Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

do wszystkich którzy nie mają rurek w kraniku :D ja jako ze ostatnio mialem przygode z brakiem paliwa przez to ze myslalem ze jest jeszcze rezerwa :) postanowilem odkrecic kranik no i okazalo sie ze jest tylko taki filterek od rezerwy (w kształcie rurki tyle ze zbiera przy samym dnie) a tej rurki od ON nie ma. i z tego co odkrecilem bak i nim trzepalem zdaje sie ze ta rurka plywa w baku:) musiala odpaść, problem w tym jak ja stamtad wyciagnać (probowalem z marnym skutkiem).wg mnie prosto ja bedzie dorobic - jeszcze tego nie robilem ale przymierzalem ze np rurka od dlugopisu powinna być oK. tylko teraz zdaloby sie dowiedziec jaka ma byc jej dlugość - chyba ze na oko dać te 3 cm i liczyc na to ze to jest te 3,5litra rezerwy. swoja droga to przeciez nic zlego jak bedzie rezerwy dajmy na to 4 czy 4,5 litra:) jak ktos wie to niech powie ile ma rureczka od rezerwy.tyle ze nasuwa sie maly problem czy ta rurka np z dlugopisu nie bedzie sie rozpuszczala w benzynie...?

druga sprawa jaka mnie nurtuje to na jakim poziomie powinna byc zatrzasnieta iglica w gazniku? na jakim ząbku? ja mialem z tego co pamietam na tym ostatnim od góry czyli wychodzi na to ze iglica jest na maksa podniesiona bo tych zabkow naliczylem 4, zgadza sie?

-pytanko do tych ktorzy mieli rozebreny ten element, na którym zabku macie iglice albo jeszcze lepiej na którym powinna być?

pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ten kranik.

A więc są dwie rurki. ta od rezerwy ma 3 cm długości i jest na całej długości z siateczki do filtrowania tego całego syfu z dna zbiornika. natomiast ta od pozycji ON cała ma długość 8 cm, a 2,5 cm od góry jest taka sama siateczka do filtrowania paliwa jak w drugiej rurce. Rurki te są wykonane z tworzywa sztucznego i mają ok 5 mm średnicy.

Ta siatkowana część rurki (bardzo drobna siateczka) spełnia funkcje filtra paliwa chociaż ja i tak założyłem filtr paliwa przed gaźnikami jeszcze kiedy miałem stary kranik bez tych rurek.

Tak więc żeby mieć rezerwe na odpowiednim poziomie trzeba by założyć rurkę długości 5 - 5,5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie stary:) ja dziś wlasnie postanowilem dorobić rureczke jednak przysiadlem nad odkreconym od ramy bakiem i zaczalem w nim dlubać, tak szukałem aż zauwazylem w nim dwie rurki:) to byl strzal w dziesiatke - dorobiłem pręcika ze sztywnego drutu (ok. 25cm) z zakrzywionym pod katem prostym haczykiem no i po kilkuuuuuuuunastu probach udało mi sie wyciągnąc oryginalną rurke wraz z siteczkiem ze srodka zbiornika. zaznaczam ze wylalem wczesniej całą benzyne. nie obyło się bez nerwów ale udało sie i mam rezerwe w oryginale:) pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zaintrygowała mnie jedna rzecz. podczas wieczornej jazdy gdy nieco wkrecalem na obroty zapaliła mi sie kontrolka oleju... ni stad ni z owąd, gdy odpuszczalem i jezdzilem powoli gasła. co ciekawe rano zrobiłem 55km niekoniecznie powoli i nic takiego nie wystapilo. oczywiscie pierwsza rzecza co zrobilem to sprawdzenie poziomu oleju ale okazal sie ok, w pionie motocykl jest zalany olejem pod górna kreske (nie stawialem na centrala ale mysle ze byloby tak podobnie). co sadzicie? moze jakis defekt czujnika czy ta kontrolka cos swiruje? nie zdarzylo sie tak komus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zdarzylo. Poniewaz to moj pierwszy sezon a pierwsza wymiana oleju byla w wrasztacie to nie wiedzialem ze mam usyfione okienko od srodka. Nie jest w calosci brudne ale do 3,4 wysokosci okienka. Latwo to sprawdzic bo przy postawionym motocyklu na bocznej stopce powinno byc widac cala blaszke za okienkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktos nie wiedzial, to kontrolka jest tylko od poziomu oleju, nie od cisnienia. Jesli widac olej w okienku a moto stoi na 2 kolach na plaskim terenie to winny musi byc czujnik. U mnie zapala sie dopiero gdy oleju nie widac w okienku, jest tak z 5mm ponizej dolnej krawedzi oczka.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia kranika i rurek. Zdjęcia są nie najlepszej :biggrin: jakości bo robione telefonem.

