bartek2013 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam. Oczywiście mam pytanie. :) Tuning polega na dodawaniu części lub wyrzucanie zbędnych niepotrzebnych lub ich zmiana. A więc czy jak bym dał do tego silnika 2 uszczelki pod głowice albo ewentualne pod czykier 70ccm to zwiększy się wielkości komory spalania jednak kompresja się zmniejszy i nie wiem czy przez to zamiast zyskać to stracę. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) Robi się odwrotnie - planuje się głowicę po to, żeby zwiększyć ciśnienie sprężania. Tylko żeby to miało sens, to trzeba dostroić do tego pracę silnika zmieniają wałek rozrządu i wprowadzając szereg innych modyfikacji. Przy opuszczaniu głowicy może się zdarzyć, że otwarty zawór może uderzyć o tłok w GMP, co spowoduje natychmiastową destrukcję motoru, więc jeżeli jest takie ryzyko, trzeba wycinać frezy w tłokach. I tak dalej, i tak dalej, całe książki o tym napisano :) Generalnie taniej kupić silnik o większej mocy, jeżeli się nie ma worka pieniędzy na profesjonalnego tunera lub możliwości dłubania we własnym zakresie. Jeżeli zwiększysz kompresję, będziesz prawdopodobnie musiał stosować paliwo o wyższej liczbie oktanowej, żeby nie palił stukowo. Uszczelkę będziesz musiał dać metalową, bo zwiększy Ci się temperatura w komorze spalania. A jeżeli uda się zwiększyć moc silnika, to klęknie sprzęgło albo skrzynia albo inny element przeniesienia napędu. Producenci nie dobierają podzespołów na chybił-trafił ;) Jeżeli chcesz o tym poczytać i zasięgnąć rady prawdziwego profesjonalisty, odwiedź stronkę Jacka Chojnackiego, znanego tunera i zawodnika. Zacznij od tego: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/16-arytmetyka-sukcesu Edytowane 24 Listopada 2011 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Jeśli masz silnik taki jak na foto: http://img4.sprzedajemy.pl/540x405_chopper-keeway-los-k-607989.jpg To nie radzę kombinować z uszczelkami i planowaniem głowicy bez zmian w tłoku. W seryjnym zawory ledwo mijają się z tłokiem, a zdarza się że nawet nowy tłok ma zbyt małe podcięcia i zawór uderza. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek2013 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Słyszałem również że uszczelki w gaźniku dodają mocy między komora pływakową a gaźnikiem i przeniesienie zawleczek iglicy na niższy ząbek większą moc poprzez dostarczania większej ilości paliwa opłaca się jeśli spalanie będzie większe. I ile większe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam. Oczywiście mam pytanie. :) Tuning polega na dodawaniu części lub wyrzucanie zbędnych niepotrzebnych lub ich zmiana. A więc czy jak bym dał do tego silnika 2 uszczelki pod głowice albo ewentualne pod czykier 70ccm to zwiększy się wielkości komory spalania jednak kompresja się zmniejszy i nie wiem czy przez to zamiast zyskać to stracę. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam. lepiej i bezpieczniej dla silnika jest pokombinować przy gaźniku i układzie dolotowym. Większa dysza, sportowy filterek do tego optymalnie ustawione luzy zaworowe powinny dać już odczuwalny efekt. Taniej i bezpieczniej. Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) Słyszałem również że uszczelki w gaźniku dodają mocy między komora pływakową a gaźnikiem i przeniesienie zawleczek iglicy na niższy ząbek większą moc poprzez dostarczania większej ilości paliwa opłaca się jeśli spalanie będzie większe. I ile większe?? Nic Ci to nie da, jeżeli nie wymienić dysz paliwowych. Z kolei wymiana dysz paliwowych ma sens, jeżeli pokombinujesz z mieszanką (bo jak zmienisz samą dyszę paliwową na większą, to mieszanka będzie za bogata i moc się zmniejszy). Jednak najwięcej do osiągnięcia jeżeli chodzi o jeden elemnent to głowica - możesz względnie tanio spróbować przefazować wałek rozrządu, możesz zrobić gniazda zaworowe na "2 kąty", możesz oczywiście też powiększyć same zawory, ale to już większa modyfikacja. Pamiętaj, że Twoim celem jest wciśnięcie jak największej ilości dobrej, możliwie zimnej mieszanki do komory spalania i "odpalenie" jej tuż przez górnym martwym punktem. Dlatego najlepiej kombinować z czasami otwarcia zaworów. W gaźniku możesz wykonać kilka modyfikacji typu oszlifowanie nierówności powstałych podczas produkcji, pobawienie się dyszami. Jednak pamiętam, że u mnie zdecydowanie najwięcej dało kompleksowe zrobienie kilku rzeczy - gaźnik, głowica, koło zamachowe, odchudzanie korbowodów. Wtedy rzeczywiście było czuć różnicę. Obawiam się, że pojedyncze zmiany spowodują np. większe spalanie i nic poza tym, ale próbuj :) Edytowane 24 Listopada 2011 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek2013 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Dzięki za dobre rady na pewno Kd kiedyś wykorzystam na razie muszę zrobić mały remoncik a potem pomyśli się o tuningu. :D dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Nie wiem co tam masz do remontowania ale jeśli masz zdjętą głowicę i przytomnego człowieka od obróbki mechanicznej to teraz brałby się za tuning. Przy zdjętej głowicy możesz wyrównać kanał dolotowy tak żeby był idealnie równy względem gaźnika i króćca dolotowego. Rzeczy o których wspomniał Sherman też można zrobić tylko ze zdjętą głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Shinigami - właśnie mnie korciło, żeby mu to zaproponować. Ale skoro mnie wyręczyłeś, to w razie czego będzie na Ciebie :icon_razz: :flesje: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Co złego to nie ja, staram się być pomocny :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) Dżizas krajst, chłopaki, ogarnijcie się. Gościu pisze o chińskim silniku w Kinroadzie.Najprostszy, najtańszy i najbardziej bezpieczny tuning tego silnika polega na kupnie garnka 70/80/90 ccm, zeszlifowaniu na cylindrze napisu 70/80/90 ccm z podstawy cylindra i naklejniu z poxipolu napisu 49 ccm (to dla tych, którzy się boją "Pana Policjmajstra przy kontroli drogowej - sprawdzone, można tak...).Najtrudniejsze w tym tuningu to posiedzenie kilka nocy na allegro i poszukanie głowicy z zaworami o większej średnicy niż seria, bo większość ma tylko podtoczenie powiększające komorę... A już najbardziej zajebisty efekt osiąga się wstawiając większy garnek, ale zostawiając głowicę z 50tki - niezależnie od tego, co na ten temat napiszą wielcy tego (Fmowego) świata, tak jest i kropka. Sprawdzone, zrobione, jeżdżone przeze mnie i wielu innych... ...dokonało się. Witajcie w jądrze ciemności... Edytowane 24 Listopada 2011 przez saska251 Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.