bekriss Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 byloby fajnie gdybys tam zajrzal i pomierzyl a moze i cyknal zdjecie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) do wszystkich którzy nie mają rurek w kraniku :D ja jako ze ostatnio mialem przygode z brakiem paliwa przez to ze myslalem ze jest jeszcze rezerwa :) postanowilem odkrecic kranik no i okazalo sie ze jest tylko taki filterek od rezerwy (w kształcie rurki tyle ze zbiera przy samym dnie) a tej rurki od ON nie ma. i z tego co odkrecilem bak i nim trzepalem zdaje sie ze ta rurka plywa w baku:) musiala odpaść, problem w tym jak ja stamtad wyciagnać (probowalem z marnym skutkiem).wg mnie prosto ja bedzie dorobic - jeszcze tego nie robilem ale przymierzalem ze np rurka od dlugopisu powinna być oK. tylko teraz zdaloby sie dowiedziec jaka ma byc jej dlugość - chyba ze na oko dać te 3 cm i liczyc na to ze to jest te 3,5litra rezerwy. swoja droga to przeciez nic zlego jak bedzie rezerwy dajmy na to 4 czy 4,5 litra:) jak ktos wie to niech powie ile ma rureczka od rezerwy.tyle ze nasuwa sie maly problem czy ta rurka np z dlugopisu nie bedzie sie rozpuszczala w benzynie...?druga sprawa jaka mnie nurtuje to na jakim poziomie powinna byc zatrzasnieta iglica w gazniku? na jakim ząbku? ja mialem z tego co pamietam na tym ostatnim od góry czyli wychodzi na to ze iglica jest na maksa podniesiona bo tych zabkow naliczylem 4, zgadza sie?-pytanko do tych ktorzy mieli rozebreny ten element, na którym zabku macie iglice albo jeszcze lepiej na którym powinna być? pozdro Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Powinna byc na 3 pozycji. U mnie jest 5 mozliwych wiec w srodku mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy600 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Sprawdziłem ten kranik.A więc są dwie rurki. ta od rezerwy ma 3 cm długości i jest na całej długości z siateczki do filtrowania tego całego syfu z dna zbiornika. natomiast ta od pozycji ON cała ma długość 8 cm, a 2,5 cm od góry jest taka sama siateczka do filtrowania paliwa jak w drugiej rurce. Rurki te są wykonane z tworzywa sztucznego i mają ok 5 mm średnicy.Ta siatkowana część rurki (bardzo drobna siateczka) spełnia funkcje filtra paliwa chociaż ja i tak założyłem filtr paliwa przed gaźnikami jeszcze kiedy miałem stary kranik bez tych rurek.Tak więc żeby mieć rezerwe na odpowiednim poziomie trzeba by założyć rurkę długości 5 - 5,5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 (edytowane) dzieki wielkie stary:) ja dziś wlasnie postanowilem dorobić rureczke jednak przysiadlem nad odkreconym od ramy bakiem i zaczalem w nim dlubać, tak szukałem aż zauwazylem w nim dwie rurki:) to byl strzal w dziesiatke - dorobiłem pręcika ze sztywnego drutu (ok. 25cm) z zakrzywionym pod katem prostym haczykiem no i po kilkuuuuuuuunastu probach udało mi sie wyciągnąc oryginalną rurke wraz z siteczkiem ze srodka zbiornika. zaznaczam ze wylalem wczesniej całą benzyne. nie obyło się bez nerwów ale udało sie i mam rezerwe w oryginale:) pozdro Edytowane 26 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 dzis zaintrygowała mnie jedna rzecz. podczas wieczornej jazdy gdy nieco wkrecalem na obroty zapaliła mi sie kontrolka oleju... ni stad ni z owąd, gdy odpuszczalem i jezdzilem powoli gasła. co ciekawe rano zrobiłem 55km niekoniecznie powoli i nic takiego nie wystapilo. oczywiscie pierwsza rzecza co zrobilem to sprawdzenie poziomu oleju ale okazal sie ok, w pionie motocykl jest zalany olejem pod górna kreske (nie stawialem na centrala ale mysle ze byloby tak podobnie). co sadzicie? moze jakis defekt czujnika czy ta kontrolka cos swiruje? nie zdarzylo sie tak komus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 tak zdarzylo. Poniewaz to moj pierwszy sezon a pierwsza wymiana oleju byla w wrasztacie to nie wiedzialem ze mam usyfione okienko od srodka. Nie jest w calosci brudne ale do 3,4 wysokosci okienka. Latwo to sprawdzic bo przy postawionym motocyklu na bocznej stopce powinno byc widac cala blaszke za okienkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Jak by ktos nie wiedzial, to kontrolka jest tylko od poziomu oleju, nie od cisnienia. Jesli widac olej w okienku a moto stoi na 2 kolach na plaskim terenie to winny musi byc czujnik. U mnie zapala sie dopiero gdy oleju nie widac w okienku, jest tak z 5mm ponizej dolnej krawedzi oczka.