Skocz do zawartości

Porblem z elektroniką w Golfie III 1.9 TDI


--Mlody--
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Od kilku miesięcy borykam się się z problemem występującym w moim aucie. Byłem już u kilku "fachowców" ,jednak żaden nie był w stanie do końca wyeliminować usterki :evil: Usterka prawdopodobnie dotyczy czujnika stopu(który zresztą został wymieniony na nowy,oryginalny). Podczas jazdy pojawia się błąd ,natomiast po wciśnięciu hamulca kontrolka na chwile gaśnie. Proszę o pomoc, ewentualnie namiary na kogoś godnego zaufania z lublina lub okolic.

 

pozdr

Edytowane przez --Mlody--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Od kilku miesięcy borykam się się z problemem występującym w moim aucie. Byłem już u kilku "fachowców" ,jednak żaden nie był w stanie do końca wyeliminować usterki :evil: Usterka prawdopodobnie dotyczy czujnika stopu(który zresztą został wymieniony na nowy,oryginalny). Podczas jazdy pojawia się błąd ,natomiast po wciśnięciu hamulca kontrolka na chwile gaśnie. Proszę o pomoc, ewentualnie namiary na kogoś godnego zaufania z lublina lub okolic.

 

pozdr

 

Jeżeli masz zainstalowany hak,to spawdz gniazdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w trojce ale w nowszych VW będzie świecił stop na desce jeśli będzie spalona żarówka od stopu :P sprawdź to na poczatek :)

Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była

Suzuki VL800 VOLUSIA 04 - była

Yamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze masa

po drugie przewody

 

skoro masz jak pół roczny to bym zaczął od tego miejsca

btw instalację na gniazdo masz z modułu/przekaźników czy bezpośrednio z wiązki ?

 

czy to ważne ? tak bo wtedy leci bezpiecznik albo przekaźnik a tak obrywa cała instalacja

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń proszę myśl "pojawia sie błąd", jaki błąd i jaka kontrolka to sygnalizuje. Jeśli masz czujnik poziomu płynu hamulcowego to problem z tym może sprawiać świecenie się kontrolki hamulców.

Gniazdo rozbierz i sprawdź połączenia. Ja zawsze lutowałem gniazda choć były na śrubki i to dawało długowieczność.

Druga strona to połączenia do instalacji auta. Jeśli sa lutowane to ok ale z lenistwa "elektrycy" zakładają szybkozłączki a one potrafia niekontaktować w krótkim czasi. Ostatnią sprawa jest sposób puszczenia wiązki...jeśli nie zabezpieczono przejścia z wewnątrz mogły się przetrzeć przewody.

A teraz wisienka na torcie i od tego bym zaczął. Przejście przewodów z klapy do karoserii. To jak amen w pacierzu, że przewody tam sie łamią przez stwardniałą izolację. Masz trzecie światło stopu w klapie i dość mocno obstawiam tą usterkę jeśli ta lampa nie świeci. Zdejmij kołnierz gumowy i dokładnie obejrzyj izolację chociaż z reguły niewidomy zobaczy popękana izolację.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiający się błąd sygnalizuje kontrolka od grzania świec. Po podłączeniu złącza diagnostycznego okazało się, że to coś z czujnikiem stopu( nie pamiętam dokładnie co). Elektronika nie jest moją mocną stroną więc postaram się być przy tym ostrożny. Hak był montowany w renomowanym zakładzie "dakro".Nie jestem w stanie odpowiedzieć czy to instalacja na gniazdo jest z modułu/przekaźników czy bezpośrednio z wiązki, ponieważ się na tym nie znam :huh: W jakie narzędzia powinienem się wyposażyć?

 

Dzięki za wskazówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w trojce ale w nowszych VW będzie świecił stop na desce jeśli będzie spalona żarówka od stopu :P sprawdź to na poczatek :)

 

 

Pojawiający się błąd sygnalizuje kontrolka od grzania świec

 

Fakt, poprawka przy spalonej żarówce stopu będzie się świecić kontrolka świeć żarowych. Dziwne że diagnostyka wykazała błąd włącznika stopu (albo spec źle odczytał co mu tester wykrywa) bo jest on na dwa piny, działa na zasadzie włącz/wyłącz (wygląda tak) wiec albo działa albo nie, wszystkie stopy się zaświecają? Zanurkuj pod kierownice, odłącz czujnik i zewrzyj przewody i pewnie dalej będzie się żarzyć kontrolka. Ale przyczyny szukał bym przy żarówkach, może gdzieś z tylu jakaś zwara albo tak jak koledzy mówili w haku...

Edytowane przez orzech1986

Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była

Suzuki VL800 VOLUSIA 04 - była

Yamaha XV1700 WARRIOR '06- JEST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...