeżeli nic sam nie znajdę to tak zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Hej U mnie w psie było słychac coś takeigo. co się okazało-zawory OK-łańcuszek OK-napinacz OK-uszczelki kolektorów OK Zlałem olej ściągnąłem miskę i moim oczom ukazały się złote opiłki :angry:pzdrZarżnąłeś padakę? Jak Ci się to udało? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba507 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 witam wszystkich serdecznie Mam pytanie do kolegi Darkaz odnośnie tego czy ustalił przyczyne tego stukania na zimnym silniku bo posiadam ten sam model i też występóją u mnie takie same obiawy jak i u niego. Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) https://www.youtube....h?v=hZNcSvCkFfwTo brzmi jak naparzający o obudowe łańcuch rozrządu . Choć w CBR F2 brzmiało to jak grzechotka (inaczej).Wykręć świecę na podejrzewanym cylindrze i pokręć wałem raz w lewo raz w prawo . Jezeli słychac stukot to nie mam dobrych wiesci . HejU mnie w psie było słychac coś takeigo. U Darekz to brzmi zupelnie inaczej no i niema metalicznego puk - puk . Trzeba by tez sprawdzić stan slizgów .Nie pamiętam jaki tam jest napinacz , jeżeli spręzyna to zdejmij gumową zatyczkę z pokrywki napinacza i śrubokrętem delikatnie zacznij naprężać (najpierw na zgaszonym silinu musisz sprawdzić w którą stronę się napręża) . Jezeli hałas ustąpi - to napinacz do wymiany . Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba507 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 u mnie są te same obiawy co u kolegi Darekz.Mój moto był na serwisie w Łodzi w FanBike były rególowane luzy zaworowe i tylko na 2 cylindrze na wydechu byłab robiona mała korekta.Mechanik stwierdził że Łańcuch i napinacz jest ok ale jak stukało przed regulacą tak i stuka po. Czy ma ktoś pojęcie co to moze być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Widzę że ten temat będzie wracał jak stary kotlet po weselu. Napinacz nie jest ok! Jeśli jest to dzwięk grzechoczącego łańcucha jak na pierwszym filmie a nie walenia przez zużytą panewkę jak na drugim to winny tego jest napinacz. Przy czy zaznaczam, że wymiana na nowy rozwiązała np w moim przypadku problem na zaledwie kilkaset kilometrów. Po wymianie sprężyny napinacza na tą z larsona problem zniknął i już nie powrócił przez 15 tys km. Jeśli ślimak w twoim napinaczu ma widoczne ślady zużycia, nalezy wymienić cały napinacz. Jakby co mój "nowy" napinacz po zaledwie kilkuset kilometrach leży u mnie i się kurzy. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba507 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 pewnie masz i racje. tylko czmu jak silnik się rozgrzeje to owe stukanie zanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Faktycznie to, że hałas zanika na ciepłym wydaje się dziwne, ale to wcale nie dyskwalifikuje sprężyny napinacza. Piszesz o stukaniu, a u kolegi Darekz słychać grzechotanie. Jeśli to ten sam dźwięk co z pierwszego filmiku i dobiega eweidentnie z prawej strony silnika: 6100015 - sprężyna napinacza łańcuszka rozrządu HONDA - cena: 19 pln Demontaż i montaż napinacza jest dziecinnie prosty. Potrzebujesz klucz imbusowy 5 (chyba) i trochę cierpliwości. Do montażu dodatkowo napinacz trzeba zwinąć i zablokować. Zawleczkę zrobisz z kawałka cienkiej blaszki lub od biedy przytrzymasz sobie to śrubokrętem. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba507 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Jest to jakaś opcja, wiem że tą sprężyne można wymienić i powinno być ok Ciekawe czemu mój mechanik definitywnie wykluczył rozrząd? i dodał że łańcuch jest mocno napuięty. więc moge sprawdzić czy da jakiś efekt dodatkowe natięcie śprżrzyny w napinaczu śrubokrętem tak jak ktoś na forum wspominał jeśli nie to przyczyna jest gdzieś indziej. a odgłosy są takie same jak w pierwszym filmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Za mocne napięcie łańcucha również może powodować hałas (choć nieco inny) więc musisz to robić z wczyczuciem. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba507 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Więc trzeba to sprawdzić. Swoją drogą ciekawe czy kolega Darekz ustalił przyczyne tego chałasu? mam jeszcze jedno pytanie czy luzy zaworowe w Hondzie będą się zwiększać czy zmniejszać? jak miałem kiedyś Yamahe XJ to tam luzy sie zmniejszały j niebyło mowy o chałasowaniu luzu zaworowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avantd Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 no i jak, wiemy cos? Cytuj byla CBE F4 WESTSZUKAM R1, R6 LUB 1000rr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Tak , napinacz / spręzyna do wymiany. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekz Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Witam, przepraszam, ze długo nie opisywałem. Ostatnio zaprowadziłem moto do innego gościa który wymienił mi sprężyne w napinaczu na tą z larssona, nic to nie dało. A według niego podobno w pokrywie głowicy sa klapy od odmy i to one sa odpowiedzialne za te stuki. Jak odbierałem od niego moto to było cicho ale nastepnego dnia na całkiem zimnym silniku znowu sie pojawiło. Już nie mam siły do tego. Na innym forum znalazłem opinie że podobne objawy sa w przypadku zapieczonych (przytartych) popychaczy zaworowych tzw. szklanek i podobno często wystepuje w motocyklach z UK, które długo stoją pod chmurką i na tych popychaczach zaczyna się robic korozja. Czy ktoś miał podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 W pokrywie głowicy "klapa od odmy" jest przykręcana więc nie ma możliwości żeby stukała, chyba że się poluzuje, ale wtedy trzeba ją przykręcić na klej do gwintów. Z zapieczonymi szklankami też się nie spotkałem. Ten mechanik wydaje mi się jakimś bajkopisarzem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.