 

http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie8vt8.jpg

 

http://img142.imageshack.us/my.php?image=zdjcie27yf6.jpg

 

ps.

bekriss! Dzięki za instruktaż, okazało się bardzo proste :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie te modele tak maja z tym czujnikiem poziomu oleju - postawilem sprzeta na centralu - oleju jest jakies 3/5 okienka wiec to musi byc wina czujnika. zapytalem znajomego i mial to samo. poprostu jak moto sie kreci to olej szybko wedruje no i miska olejowa robi sie mniej pelna a tam ponoć jest czujnik. tylko teraz nasuwa sie pytanko - w ktorym miejscu jest ten czujnik i jak go wyczyscić...

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie zdażyło się żeby zaświeciła się kontr. oleju, jeżeli stan oleju jest prawidłowy, tzn w ogóle go widać w okienku. Druga sprawa, że ja go żadko kręce.

A olej mi bierze i jak nie zauważe, że jest mało to kontrolka potrafi się zapalić i przez długą chwile nie gasnąć nawet przy niskich obr. (3-4 tyś.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kieruj sie tym co przy ogladaniu kazdego innego motocykla - popatrz na zawieszenie, czy tylny amor nie cieknie, a w tych nowszych xj 600 sprawdz czy wahacz nie jest uszkodzony, pekniety. sprawdz silnik czy nie ma wycieków - drobne roszenie to nic wielkiego ale jesli to solidny wyciek to moga byc koszty poniewaz uszczelki sa drogie. zobacz skrzynie, czy wszystko chodzi bez zgrzytów, czy biegi nie wyskakują, zwlaszcza pierwsze dwa bo najczesciej padaja. najlepiej jakbys mial manometr i sprawdzil kompresje - to wiele Ci powie o silniku, jak jest dobre cisnienie sprezania to znaczy ze silnik nie jest zajechany, nie bedzie bral duzo oleju,zawory ze sa ok.posluchaj lancuszka rozrzadu,i czy nie ma stuków z okolic glowicy walu korbowego. ja mam starsza xj i mam u siebie szum zaworów ale to ponoc normalne. slychac jakby wodospad:)

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kieruj sie tym co przy ogladaniu kazdego innego motocykla - popatrz na zawieszenie, czy tylny amor nie cieknie, a w tych nowszych xj 600 sprawdz czy wahacz nie jest uszkodzony, pekniety. sprawdz silnik czy nie ma wycieków - drobne roszenie to nic wielkiego ale jesli to solidny wyciek to moga byc koszty poniewaz uszczelki sa drogie. zobacz skrzynie, czy wszystko chodzi bez zgrzytów, czy biegi nie wyskakują, zwlaszcza pierwsze dwa bo najczesciej padaja. najlepiej jakbys mial manometr i sprawdzil kompresje - to wiele Ci powie o silniku, jak jest dobre cisnienie sprezania to znaczy ze silnik nie jest zajechany, nie bedzie bral duzo oleju,zawory ze sa ok.posluchaj lancuszka rozrzadu,i czy nie ma stuków z okolic glowicy walu korbowego. ja mam starsza xj i mam u siebie szum zaworów ale to ponoc normalne. slychac jakby wodospad:)

[/quote

 

 

Pytając myślałem o tym że w różnych typach maszyn ...nawalają różne rzeczy ... ale dzięki za poradę. Tak to jest jak sie świeżakiem jest ... całkowitym

Edytowane przez kriss.g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych xjtach zawory szumia i moze turkotac lancuch alternatora (jesli silnik pracuje rowno to po rozgrzaniu nic nie slychac). Warto sprawdzic lozysko glowki ramy czy nie ma luzow. Silnik nie powinien sie pocic. W diversion normalnym jest halasujacy kosz sprzeglowy i cykajace mimo regulacji zawory. Tutaj jakies drobne pocenie moze wystepowac ale wyciekow byc nie powinno. W obu motocyklach warto spojrzec/dotknac kroccy ssacych czy nie sa twarde czyli stare bo np w przypadku starszej xjty to jest koszt ok 300zl.

 

Poza tym sprawdzic trzeba czy amortyzator nie cieknie, czy uszczelniacze w lagach nie puszczaja. W jakim stopniu i jak sa zurzyte tarcze hamulcowe. Powie to sporo o przebiegu motocykla i jego traktowaniu. Popatrzec na naped i opony, ktore tanie nie sa oraz klocki hamulcowe.

 

Generalnie trzeba obejrzec wszystko, osluchac silnik, przejechac sie i zadecydowac czy kupujemy czy tez nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...