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy600 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Zdjęcia kranika i rurek. Zdjęcia są nie najlepszej :biggrin: jakości bo robione telefonem. http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie8vt8.jpg http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie27yf6.jpg ps.bekriss! Dzięki za instruktaż, okazało się bardzo proste :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 (edytowane) faktycznie te modele tak maja z tym czujnikiem poziomu oleju - postawilem sprzeta na centralu - oleju jest jakies 3/5 okienka wiec to musi byc wina czujnika. zapytalem znajomego i mial to samo. poprostu jak moto sie kreci to olej szybko wedruje no i miska olejowa robi sie mniej pelna a tam ponoć jest czujnik. tylko teraz nasuwa sie pytanko - w ktorym miejscu jest ten czujnik i jak go wyczyscić... Edytowane 29 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy600 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Mi nie zdażyło się żeby zaświeciła się kontr. oleju, jeżeli stan oleju jest prawidłowy, tzn w ogóle go widać w okienku. Druga sprawa, że ja go żadko kręce. A olej mi bierze i jak nie zauważe, że jest mało to kontrolka potrafi się zapalić i przez długą chwile nie gasnąć nawet przy niskich obr. (3-4 tyś.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss.g Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 ... dobrze trafiłem, planuję kupić XJ600 za niestety nieduże pieniądze ... max 5500 zł. Poradźcie na co zwrócic uwage przy oglądaniu sprzęta ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 (edytowane) kieruj sie tym co przy ogladaniu kazdego innego motocykla - popatrz na zawieszenie, czy tylny amor nie cieknie, a w tych nowszych xj 600 sprawdz czy wahacz nie jest uszkodzony, pekniety. sprawdz silnik czy nie ma wycieków - drobne roszenie to nic wielkiego ale jesli to solidny wyciek to moga byc koszty poniewaz uszczelki sa drogie. zobacz skrzynie, czy wszystko chodzi bez zgrzytów, czy biegi nie wyskakują, zwlaszcza pierwsze dwa bo najczesciej padaja. najlepiej jakbys mial manometr i sprawdzil kompresje - to wiele Ci powie o silniku, jak jest dobre cisnienie sprezania to znaczy ze silnik nie jest zajechany, nie bedzie bral duzo oleju,zawory ze sa ok.posluchaj lancuszka rozrzadu,i czy nie ma stuków z okolic glowicy walu korbowego. ja mam starsza xj i mam u siebie szum zaworów ale to ponoc normalne. slychac jakby wodospad:) Edytowane 30 Sierpnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss.g Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 (edytowane) kieruj sie tym co przy ogladaniu kazdego innego motocykla - popatrz na zawieszenie, czy tylny amor nie cieknie, a w tych nowszych xj 600 sprawdz czy wahacz nie jest uszkodzony, pekniety. sprawdz silnik czy nie ma wycieków - drobne roszenie to nic wielkiego ale jesli to solidny wyciek to moga byc koszty poniewaz uszczelki sa drogie. zobacz skrzynie, czy wszystko chodzi bez zgrzytów, czy biegi nie wyskakują, zwlaszcza pierwsze dwa bo najczesciej padaja. najlepiej jakbys mial manometr i sprawdzil kompresje - to wiele Ci powie o silniku, jak jest dobre cisnienie sprezania to znaczy ze silnik nie jest zajechany, nie bedzie bral duzo oleju,zawory ze sa ok.posluchaj lancuszka rozrzadu,i czy nie ma stuków z okolic glowicy walu korbowego. ja mam starsza xj i mam u siebie szum zaworów ale to ponoc normalne. slychac jakby wodospad:)[/quote Pytając myślałem o tym że w różnych typach maszyn ...nawalają różne rzeczy ... ale dzięki za poradę. Tak to jest jak sie świeżakiem jest ... całkowitym Edytowane 30 Sierpnia 2006 przez kriss.g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 W starszych xjtach zawory szumia i moze turkotac lancuch alternatora (jesli silnik pracuje rowno to po rozgrzaniu nic nie slychac). Warto sprawdzic lozysko glowki ramy czy nie ma luzow. Silnik nie powinien sie pocic. W diversion normalnym jest halasujacy kosz sprzeglowy i cykajace mimo regulacji zawory. Tutaj jakies drobne pocenie moze wystepowac ale wyciekow byc nie powinno. W obu motocyklach warto spojrzec/dotknac kroccy ssacych czy nie sa twarde czyli stare bo np w przypadku starszej xjty to jest koszt ok 300zl. Poza tym sprawdzic trzeba czy amortyzator nie cieknie, czy uszczelniacze w lagach nie puszczaja. W jakim stopniu i jak sa zurzyte tarcze hamulcowe. Powie to sporo o przebiegu motocykla i jego traktowaniu. Popatrzec na naped i opony, ktore tanie nie sa oraz klocki hamulcowe. Generalnie trzeba obejrzec wszystko, osluchac silnik, przejechac sie i zadecydowac czy kupujemy czy tez nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.