Vatzeque Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Zapytaj tualbo tu... Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Informacyjnie powiem Ci, że moja Zuzia nie chłodzi się poniżej 73 stopni, niezależnie od temperatury zewnętrznej, pod warunkiem że oczywiście ją do tej temperatury od zimnego startu rozgrzeję. Może masz wymontowany albo niesprawny termostat? Objaw, o którym piszesz - skrajne wahania temperatury właśnie ta to wskazuje. Druga możliwość to miejsce zamontowania czujnika temperatury płynu. Nie wiem jak jest w R1 - może jest w takim miejscu układu (przy chłodnicy), że podaje temperaturę z miejsca, w którym są duże wahania. Sam silnik może być rozgrzany do odpowiedniej temp. Jako ciekawostkę powiem Ci też, że w rajdówce specjalnie wymontowywaliśmy termostat, żeby silnik miał nak najniższą temperaturę pracy, bo wtedy lepiej pracował. Ale to było w lecie :) Edytowane 29 Listopada 2011 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Sherman - wahania są.w.miarę przy jeździe do 120 km/ ale powyżej 200 temperatura leci na łeb na szyję. Przy temp +5 i szybkości 240 spadła mi do 43 stopni ( przejazd ok . 3 km )Jak to się ma do Twojego moto ? :mellow: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 W Hornecie 600ccm w zimne dni temp. wahała się w okolicach 70stopni Celsjusza. Szybciej niż 130kph nie jeździłem.... bo zimno :) Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 W Hornecie 600ccm w zimne dni temp. wahała się w okolicach 70stopni Celsjusza. Szybciej niż 130kph nie jeździłem.... bo zimno :) No to jest opcja że przy obecnych temperaturach na podwórku i przy wysokowydajnych systemach chłodzenia w motocyklach tak dzieje się przy wszystkich maszynach. Może tylko nie wszyscy zwracają na to uwagę . Poczekamy co napiszą inni koledzy ( koleżanki już mają moto pod kołdrą. :icon_mrgreen: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 sprawdź termostat, prawdopodobnie jest cały czas otwarty lub się nie domyka. czujnik temperatury silnika jest w głowicy. to dzięki niemu wyświetla ci się temperatura na zegarach. Nie wierze żeby silnik tak mocno chłodził się zasysanym zimnym powietrzem. Można szybko sprawdzić termostat domowym sposobem, trzeba obserwować przy jakiej temperaturze robi się gorąca rura płynu chłodzącego kilka centymetrów za termostatem. Może być taka sytuacja, że termostat otworzył ci się akurat przy tych 240 i tak skutecznie schłodził płyn. Troche te 3 km przy 240 km/h to za mało żeby jednoznacznie stwierdzić że to termostat bo przy tej prędkości w ciągu minuty moto przejedzie 4 km. Być może jeżeli jechałbyś np. kilka minut dłużej temperatura sama by się podniosła i zatrzymała na dobrym poziomie. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 doomi - silnik w życiu nie osiągnął by normalnej temperatury w ciągu paru minut mając cały czas otwarty termostat i tylko +5 st. C na dolocie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 doomi - silnik w życiu nie osiągnął by normalnej temperatury w ciągu paru minut mając cały czas otwarty termostat i tylko +5 st. C na dolocie... nie zrozumieliśmy się termostat możesz sprawdzić tylko czy działa lub nie działa. na postoju w miejscu. jak termostat jest cały czas otwarty to płyn w całym układzie łącznie z chłodnicą będzie się nagrzewał wraz z silnikiem, potrwa to dłuuużej ale się da. Jeżeli jest OK to na wyświetlaczu pojawi ci się np. 60 stopni a chłodnica i węże płynu będą wciąż zimne. bardziej wydaje mi się prawdopodobne to co napisałem w drugiej części moich wypocin. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Z bólem stwierdzam że jutro mam kolejny wyjazd ,tym razem sam więc pogonię wynalazka . Niestety jeśli nadal będzie to samo to będę zmuszony się poświęcić i po wybudowaniu termostatu wsadzić go do gara z wodą i termometrem . W tedy będę wiedział czy otwiera się prawidłowo . Jeśli tak to trzeba będzie się przesiąść na fazerka o ile ten lepiej będzie znosił jazdę w niskich temperaturach. :buttrock: Edytowane 29 Listopada 2011 przez marian65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 gar z wodą nic nie da, za szybko się zagotuje. Musisz podgrzewać płyn chłodniczy. Mi przy szybkich przejazdach w obecnych temperaturach czujnik wskazuje 50st Celecjusza, więc chyba podobnie jak Tobie (w mieście podnosi się do 80st). Moje moto to R1 z 1999r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 gar z wodą nic nie da, za szybko się zagotuje. Musisz podgrzewać płyn chłodniczy. Mi przy szybkich przejazdach w obecnych temperaturach czujnik wskazuje 50st Celecjusza, więc chyba podobnie jak Tobie (w mieście podnosi się do 80st). Moje moto to R1 z 1999r. No to mamy prawie te same maszyny i wygląda na to że niema sensu grzebać . Po prostu ten typ tak ma . Teraz pozostają pytania jak tym jeździć ,jeśli w ogóle by nie zarąbać silnika w tych warunkach ? Dzięki że się odezwałeś . Pozdrawiam z Mikołowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Aż żal was czytać. Temp. silnika, ma się średnio do temp. wody czy płynu w układzie chłodzenia. Tę właśnie temp. podają (wyświetlają) wasze komputerki. Silnik jest też chłodzony powietrzem, jakie go opływa. Jest to temp. zewnetrzna powierzchni cylindra, upraszczając silnika. Chłodziwo jest po zewnętrznej jego stronie. Ważna jest temp. oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Aż żal was czytać. Temp. silnika, ma się średnio do temp. wody czy płynu w układzie chłodzenia. Tę właśnie temp. podają (wyświetlają) wasze komputerki. Silnik jest też chłodzony powietrzem, jakie go opływa. Jest to toemp. zewnetrzna powierzchni cylindra, upraszczając silnika. Chłodziwo jest po zewnętrznej jego stronie. Ważna jest temp. oleju.josha - jeśli dobrze rozumiem to Twoim zdaniem temperatura cieczy chłodzące nie odzwierciedla rzeczywistej temperatury silnika , w tym oleju ? Przecież czujnik jest zazwyczaj wkręcony w głowicę lub blok silnika a więc ciepło przenosi się na niego nie tylko od cieczy chłodzącej i tą temperaturę pokazuje wyświetlacz. Jeśli temperatura .wskazana ma się nijak do temp. silnika to na hooj budują wyświetlacze ? :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Marian, na twoim miejscu martwilbym sie o wlasne stawy a nie o silnik.One ci w przyszlosci dadza popalic, kiedy o tej R1 juz nawet pamietal nie bedziesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 josha - jeśli dobrze rozumiem to Twoim zdaniem temperatura cieczy chłodzące nie odzwierciedla rzeczywistej temperatury silnika , w tym oleju ? Przecież czujnik jest zazwyczaj wkręcony w głowicę lub blok silnika a więc ciepło przenosi się na niego nie tylko od cieczy chłodzącej i tą temperaturę pokazuje wyświetlacz. Jeśli temperatura .wskazana ma się nijak do temp. silnika to na hooj budują wyświetlacze ? :icon_eek: Dobrze mnie zrozumiałeś, marianie :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.