Skocz do zawartości

Zmiana pojemności i problem z regulacją gaźnika


yze750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zeszłej zimy zmieniłem w XTZ 750 tłoki i cylindry. Włożyłem je od TDM 850. Jedyną różnicą jest średnica cylindra. Tłoki i cylindry miały przebieg znikomy. Przy okazji zmieniłem pierścienie na nówki. Pojemność zmieniła się o ok. 50 cm3. Przy okazji zrobiłem głowice. Moc się jakoś nie poprawiła, a moment tak - znacznie.

 

 

Mam problem z gaźnikami.

 

Gaźniki są od wersji otwartej (3LD), jednak poprzedni właściciel (w Niemczech) zmienił iglice na te od wersji zdławionej (3TD) o kilka koni (zapewne oryginalne były zużyte). Iglice mają 5 nacięć, są na przedostatnim ząbku od góry. Przed remontem moto paliło 5-5,2 l/1000 (w Alpach w ciągu jednego dnia przy okazji prawie litr oleju). Świece były idealne, przyspieszenia znakomite. Po zmianie pojemności nic nie robiłem w gaźnikach. Wiosną okazało się, że motocykl grzeje się na wolnych obrotach i to momentalnie. Spalanie spadło o litr, a świece są koloru bardzo jasnej kawy z mlekiem. Kiedy się tylko ruszy, temperatura bez problemu spada. Przy wolnej jeździe na obrotach bliskich jałowym temperatura się powoli podnosi osiągając max (włączenie wiatraka). Odkręci sie trochę gaz i temp. spada.... Pompę wody, termostat, chłodnice, przewody odrzucam. Jest to sprawne.

Stawiam na gaźniki przede wszystkim. Pierwsze co mi przyszło na myśl to śruba składu mieszanki. OK, odkręcona jest nawet o 5 obrotów (dziekuję Adam i Paweł). Nic to nie daje (no moooooże delikatnie) bo dysza ma jednak swoją przepustowość i nie da się jej zwiększyć.

 

Tutaj specyfikacja gaźników (mam zapasowe od TDM do chyba 95 roku):

 

gazxttd.jpg

 

Chcę zmienić dyszę wolnych obrotów na większą. U siebie mam rozmiar 70 a w TDM 75. Podniosłem iglicę o jeden ząbek na próbę i okazało się, że moto kopci dość mocno na czarno, więc to jednak trochę chyba nie to. Co więcej mam zrobić? Mógłbym poprosić Was o pomoc?

 

 

Myslałem też o tym, że coś nie tak z chłodzeniem spowodowanym zmianą w budowie cylindrów:

 

TDM

 

S6306884Small.jpg

 

 

XTZ

 

S6306843Medium.jpg

 

... ale to raczej nie to tu chodzi.

 

Stawiam na te gaźniki! W ogóle mam też małą zagwozdkę z nimi. Nie ma w manualu podanego rozmiaru dyszy wolnych obrotów (chyba, że źle tłumacze) tylko dysza startowa. Zdaje mi się jednak, że to jest to samo, więc wrzucam tę większą. I co dalej...... Poziom paliwa też mogę delikatnie podnieść.

 

Tak dla informacji, to mam gaźniki o oznaczeniu Mikuni BDST 38, które były stosowane też w TDM 850 (91-96) i TRX 850. Wsadzali identyczne również do Ducati 750 SS i Monster oraz 900 SS i Monster. Kiedyś znalazłem info, że montowane były także w Suzuki Bandit i którejś DR.

 

Mógłbym poprosić o jakiekolwiek podpowiedzi dot. regulacji gaźnika, wymiany dysz itp.? Chciałbym jak najwięcej zrobić za jednym razem, gdyż w XTZ 750 nie jest wcale łatwo dostać się do gaźników (i w dodatku mordować się w dwie osoby z założeniem airboxa).

 

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!

Łukasz

:)

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to masz wybitnie za uboga mieszanke na wolnych. jesli jednak przed zmiana cylindrow gaznik chodzi ok i nic sie nie dzialo to raczej trudno winic nastawy gaznikow. ja proponuje zrobic gaznikom solidne ultradzwiekowe mycie i zlozenie ich do kupy z synchronizacja. mozesz zalozyc wieksza dysze wolnych - ja u siebie mam zalozone 'szwajcary' i nigdy nie mialem problemow z przegrzewaniem. cala ekipa jezdzi na szwajcarach i jest ok. zadzwon do tego misia: 608 70 26 37 - ma pierdolca na punkcie zabaw gaznikami xtz/tdm i w glowie wszystkie wymiary/konfiguracje wyzej wymienionych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to gaźników nie myłem na myjce ponieważ przed remontem było wszystko na tip-top. Spróbuję jednak jak radzisz. Za telefon dziękuję, przedzwonię :)

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy to ewidentnie uboga mieszanka. Nigdy nie robilem takiej przekladki pomiedzy tymi modelami i zastanawia mnie jedna rzecz - skok tloka w XTZ 63mm , w tdm 67,5. wiec wg mnie silnik moze byc dodatkowo odprezony, chyba ze sprawdziles ze po zlozeniu i zakreceniu walem tloki dochodza do gorbnej krawedzi cylindrow a nie zawracaja kilka mm nizej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoki i cylindry są od 4TX. Robiłem pomiar i blok TDM jest wyższy o 1 mm ale powiedzmy "w dół". Po złożeniu wszystkiego tłoki dochodziły do krawędzi cylindra - jak w oryginalnej XTZ (jest na płasko).

Z tego co czytałem na forach zagranicznych, to tłoki od 3VD są własnie "odprężone". Dużo nerw kosztowała mnie ta przekładka ale warto było :) Elastyczność od 80-150 km/h na ostatnim biegu jest na poziomie litrowego sporta (nie piszę o przyspieszeniu od zera bo to śmiech i w dodatku ta beznadziejnie krótka jedynka na asfalt).

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Adam :)

 

Powiedz mi przy okazji proszę czy marka WIX jest w ogóle znana w USA? Czy produkują dobre filtry? Dokładnie chodzi mi o filtry oleju bo takowych chcę kilka zakupić ze względu na dołaczone o-ringi (które można kupić w komplecie z oryginalnym filtrem).

--== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...