JanuszK30 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 a co upali z masy na ramie? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Styki, złącza.......powodują duże straty. Szczególnie jak zardzewieją, są słabo dokręcone. Im mniej połączeń tym mniej do psucia i mniej strat. Sprawdz sobie kiedyś podczas pracy jaki masz prąd na akumulatorze a ile z tego zostaje np. na lampie przedniej. Dlaczego robi sie instalacje na przekaźnikach? Zeby eliminowac straty na stykach, przełacznikach i masie z ramy. Niby wszystko to samo a jednak masa na ramie to wcale nie jest najlepsze, to jest najlepsze dla księgowych bo instalacja jest o połowę tańsza.Ja zmieniałem instalacje do lampy przedniej i halogenów bo się okazuje, że te straty przez jeden kabelek i minus na ramie są spore. Najwiecej traci się na zwykłym przełączniku i jego syfiastych stykach. Jesli prąd poleci bezpośrednio przez przekaźnik dwoma dobrymi kablami +/- a przełacznik jest tylko sterowaniem przekaźnika to masz zysk nawet 10% więcej prądu. Wyraźnie lampa zaczyna lepiej świecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Styki, złącza.......powodują duże straty. Szczególnie jak zardzewieją, są słabo dokręcone. Im mniej połączeń tym mniej do psucia i mniej strat. Sprawdz sobie kiedyś podczas pracy jaki masz prąd na akumulatorze a ile z tego zostaje np. na lampie przedniej. Dlaczego robi sie instalacje na przekaźnikach? Zeby eliminowac straty na stykach, przełacznikach i masie z ramy. Niby wszystko to samo a jednak masa na ramie to wcale nie jest najlepsze, to jest najlepsze dla księgowych bo instalacja jest o połowę tańsza.Ja zmieniałem instalacje do lampy przedniej i halogenów bo się okazuje, że te straty przez jeden kabelek i minus na ramie są spore. Najwiecej traci się na zwykłym przełączniku i jego syfiastych stykach. Jesli prąd poleci bezpośrednio przez przekaźnik dwoma dobrymi kablami +/- a przełacznik jest tylko sterowaniem przekaźnika to masz zysk nawet 10% więcej prądu. Wyraźnie lampa zaczyna lepiej świecić. Proszę Cię...to nie zasilanie chłodzenia reaktora atomowego. Wszystko polutowane będzie dłużej chodzić niż panewki w tym motongu.Poza tym masy w pojazdach sa tylko w kilku punktach nie dlatego ze ksiegowy tak zdecydowal tylko dlatego ze wiazki wygladalyby jak najwieksza anakonda na swiecie.Nie sprowadzajmy podlaczenia gniazda zapalniczki do absurdu bo wedlug tego conapisales to kazdy kierunek powinien miec wlasny przekaznik. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Gniazdo zapalniczki mam bezposrednio z aku. na plusie jest bezpiecznik. U mnie masa tez leci przewodem ale oczywiscie nie musiała. Co innego światła i tu straty warto ograniczyc przekaznikiem, dwoma kablami i dobra żarówką. Różnice widać. PS: Co do gniazda to obecne telefony z duzymi ekranami pożeraja mase prądu jeśli pracuja np. jako nawigacja i cały czas swieca. Kupiłem kiedys ładowarke do telefonu za grosze jakies na to gniazdo zapalniczki. Jak długo jechałem na nawigacji to mimo podpięcia ładowarki telefon padał. Okazuje sie, że smartfon podczas pracy potrzebuje nawet 2A zeby chodzil i sie jeszcze ładował. Kupiłem ładowarke 4A i teraz jest OK. Takie 0,5A nie wystarczy na pewno do pracy nawigacji. Takze gniazdo musi tez dawać odpowiedni prąd co nalezy uwzglednic robiąc instalacje i dając właściwy bezpiecznik. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez Ksylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Profesjonalna robota powinna się opierać o się o przekaźnik tyle że wysterowanie przekaźnika powinno być z styku "15". Odrębny bezpiecznik na styku "30" jest chyba oczywisty. Gniazda zapalniczki mimo tego co wypisują wszędzie nie są wodoszczelne, wynika to bardziej z ich konstrukcji wiec montujemy mądrze chronimy przed kroplami wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Profesjonalna robota powinna się opierać o się o przekaźnik tyle że wysterowanie przekaźnika powinno być z styku "15". Odrębny bezpiecznik na styku "30" jest chyba oczywisty. Gniazda zapalniczki mimo tego co wypisują wszędzie nie są wodoszczelne, wynika to bardziej z ich konstrukcji wiec montujemy mądrze chronimy przed kroplami wody.Chcesz powiedzieć, że wszystkie auta maja nieprofesjonalnie podłączone gniazda zapalniczki?Nadal uważam za absurd podłączanie gniazda zapalniczki po przekaźniku. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Monter wiesz dobrze ze zależy od samochodu. Jedne maja drugie nie. Ja bym tam dał nawet mały przekaźnik za 5zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Nie widziałem auta w którym jest gniazdo po przekaźniku.Jak kto lubi ale dla mnie przerost formy nad treścią. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.