Skocz do zawartości

jazda na niedogrzanym silniku


marian65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Informacyjnie powiem Ci, że moja Zuzia nie chłodzi się poniżej 73 stopni, niezależnie od temperatury zewnętrznej, pod warunkiem że oczywiście ją do tej temperatury od zimnego startu rozgrzeję. Może masz wymontowany albo niesprawny termostat? Objaw, o którym piszesz - skrajne wahania temperatury właśnie ta to wskazuje.

 

Druga możliwość to miejsce zamontowania czujnika temperatury płynu. Nie wiem jak jest w R1 - może jest w takim miejscu układu (przy chłodnicy), że podaje temperaturę z miejsca, w którym są duże wahania. Sam silnik może być rozgrzany do odpowiedniej temp.

 

Jako ciekawostkę powiem Ci też, że w rajdówce specjalnie wymontowywaliśmy termostat, żeby silnik miał nak najniższą temperaturę pracy, bo wtedy lepiej pracował. Ale to było w lecie :)

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hornecie 600ccm w zimne dni temp. wahała się w okolicach 70stopni Celsjusza. Szybciej niż 130kph nie jeździłem.... bo zimno :)

 

No to jest opcja że przy obecnych temperaturach na podwórku i przy wysokowydajnych systemach chłodzenia w motocyklach tak dzieje się przy wszystkich maszynach. Może tylko nie wszyscy zwracają na to uwagę . Poczekamy co napiszą inni koledzy ( koleżanki już mają moto pod kołdrą. :icon_mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź termostat, prawdopodobnie jest cały czas otwarty lub się nie domyka. czujnik temperatury silnika jest w głowicy. to dzięki niemu wyświetla ci się temperatura na zegarach. Nie wierze żeby silnik tak mocno chłodził się zasysanym zimnym powietrzem.

 

Można szybko sprawdzić termostat domowym sposobem, trzeba obserwować przy jakiej temperaturze robi się gorąca rura płynu chłodzącego kilka centymetrów za termostatem.

 

Może być taka sytuacja, że termostat otworzył ci się akurat przy tych 240 i tak skutecznie schłodził płyn. Troche te 3 km przy 240 km/h to za mało żeby jednoznacznie stwierdzić że to termostat bo przy tej prędkości w ciągu minuty moto przejedzie 4 km. Być może jeżeli jechałbyś np. kilka minut dłużej temperatura sama by się podniosła i zatrzymała na dobrym poziomie.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doomi - silnik w życiu nie osiągnął by normalnej temperatury w ciągu paru minut mając cały czas otwarty termostat i tylko +5 st. C na dolocie...

 

nie zrozumieliśmy się termostat możesz sprawdzić tylko czy działa lub nie działa. na postoju w miejscu. jak termostat jest cały czas otwarty to płyn w całym układzie łącznie z chłodnicą będzie się nagrzewał wraz z silnikiem, potrwa to dłuuużej ale się da. Jeżeli jest OK to na wyświetlaczu pojawi ci się np. 60 stopni a chłodnica i węże płynu będą wciąż zimne.

 

bardziej wydaje mi się prawdopodobne to co napisałem w drugiej części moich wypocin.

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bólem stwierdzam że jutro mam kolejny wyjazd ,tym razem sam więc pogonię wynalazka . Niestety jeśli nadal będzie to samo to będę zmuszony się poświęcić i po wybudowaniu termostatu wsadzić go do gara z wodą i termometrem . W tedy będę wiedział czy otwiera się prawidłowo . Jeśli tak to trzeba będzie się przesiąść na fazerka o ile ten lepiej będzie znosił jazdę w niskich temperaturach. :buttrock:

Edytowane przez marian65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gar z wodą nic nie da, za szybko się zagotuje. Musisz podgrzewać płyn chłodniczy.

 

Mi przy szybkich przejazdach w obecnych temperaturach czujnik wskazuje 50st Celecjusza, więc chyba podobnie jak Tobie (w mieście podnosi się do 80st). Moje moto to R1 z 1999r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gar z wodą nic nie da, za szybko się zagotuje. Musisz podgrzewać płyn chłodniczy.

 

Mi przy szybkich przejazdach w obecnych temperaturach czujnik wskazuje 50st Celecjusza, więc chyba podobnie jak Tobie (w mieście podnosi się do 80st). Moje moto to R1 z 1999r.

 

No to mamy prawie te same maszyny i wygląda na to że niema sensu grzebać . Po prostu ten typ tak ma .

Teraz pozostają pytania jak tym jeździć ,jeśli w ogóle by nie zarąbać silnika w tych warunkach ?

Dzięki że się odezwałeś . Pozdrawiam z Mikołowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż żal was czytać. Temp. silnika, ma się średnio do temp. wody czy płynu w układzie chłodzenia. Tę właśnie temp. podają (wyświetlają) wasze komputerki. Silnik jest też chłodzony powietrzem, jakie go opływa. Jest to temp. zewnetrzna powierzchni cylindra, upraszczając silnika. Chłodziwo jest po zewnętrznej jego stronie. Ważna jest temp. oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż żal was czytać. Temp. silnika, ma się średnio do temp. wody czy płynu w układzie chłodzenia. Tę właśnie temp. podają (wyświetlają) wasze komputerki. Silnik jest też chłodzony powietrzem, jakie go opływa. Jest to toemp. zewnetrzna powierzchni cylindra, upraszczając silnika. Chłodziwo jest po zewnętrznej jego stronie. Ważna jest temp. oleju.

josha - jeśli dobrze rozumiem to Twoim zdaniem temperatura cieczy chłodzące nie odzwierciedla rzeczywistej temperatury silnika , w tym oleju ? Przecież czujnik jest zazwyczaj wkręcony w głowicę lub blok silnika a więc ciepło przenosi się na niego nie tylko od cieczy chłodzącej i tą temperaturę pokazuje wyświetlacz. Jeśli temperatura .wskazana ma się nijak do temp. silnika to na hooj budują wyświetlacze ? :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

josha - jeśli dobrze rozumiem to Twoim zdaniem temperatura cieczy chłodzące nie odzwierciedla rzeczywistej temperatury silnika , w tym oleju ? Przecież czujnik jest zazwyczaj wkręcony w głowicę lub blok silnika a więc ciepło przenosi się na niego nie tylko od cieczy chłodzącej i tą temperaturę pokazuje wyświetlacz. Jeśli temperatura .wskazana ma się nijak do temp. silnika to na hooj budują wyświetlacze ? :icon_eek:

 

Dobrze mnie zrozumiałeś, marianie :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...