Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość komandosek

mi zdecydowanie wygodniej sie jezdzi turbodieslem. Duzy moment obrotowy, mała amplituda spalania. Wymiana turbo to nie taka wielka tragedia, kosztuje to tyle samo co zrobienie porzadku z rozrządem, ktory wytrzymuje 2-3razy krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na diesla z lpg? :cool:

Oglądałem reportaż o tym i muszę powiedzieć,że przykuło to moją uwagę.

Testowano transita z silnikiem 2.5 i mocy 150 koni,który po wciśnięciu magicznego gużika,nie przechodzi na bezpośrednią pracę na lpg a jedynie wspomaga naszego ropniaka.Silnik pracuje na dwóch rodzajach paliw.

Efekty tej instalacji są takie,że moc wzrosła do 167 koni a zużycie oleju,które było na poziomie 10L/100km spadło do 6L ropy,jednocześnie zużywając 3L gazu.

Koszt takiej instalacji to około 5000zł

Jak ta instalacja przyjmie sie w ciężarówkach ,to lpg za jakiś czas moze stać sie najdroższym paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ta instalacja przyjmie sie w ciężarówkach ,to lpg za jakiś czas moze stać sie najdroższym paliwem.

http://www.opoltruck.pl/INSTALACJA-GAZOWA-LPG-DO-SILNIKA-DIESLA-TIR.html

Podana cena obejmuje zbiornik cylindryczny 50L oraz montaż instalacji w samochodzie o mocy do 400KM.

To chyba jest najwiekszy problem instalacji LPG ciezarowce. Tankowanie co 150-200 km?

 

zajc popraw swoje literówki w tym temacie zanim sie przydupcysz do jeszcze kogoś :D

Gratuluje. Znalazles wytlumaczenie na swoj niedorozwoj :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednocześnie zużywając 3L gazu.

 

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S Czy wszystkie pedały już sobie ulżyły i dały mi minusa? :icon_mrgreen:

 

Zajc, jak juz zejdziesz na konkretny minus, to zauwazysz, ze

 

1. da sie i z tym zyc

 

2. przestanies sie tym prejmowac

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle mimo wszystko nadal mniej palą i jesli chcesz nim dłużej pojeżdzić to się da- żywotność silnika maja większą.

 

A moją myśl właśnie ostatnimi czasy zajmuje ta kwestia. Mam szczere wątpliwości aby taki np. mój 2.0 TDCi wytrzymał więcej aniżeli benzyniak, ale mówię o wolnossącym, nie doładowanym, a takich to już chyba nikt w ofercie nie ma :icon_rolleyes: Oczywiście, że są, ale to już wymierające gatunki.

 

Czy diesel spali mniej? No, 1.4 TDI ;) A jeśli dojdzie do awarii takiego diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

tak zrobione zeby doszlo do awarii, producentowi nie opłaca sie wyprodukowac zbyt niezawodnego samochodu. Bez sensu, trzeba maksymalizować zysk i zamiast jednej jednostki, sprzedać kilka

 

nie tylko 1.4 TDI w małym aucie pali mniej. W nowym superbie, 2.0 TDI 170KM na trasie przy normalnej jezdzie schodzi poniżej 6, jak sie postarać to poniżej 5. Ciezko o taki wynik w podobnym silniku benzynowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle akurat wiemy jak funkcjonuje dziś rynek motoryzacyjny. Bardziej miałem na myśli jak wypada trwałość systemu wtryskowego i układu korbowo-tłokowego. Sąsiad ma starą Mazdę 626 z niemal 400 tysięcznym przebiegiem, zagazowaną, nie garażowaną, silnik bierze do 0,5 l oleju, ale to to ciągle śmiga. Wątpię aby którykolwiek z diesli osiągnął taki przebieg, jak w Renaultach (nie tylko) wtryski po 100 tys. potrafi wy*ebać w kosmos. Być może to wina naszej cieczy ropopochdnej :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...