yze750 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Witam! Zeszłej zimy zmieniłem w XTZ 750 tłoki i cylindry. Włożyłem je od TDM 850. Jedyną różnicą jest średnica cylindra. Tłoki i cylindry miały przebieg znikomy. Przy okazji zmieniłem pierścienie na nówki. Pojemność zmieniła się o ok. 50 cm3. Przy okazji zrobiłem głowice. Moc się jakoś nie poprawiła, a moment tak - znacznie. Mam problem z gaźnikami. Gaźniki są od wersji otwartej (3LD), jednak poprzedni właściciel (w Niemczech) zmienił iglice na te od wersji zdławionej (3TD) o kilka koni (zapewne oryginalne były zużyte). Iglice mają 5 nacięć, są na przedostatnim ząbku od góry. Przed remontem moto paliło 5-5,2 l/1000 (w Alpach w ciągu jednego dnia przy okazji prawie litr oleju). Świece były idealne, przyspieszenia znakomite. Po zmianie pojemności nic nie robiłem w gaźnikach. Wiosną okazało się, że motocykl grzeje się na wolnych obrotach i to momentalnie. Spalanie spadło o litr, a świece są koloru bardzo jasnej kawy z mlekiem. Kiedy się tylko ruszy, temperatura bez problemu spada. Przy wolnej jeździe na obrotach bliskich jałowym temperatura się powoli podnosi osiągając max (włączenie wiatraka). Odkręci sie trochę gaz i temp. spada.... Pompę wody, termostat, chłodnice, przewody odrzucam. Jest to sprawne. Stawiam na gaźniki przede wszystkim. Pierwsze co mi przyszło na myśl to śruba składu mieszanki. OK, odkręcona jest nawet o 5 obrotów (dziekuję Adam i Paweł). Nic to nie daje (no moooooże delikatnie) bo dysza ma jednak swoją przepustowość i nie da się jej zwiększyć. Tutaj specyfikacja gaźników (mam zapasowe od TDM do chyba 95 roku): Chcę zmienić dyszę wolnych obrotów na większą. U siebie mam rozmiar 70 a w TDM 75. Podniosłem iglicę o jeden ząbek na próbę i okazało się, że moto kopci dość mocno na czarno, więc to jednak trochę chyba nie to. Co więcej mam zrobić? Mógłbym poprosić Was o pomoc? Myslałem też o tym, że coś nie tak z chłodzeniem spowodowanym zmianą w budowie cylindrów: TDM XTZ ... ale to raczej nie to tu chodzi. Stawiam na te gaźniki! W ogóle mam też małą zagwozdkę z nimi. Nie ma w manualu podanego rozmiaru dyszy wolnych obrotów (chyba, że źle tłumacze) tylko dysza startowa. Zdaje mi się jednak, że to jest to samo, więc wrzucam tę większą. I co dalej...... Poziom paliwa też mogę delikatnie podnieść. Tak dla informacji, to mam gaźniki o oznaczeniu Mikuni BDST 38, które były stosowane też w TDM 850 (91-96) i TRX 850. Wsadzali identyczne również do Ducati 750 SS i Monster oraz 900 SS i Monster. Kiedyś znalazłem info, że montowane były także w Suzuki Bandit i którejś DR. Mógłbym poprosić o jakiekolwiek podpowiedzi dot. regulacji gaźnika, wymiany dysz itp.? Chciałbym jak najwięcej zrobić za jednym razem, gdyż w XTZ 750 nie jest wcale łatwo dostać się do gaźników (i w dodatku mordować się w dwie osoby z założeniem airboxa). Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!Łukasz:) Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 z tego co piszesz to masz wybitnie za uboga mieszanke na wolnych. jesli jednak przed zmiana cylindrow gaznik chodzi ok i nic sie nie dzialo to raczej trudno winic nastawy gaznikow. ja proponuje zrobic gaznikom solidne ultradzwiekowe mycie i zlozenie ich do kupy z synchronizacja. mozesz zalozyc wieksza dysze wolnych - ja u siebie mam zalozone 'szwajcary' i nigdy nie mialem problemow z przegrzewaniem. cala ekipa jezdzi na szwajcarach i jest ok. zadzwon do tego misia: 608 70 26 37 - ma pierdolca na punkcie zabaw gaznikami xtz/tdm i w glowie wszystkie wymiary/konfiguracje wyzej wymienionych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Szczerze mówiąc to gaźników nie myłem na myjce ponieważ przed remontem było wszystko na tip-top. Spróbuję jednak jak radzisz. Za telefon dziękuję, przedzwonię :) Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Objawy to ewidentnie uboga mieszanka. Nigdy nie robilem takiej przekladki pomiedzy tymi modelami i zastanawia mnie jedna rzecz - skok tloka w XTZ 63mm , w tdm 67,5. wiec wg mnie silnik moze byc dodatkowo odprezony, chyba ze sprawdziles ze po zlozeniu i zakreceniu walem tloki dochodza do gorbnej krawedzi cylindrow a nie zawracaja kilka mm nizej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Tłoki i cylindry są od 4TX. Robiłem pomiar i blok TDM jest wyższy o 1 mm ale powiedzmy "w dół". Po złożeniu wszystkiego tłoki dochodziły do krawędzi cylindra - jak w oryginalnej XTZ (jest na płasko).Z tego co czytałem na forach zagranicznych, to tłoki od 3VD są własnie "odprężone". Dużo nerw kosztowała mnie ta przekładka ale warto było :) Elastyczność od 80-150 km/h na ostatnim biegu jest na poziomie litrowego sporta (nie piszę o przyspieszeniu od zera bo to śmiech i w dodatku ta beznadziejnie krótka jedynka na asfalt). Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Podnies iglice o zabek.Zmien dysze wolnych na 45.Sprawdz rozmiar dyszy powietrza, powinien byc 60.Mysle ze cos bylo jeszcze grzebane z tymi gaznikami - sprawdz poziom czy sie zgadza z danymi z twego posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Dziękuję Adam :) Powiedz mi przy okazji proszę czy marka WIX jest w ogóle znana w USA? Czy produkują dobre filtry? Dokładnie chodzi mi o filtry oleju bo takowych chcę kilka zakupić ze względu na dołaczone o-ringi (które można kupić w komplecie z oryginalnym filtrem). Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Amsoil je sprzedaje wiec nie moga byc calkiem do niczego :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.